Groupon показва признаци на живот

09.05.2013 | 10:00
по статията работи: Петя Бързилска
Има надежди, че бизнесът на сайта за групово пазаруване се възстановява
Groupon показва признаци на живот

Американската компания, предлагаща оферти за групово пазаруване, Groupon отчете в сряда вечерта по-силен от очакваното ръст на приходите си за тримесечието, с което подсили надеждите, че влошаващият й се напоследък бизнес може и да се възстанови.

При обявяването на финансовите й резултати акциите на групата се покачиха с над 10 на сто след края на редовната борсова сесия в САЩ, предава "Ройтерс".

Като цяло пазарът очакваше не особено добри данни от Groupon, въпреки че през 2011 г. фирмата беше един от най-успешните борсови дебютанти, възползвайки се от големия интерес към дневните сделки с намаления в интернет. Оттогава обаче този сегмент доста се поохлади и редица подобни сайтове, включително и у нас, започнаха да изпитват сериозни затруднения.

За първото тримесечие на 2013 компанията отчита приходи в размер на 601,4 млн. долара спрямо 559,3 млн. долара година по-рано. Това представлява растеж от 7,5%. Средните прогнози на експертите на Уол Стрийт бяха за 590 млн. долара.

Консолидираната оперативна печалба  възлиза на 51,2 млн. долара, докато анализатор от RBC Capital Markets очакваше показателят  да възлезе на 26 млн. долара.

В Северна Америка фирмата се радва на покачване на своите приходи  от 42 на сто на годишна база, но в международен план приходите падат с 18%.

В момента Groupon продължава да търси дългосрочен главен изпълнителен директор, след като през февруари нейният съосновател и тогавашен директор Андрю Мейсън беше свален от поста. Към него бяха отправяни редица критики, включително за прибързаното излизане на борсата.

Сега Ерик Лефковски, другият съосновател на Groupon, и председател на Борда на директорите, казва, че „предстои нова глава“ в историята на компанията, а именно – фокусиране върху местните търговски оферти. От известно време фирмата разработва и оперира онлайн платформата за сделки на местно ниво Pull – потребителите търсят предложения, от които да се възползват в близки до тях локации.

Това представлява голяма промяна спрямо първоначалния подход на групата, която дневно изпращаше на своите абонати мейл с една или две сделки общо.

По думите на Лефковски Pull тепърва ще става особено актуална заради бума при смартфоните, благодарение на който все повече хора могат  да търсят онлайн това, от което имат нужда, и да го откриват около себе си.

Към края на март предлаганите активни сделки от Groupon в Северна Америка са наброявали 40 хил., което е с  около хиляда повече в сравнение  с първичното публично предлагане в  края на 2011 г.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 18.11   1095 г. – Под ръководството на папа Урбан II във френския град Клермон започва Събор на католическата църква, на който е огласена Свещената война –...