Със закупуването на Nest за 3,2 млрд. долара през тази седмица, сумата, която Google са дали за придобиването на нови компании през изминалите две години, достига колосалната сума от 17 млрд. долара. Така парите, заделени от Google за подобен вид инвестиции, надвишават пъти общата сума на 5-те най-големи конкурентни компании, отбелязват от „Блумбърг“.
Данните на медията сочат, че за същия период Apple, Microsoft, Facebook, Amazon и Yahoo са похарчили общо 13 млрд. долара през същия период.
Най-големи по инвестиции в нови компании след Google са били Microsoft. Софтуерната компания е дала 9 млрд. долара, като 7,4 млрд. от тях са били инвестирани в закупуването на мобилното звено на Nokia. Други 1,2 млрд. долара са отишли за доставчика на бизнес социални медии Yammer.
Най-голямата сделка на Facebook e е била сключена през септември 2012 г., когато компания купува Instagram за 700 млн. долара. Amazon пък са дали най-много пари – 700 млн. долара за производителите на роботи от Kiva. Yahoo пък са се отчели със закупуването на Tumblr за 1,1 млрд. долара и със закупуването на над 20 малки стартъпа за този период.
Макар да разполагат с колосалните резерви от 147 млрд. долара в брой Apple са били най-пестеливи сред големите компани. За закупуване на нови компании гигантът от Купертино е дал под 1 млрд. долара.
Анализаторите обясняват големите покупки на Google най-вече с факта, че основният бизнес на компанията – рекламирането, е бил застрашен от преминаването към мобилните устройства, върху които рекламирането е по-евтино от това през десктоп машините.