Днес бяха обявени 500-те марки и компании, избрани за най-силни на българския пазар през 2007 г. в рамките на световния проект Business Superbrands.
Проучването сочи, че в. "Капитал" е най-силната българска бизнес марка, а Google е лидер сред глобалните брандове, съобщи на пресконференция представителят за България на Business Superbrands Мила Бехар.
Business Superbrands е проект на световната организация Superbrands, която осъществява едноименната промоционална програма в повече от 60 страни и отличава най-силните брандове в рамките на националния пазар. Superbrands работи с над 7000 водещи търговски марки по света.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Business Superbrands Bulgaria, и чрез представително гласуване в интернет на широк кръг от бизнес професионалисти. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не гласуват за марка, с която са свързани, или за брандове на свои конкуренти.
Председател на Борда на Superbrands България тази година е Стоян Сталев, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции. Сред членовете са Блага Букева, Божидар Божинов, Божидар Данев, Валентин Панайотов, Валери Запрянов, Максим Минчев, Марио Ал Джебури, Радосвет Радев, Сашо Дончев, Теодор Милев и други видни представители на обществените и деловите среди у нас.
Партньор на Superbrands в онлайн вота е водещата агенция за маркетингови изследвания и консултации "Маркет Линкс". Участниците в интернет гласуването са степенували решаващите фактори за успешен бизнес бранд в следния ред: Качествени продукти/услуги – 82,2%; Отлична репутация – 62,7%; Висококвалифициран персонал – 60,8%; Високо ниво на познаваемост – 60,8%; Финансова стабилност – 55,4%; Иновативни продукти и услуги – 52,4%; Силен медиен профил – 41,3%; Корпоративна социална отговорност – 30,4%; Интернационално присъствие – 29,5%; Силна изследователска програма – 24,7%. В широкото гласуване участваха почти равностойно мъже (51,2%) и жени (48,8%) от 18 сектора на икономиката. Най-многобройна е възрастовата категория между 25 и 34 години (46,7%), следвана от категорията между 35 и 44 години (21,1%). Доминират жителите на София (44,6%), следвани от живеещите в областните центрове (31,9%) и в по-големите градове (22,3%).
Близо половината от гласувалите управляват различни по големина екипи и имат правото да взимат финансови решения.
Най-силните бизнес марки получават правото да участват в официалната публикация на проекта за България, чието издаване е предвидено за началото на 2008 година, както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Номинираните марки и компании бяха позиционирани за оценяване в 19 категории: 1. Авиокомпании; 2. Автомобили, авточасти; 3. Бизнес организации; 4. Електроенергия, горива, вода; 5. Индустрия; 6. Консултантски услуги; 7. Маркетинг, реклама, публични комуникации; 8. Медии и информационно обслужване; 9. Образование; 10. Печатници, издателства, преводи; 11. Селско стопанство; 12. Строителство, недвижими имоти; 13. Телекомуникации, технологии, офис оборудване; 14. Транспорт, логистика, дистрибуция; 15. Търговски вериги и центрове; 16. Услуги; 17. Фармация и медицина; 18. Финанси и застраховане; 19. Хотели, туризъм, изложения и конгресни центрове.