Econ.bg по Радио Благоевград

04.01.2011 | 16:26
по статията работи:
Регионалният редактор на портала представи в ефира на радиото новинарските акценти за Югозападния регион на страната от изминалата година
Econ.bg по Радио Благоевград

Днес в програмата на Радио Благоевград Econ.bg представи новинарските акценти от развитието на Югозападния регион на страната от изминалата 2010 година.

Информацията беше подготвена от регионалния редактор на портала Апостол Апостолов.

Тези от вас, които не можаха да проследят директно на честотите на благоевградската секция на Българското национално радио включването на Econ.bg, могат да се запознаят с акцентите по долу:

Не може да се каже, че 2010 г. започна по най-добрия начин за Благоевградския регион.

Още през януари протести на гръцки фермери блокираха граничните пунктове на страната ни с Гърция. Протестите тотално объркаха както транспортния трафик по международния път Е-79, така и бизнеса на Пиринския регион.

Бедите обаче не свършиха дотук. Река Струма показа на какво е способна и че не бива и за миг да бъде подценявана. През февруари ниви и четвъртокласни пътища в района на Благоевград и Симитли бяха залети.

И сякаш символично реката отприщи още неприятни изпитания и тревоги за региона. Става дума за инцидента в мина „Ораново", при който пострадаха трима души. Припомняме ви, че през 2007 година опасната мина отне живота на други двама при взрив на газ.

Водната стихия явно през тази година беше решила да бъде безмилостна. Порой обърка туристическия сезон на Банско през пролетта, а в края на годината проливните дъждове прекъснаха пътен участък от магистралата край Кресна.

Една поговорка гласи, че след силната буря идва отново ред на слънцето. Добрите новини за областта дойдоха през пролетта, след като стана ясно, че започва мащабен туристически проект на Европейската комисия за развитие на велосипедния туризъм. Проектът обхваща териториите на 14 общини, сред които Петрич, Сандански и Гоце Делчев. Всяка от тях ще представи проект за велосипеден маршрут, местни забележителности, традиции и кухня. Идеята е да бъдат показвани непознати местности и обичаи от България и Македония. Проектът носи името „Пътят на Желязната завеса". Целта му е да бъдат свързани редица трансгранични райони по протежение на територията на бившата Желязна завеса, които напомнят за историята на разделена Европа.

През тази година ярка следа остави и благоевградската болница, която прати в "Пирогов" пациент с такси. В разгара на лятото мъж от Гоце Делчев се заби в телета по пътя за граничния пункт Илинден. Животните останали невредими, а човекът контузил ръка и крак. Пострадалият отказал лечението в Благоевград и решил да потърси помощ в София. За транспортирането трябвало да заплати 160 лева и човекът решил да си поръча такси. Тогава започнал ужасът за здравните работници, които трябвало да напъхат двуметровия мъж в малка таксиметрова кола. Българинът е креативен и в най-трудните мигове. Санитарка подложила ламарина пред носилката и плъзнала тялото на пострадалия в таксито.

Когато говорим за креативно мислене, трябва да споменем и случая със собственика на петричка фирма, който скри 10 души в товарен асансьор и по този начин шашна проверяващите от Главната инспекция по труда. Проверката установи, че всички работници на фирмата са без трудови договори, работните помещения се заключват, а входовете се наблюдават с видеокамери

На петричка територия не може да пропуснем и запечатването на къщата на пророчицата баба Ванга от Министерството на културата. Ведомството на Вежди Рашидов реши да затвори и административната сграда на Националния парк-музей "Самуилова крепост", без да обясни причините за предприетото действие.

През октомври се пропука асфалтът на южната дъга на магистрала "Люлин". Цепнатини се появиха край пернишкото село Драгичево. Участъкът стана проблемен, непосредствено след въвеждането си в експлоатация.

В началото на декември след проливни дъждове пропадна участък от международния път Е-79 в района на Кресненското дефиле. Засегната беше и подпорната стена на град Кресна. От кабинета заявиха уверено, че участъкът ще бъде направен за 10 дни. Участъкът действително беше направен и пуснат предсрочно на 16 декември. От пътната агенция са инспектирали ремонта и уверяват, че той е направен качествено. Остава само надеждата, че строителството е качествено, така, както ни уверяват, а не за период от 4 години, в името на високия рейтинг или запазено челно място по страниците на вестниците.

Иначе 2011 година се очертава да започне с добри новини. Очаква се тръжната процедура за избор на изпълнител на лот 1 от магистрала „Струма" в участъка Долна Диканя-Дупница.

Анализа може да чуете в прикрепения аудиофайл в началото на статията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 20.11   284 г. – Диоклециан става римски император. 1194 г. – Палермо (Сицилия) е завладян от император Хайнрих VI. 1541 г. – Жан Калвин представя теорията си...