Социалната мрежа Facebook обяви, че би могла да си сътрудничи с мобилните оператори по начин, който ще им върне част от приходите и влиянието, което са загубили през последните години заради Apple и Google, съобщава агенция "Ройтерс".
От социалната мрежа, представител на която за пръв път говори на Световния мобилен конгрес (Mobile World Congress) - най-големия форум на мобилната индустрия, заявиха, че операторите могат да помогнат да се правят пари от стотиците милиони потребители, които купуват игри или музика във Facebook, използвайки мобилните си устройства.
Мобилните оператори остават все по-изолирани от интернет компаниите, които често се обръщат директно към потребителите, завладявайки мрежата с услуги като YouTube и конкурирайки се с продуктите на телекомуникационните компании.
"Facebook и мобилният бранш са създадени един за друг", коментира главният технологичен директор на социалната мрежа Брет Тейлър.
По-рано този месец по повод първичното си публично предлагане (IPO), от Facebook заявиха, че повече от половината от 845-те им милиона активни потребители достъпват социалната мрежа чрез мобилно
устройство.
Компанията все още търси начин как да прави пари от това. По-голямата част от приходите й в размер на 3,7 милиарда долара през миналата година идват от реклами, видени от потребители, използващи
компютри (десктоп-потребители).
Ясно е, че това е от централно значение за бъдещия успех на Facebook, но дали тя ще се окаже ценен партньор или напротив - унищожителен конкурент на мобилните оператори?
Facebook разполага с популярната услуга за съобщения, която позволява на потребителите да имат групови чатове и да обменят снимки и видео в реално време безплатно, която привлича потребителите на
SMS-текстовите услуги, предлагани от телекомуникационните компании.
Андрю Колинсън, директор по изследванията в British telecoms consultancy STL Partners, коментира, че операторите трябва да бъдат предпазливи при предоставянето на бъдещето си в ръцете на Facebook.