Лидерът сред интернет търсачките Google е готова за нови придобивки и се надява да приключи до края на 2007 г. сделката за покупката на DoubleClick.Това заяви пред Reuters изпълнителният директор на компанията Ерик Шмид. Стойността на обединението между Google и рекламната компания възлиза на 3.1 млрд. долара. Покупката обаче привлече интереса на американските антимонополни органи.
"Готови сме да разгледаме нови възможни придобивки, но в момента няма някоя по-специфична, която да разгледаме. За сега се надяваме да приключим сделката с DoubleClick, макар тя да е обект на сериозно федерално антитръстово разследване", заяви Шмид на форум, посветен на дигиталните технологии, който се провежда се в Сеул.
Конкурентите на Google - Microsoft Corp. и AT&T Inc. предизвикаха американските власти да започнат антитръстово разследване, заявявайки, че на компанията е даден по-голям от необходимия контрол върху рекламата в мрежата с покупката на DoubleClick.
DoubleClick предлага дигитален пазар, който свързва рекламни агенции, маркетингови компании и интернет издатели. Компанията има над 1500 корпоративни клиенти, което я извежда на едно от челните места в интернет рекламата.
В момента Google е световен лидер в така наречената реклама "pay per click", която се разпространява заедно с резултатите в търсачката и партниращите на компанията рекламни сайтове.