Google, най-използваната търсачка, е под натиск в Китай и губи пазарен дял от най-големия си местен съперник – Baidu.com, сочи изследване.
Според Китайския информационен интернет център (CNNIC), Baidu печели в основните градове – Пекин, Шанхай и Гуангзоу.
Държавният вестник "China Daily", цитирайки изследване на Analysys International, съобщава, че пазарът на търсачки в Китай се очаква да се оцени на около 3 милиарда юана (207 милиона лири; 370 милиона $), по-високо от миналогодишната стойност от 700 милиона юана.
Потребителите на интернет търсачки се очаква да се увеличат от около 100 милиона до 187 милиона до две години.
Инвеститорите имаха възможност да участват в предречения бум, когато Baidu бе включена в борсовия индекс Nasdaq в Ню Йорк по-рано този месец.
Google е сред тези, които бяха купили акции в Baidu и сега притежава стратегически дял от малко под 3 %.
Baidu бе оценена на 850 милиона $ (478 милиона лири).
Акциите на Baidu скочиха с 6 % до ниво 83.35 $ в Ню Йорк във вторник.
Според CNNIC, Baidu сега притежава 52 % дял от пазара на търсачки в Пекин, в сравнение с дела на Google – 33 %.
В Шанхай делът й е 44 %, а в Гуангзоу е 48 %, докато на Google e съответно 38 % и 29 %.
Преди три месеца Google имаше най-голям дял, казват от CNNIC.
Останалата част от пазара си поделят Yahoo!, Sina и Sohu.com. /BBC