Търговската марка Google оглави годишната класацията Brandz™ Top 100 Most Powerful Brands, оставяйки зад себе си General Electric и Microsoft. Стойността на интернет търсачката се оценява на 66,4 млрд. долара, според класацията.
Общата стойност на компаниите в Brandz Top 100 е около 1,6 трилиона долара, което е с 10,6 % повече от миналата година, съобщава BBC.
Във Великобритания класацията се води от мобилния оператор Vodafone, следван от банка HSBC и веригата супермаркети Tesco.
Най-голям напредък отчитат Marks & Spencer, които са утроили стойността си, заемайки 68-о място.
Brandz Top 100 оценява компаниите, съчетавайки финансовите им резултати с отзивите и предпочитанията на потребителите, коментира BBC.
Изследванията показват, че фирми като BP и Toyota, които се съобразяват с екологичните норми и произвеждат екологично чисти продукти, отчитат значителен напредък в класацията Brandz Top 100.