Аpple ще върне най-малко 32,5 млн. долара на свои потребители, след като постигна споразумение с Федералната комисия по търговия (FTC) по отношение поръчки в iOS, извършени от деца без съгласието на родител, информира „Би Би Си“.
Компанията се съгласи също така да промени процедурите си за плащане, за да гарантира, че потребители няма да бъдат таксувани без ясно съгласие от тяхна страна.
От Apple заявиха, че са се съгласили на споразумение, вместо да водят „дълга съдебна битка“.
„Това споразумение е победа за потребителите, пострадали от нечестното таксуване на Apple, както и сигнал към бизнес общността: независимо дали правите бизнес на мобилната арена или в мола, основните правила за защита на потребителите се прилагат“, заяви председателят на FTC Едит Рамирез. „Няма как да таксувате потребителите за поръчки, които не са разрешили“, допълни тя.
Жалбата на търговската комисия обвинява Apple в това, че родителите не са били информирани, че въвеждайки парола те дават съгласието си за единична поръчка, както и допълнителни 15 минути, в които децата могат да правят неограничени покупки без допълнително потвърждение.
Компанията бива обвинява също така, че често на родителите е излизал екран за въвеждане на парола, но са липсвали детайли, обясняващи, че с това те одобряват поръчките, направени в рамките на приложението.
От комисията допълват, че срещу Apple са получени десетки хиляди оплаквания за подобни неоторизирани поръчки. Една жена е заявила, че по този начин дъщеря ѝ е похарчила 2600 долара за покупки на виртуални стоки само в едно приложение.
Настоящото споразумение се отнася единствено за поръчки, направени чрез щатската версия на App Store, но от „Би Би Си“ заявяват, че досега компанията винаги е компенсирала потребителите във Великобритания.
От търговската комисия са поставили и краен срок, в който от технологичната компания трябва да променят правилата си за таксуване – 31 март.
Във електронно съобщение на Тим Кук до служителите на Apple, придобито от сайта 9to5Mac, изпълнителният директор заявява, че предложението на FTC съвпада с намеренията на компанията.
Мобилната платформа App Store предлага редица игри за деца, голяма част от които разрешават покупки в рамките на приложението. Те включват различни виртуални стоки
или пари, които позволяват по-бърз прогрес в играта. Цените варират от 99 цента до 300 долара.