Повече изтегления бяха отчетени от онлайн магазина Google Play Store, отколкото от Apple App Store, предадоха от „GSMArena”.
С близо 10% повече са изтеглените игри и прижения от магазина на Google. И все пак, Apple продължава да води по приходи с около 2.3 пъти.
Снимка: App Annie Index
И за двата магазина основна част от приходите са донесли игрите за мобилни устройства. Макар и да отговарят за 40% от всички изтегления през второто тримесечие на годината, на тях се дължат 75% от приходите за App Store и 80% за Play Store.
При ползвателите на iPhone и iPad любими след игрите са били приложенията от категориите „Забавление“, „Снимки и Видео“ и „Начин на живот“. При Android потребителите пък най-интересни категории са били „Комуникации“, „Допълнителни инструменти“ и „Социални приложения“.
И при двата онлайн магазина социалните приложения са в челните 5 най-продавани. При Apple популярни са били приложенията, свързани с музика, а при Google – тези, свързани с интерактивните карти на компанията.
Снимка: App Annie Index
Интересна е и разликата в държавите, където потреблението е било най-силно. САЩ се отличава с най-голям брой изтегления на приложения и при двете компании, но при Google Play голям принос са имали жителите на Япония.
В Южна Корея производителите на Samsung с операционна система Android са заложили ексклузивно на Google Play.