Производителят на мобилни игри King Digital отбеляза най-слабия дебют на борсата в Ню Йорк за тази година. Първият ден от борсовата търговия доведе до спад в акциите на компанията с 15,56% от първоначално обявената им цена от 22,50 долара за бройка.
С този резултат създателите на хитовата игра Candy Crush Saga записаха най-големия спад за един ден на новопоявила се на борсата компания за последната половин година, коментират от „Блумбърг“. Това е и най-слабият дебют за тази година, сочат данните на анализаторите от Renaissance Capital.
„За тях просто нямаше никакъв шанс“, коментира анализатора Скот Суит пред MarketWatch. Според него за King e „е имало надежда да изплуват“, която обаче така и не се реализира, тъй като по думите му „търговците на борсата веднага натиснали спусъка“.
Освен King други технологични компании, отбелязали сериозен еднодневен спад в акциите си след листване на борсата през последните шест месеца, са Chegg и Violin Memory, припомнят от „Бизнес инсайдър“.
Най-известният продукт на King – играта Candy Crush, е в мобилните магазини от две години. В нея целта на играчите е да нареждат линии от поне три бонбона в от един и същи вид. За да поддържат ежедневното занимание на близо 100 млн. потребители King непрекъснато добавят нови нива и функционалности.
През февруари лондонската компания обяви, че игрите ѝ се играят ежедневно от 144 млн. потребители, които влизат в тях над 1,4 млрд. пъти всеки ден.