Социалната мрежа Facebook се опитва да навлезе на руския пазар, на който има много малък дял. За тази цел от компанията на Марк Зукърбърг са наели 200 души, които да я популяризират там, съобщава агенция "Блумбърг".
Те ще трябва да създават приложения, които да носят нови абонати.
Facebook се опитва да привлече потребители в Русия, където основните играчи са местните Vkontakte и Odnoklassniki.
Към настоящия момент Facebook има едва 3.5 млн. потребители там, докато тези на Vkontakte и Odnoklassniki са съответно 22 млн. и 16 млн.души.
Facebook се е насочила към хора, които тепърва ще си правят профил в социална мрежа, но ще се опита и да убеди и някои ползватели на руските социални мрежи да си направят профил във втора подобна платформа.
От американската компания смятат, че имат шансове да постигнат добри резултати на слабо познатия терен, тъй като вече имат подобен опит в Бразилия. Подкрепяната от Google Orkut
доминираше в южноамериканската страна, но през декември 2011 г. Facebook успя да наклони везните в своя полза.