За кратък момент по време на вчерашната борсова търговия в Ню Йорд Google успя да задмине Exxon Mobil по пазарна капитализация. Новината за пореден път извади на показ все по-нарастващата роля на върховите технологии в днешната икономика, коментират от „Бизнес Инсайдър“.
Още преди да „влезе в битка“ за втората позиция, компанията на Сергей Брин и Лари Пейдж успя да се превърне в най-големия онлайн рекламодател в света, благодарение на доминиращата си търсачка и широко разпространените си мобилни продукти и услуги.
Така по време на вчерашната търговия Google за кратък момент да задминат Exxon по пазарна капитализация, преди да „загубят за малко“ борбата, приключвайки деня на цена от 395,4 млрд. долара. Exxon се оказаха малко по-скъпи с цена от 395,7 млрд. долара, сочат изчисленията на „Блумбърг“.
На безапелационната първа позиция остават Apple с пазарна капитализация от 463,5 млрд. долара. Четвърти в елитния се нарежда друг технологичен мастодонт Microsoft, които към момента се оценяват на 303.5 млрд. долара.
"Пазарната капитализация на Google отразява увереността на инвеститорите за растящата сила на дигиталната им платформа, която нараства скокообразно“, коментира Франк Джилет, анализатор от Forrester Research.