В понеделник IBM обяви, че възнамерява да пусне на пазара пакет от софтуерни приложения, който да се превърне в алтернатива на лидера на пазара – Microsoft Office.
Софтуерът, част от дългосрочната стратегия на IBM, включва програми за електронна поща, чат, обработка на текстове, таблици и презентации.
За разлика от продуктите на Microsoft обаче, софтуерът не е свързан с Windows или Mac и може да работя под Linux, Unix и други операционни системи, като тези, използвани в Palm-устройствата и мобилните телефони.
Новите продукти на IBM ще бъдат разпространявани чрез интернет сървър. Те също така ще се управляват централно, което означава, че те ще се ъпгрейдват на сървъра, а клиентът ще има достъп до новите версии, когато се включи към Мрежата. IBM твърди, че този вариант е по-евтин, отколкото клиентът сам да си обновява софтуера.
Компанията планира също така да въведе такса от 2 щ. д. на потребител на месец за ползване на приложенията плюс разходите по оперирането на сървъра.
Според Тони Дюбоа, анализатор в Current Analysis, новото решение на IBM представлява по-скоро пазарна ниша, отколкото средство, което ще измести въведените от Microsoft стандарти.
С новия софтуер IBM се присъединява към Sun Microsystems в битката срещу Microsoft, който контролира 90% от пазара с пакета Office. /yahoo.com