IBM обяви, че чистата разредена печалба от акции за втората четвърт на 2005 г. възлиза на $1.14. на акция. Печалбата включва $ 0.72. на акция от нарастващи такси, свързани със съкращенията на работната сила, $ 0.45. за печалба от акция при продажбата на РС дивизията, и $0 .29 за акция от други приходи, които се дължат на уреждане на споразумение с Microsoft. Без тези извънредни начисления, чистите доходи от акция за втората четвърт на 2005 г. са 1.12$. За сравнение, чистите печалби през същия период на 2004 г. бяха $1.01 за акция.
Приходите от основна дейност за второто тримесечие са $1.85 милиарда, включващи еднократните извънредни отчисления, дължими за престурктурирането преди данъчно облагане от $1.7 милиарда долара, офсет от $1.1 милиарда печалба от продажбата на РС дивизията и $775 милиона от обезщетението от Microsoft. Без тези извънредни отчисления, разредените доходи от продължителни операции са $1.82 милиарда в сравнение с $1.74 милиарда за второто тримесечие на 2004 г. Цялостният годишен доход от $22.3 милиарда за 2005 г., който включва 557$ милиона приходи от персонални компютри за април 2005 г., е намалял с 4 % (6 % валутна корекция) от втората половина на 2004 г. Като се изключи доходът от продадената PC дивизия, доходите от второто тримесечие са нараснали с 6 % (4 % валутна корекция) в сравнение с втората четвърт на 2004 г.
Както бе обявено по-рано, IBM подписа споразумение на 30 април, 2005 г., да продаде PC бизнеса си. Като следствие от това, резултатите на компанията за второто тримесечие на 2005 г. включват основната дейност на PC бизнеса за месец април 2005. През второто тримесечие на 2005 г., външните PC доходи са 557$ милиона долара и загубите преди данъчното облагане са 149 милиона долара, в това число загуби от продажби между компаниите и такси от 13 милиона долара.
Ако не се отчита влиянието на сделката с РС дивизията, през второто тримесечие на 2005 г. приходите са нараснали във всички 5 индустриални сектора на IBM, водени от двуцифрено нарастване в публичния и дистрибуторския сектор, както и в продажбите на Малки и Средни компании.