Немският застрахователен гигант Allianz ще създаде съвместно дружество с китайската търсачка Baidu и инвестиционната група Hillside Capital, предаде Financial Times. С този ход Allianz ще се опита да навлезе на пазара за онлайн застраховки в страната, а таргетът на компанията ще са както индивидуалните клиенти, така и малкият и средният бизнес. Компанията не е била открита за коментар, а стратегията за развитие на пазара в Китай ще бъде представена пред инвеститорите по-късно днес.
Триото ще предлага широк набор от продукти на местния пазар, сред които ще са застраховките против пътни инциденти, здравните застраховки и застраховки на онлайн финансите, са посочили хора, запознати със сделката, пред Financial Times. Бизнесът на Allianz в Китай ще формира едва малък дял от глобалния размер на операциите на гиганта, чиито годишни приходи възлизат на 122 милиарда долара, но въпреки това от компанията се надяват, че бързото разрастване на средната класа в страната ще доведе до четворно покачване на премиите за застраховки през следващите пет години.
Съвместното дружество е един от важните ходове на главния изпълнителен директор на Allianz Оливиер Бете, който наследи поста от Михаел Дикман през май. Според анализатори стремежът към установяване на китайския пазар показва колко силен е натиска към застрахователите да променят бизнес моделите си и да започнат да отговарят на все по-нарастващото търсене на застраховки онлайн. „Ако погледнете иновативните бизнес модели, като такси услугата Uber или сайта за споделяне на жилища Airbnb, приложенията, им могат да се свалят от всеки магазин за приложения“, коментира самият Бете пред Süddeutsche Zeitung. Според него различното в новите успешни модели е, че те се развиват за клиенти и „просто са по-добри от това, което съществува днес“.