Lufthansa ще увеличи броя на полетите за България през 2008 г., като добави нови честоти към сегашните 42 курса седмично. Сред тях е и пускането на трети всекидневен полет до Франкфурт. Swiss
International Air Lines, дъщерна компания на Lufthansa Group, ще започне всекидневни полети по трасето София - Цюрих от март 2008 г. Това обяви по време на посещението си у нас д-р Карстен Бенц,
Вицепрезидент Продажби и Обслужване на Lufthansa.
“Разширяването на дейностите ни в региона е стратегическа цел за Lufthansa. Българският пазар има голям потенциал и ние сме горди, че отчитаме стабилен ръст от 10% в броя на пасажерите всяка година”,
каза д-р Бенц. От Lufthansa очакват броя на пътниците им в България да надвиши 300 000 за 2007 г. Най-натоварените дестинации от София са Мюнхен, Франкфурт, Дюселдорф, Лисабон и Брюксел, както и
интерконтиненталните трансферни полети до Лос Анджелис, Сан Франциско, Вашингтoн, Ню Йорк, Маями, Токио, Сао Паоло, Хонг Конг, Чикаго и Пекин.
Lufthansa е най-голямата чуждестранна авиокомпания, която осъществява дейност в България. Вече 92% от пасажерите на авиокомпанията у нас използват електронни билети, което е сред най-високите
проценти в ЕС. Чрез Miles & More, най-голямата пътническа програма в Европа, от Lufthansa предоставят на българските пътници възможност за събиране на точки за безплатни билети и допълнителни
бонуси. Miles & More има вече 23,000 члена у нас, което е 35% ръст спрямо миналата година. В допълнение Lufthansa предлага и програмата Star Alliance Corporate Plus, насочена към редовните
пътници от малки и средни предприятия. Чрез тази програма немския превозвач си сътрудничи с повече от 250 български компании.
По време на визитата си у нас, Вицепрезидентът д-р Бенц представи и новия Генерален мениджър на Lufthansa за България – Габор Хорват. Г-н Хорват е роден в Унгария и цялата му досегашна кариера
преминава на различни позиции в авиокомпанията. Новият Мениджър Operations & Airport Services е Щефан Лау. “Убеден съм, че новият ни екип в София ще се справи чудесно в по-нататъшното ни
позициониране и в представянето на предимствата да летиш с Lufthansa”, каза д-р Бенц. Българският мениджмънт управлява и дейността на Lufthansa в Албания, където компанията стъпи през м. май тази
година.
Сред стратегическите цели на Lufthansa е да подкрепя разрастването на пазара и чрез инфраструктурни инвестиции. Lufthansa Technik в джойнт венчър с Bulgarian Aviation Group започва изграждането на
база за поддъжка и ремонт на самолети у нас, където ще бъдат разкрити около 380 работни места за специалисти. Планирано е базата да заработи през октомври 2008 г. и да извършва преглед, поддръжка и
ремонт на самолети от сериите Airbus A320 и Boeing 737.
Lufthansa продължава растежа си в световен мащаб със своите 188 дестинации до 79 страни и 6 600 трансферни връзки седмично. Компанията стартира изцяло нова програма - Lufthansa Private Jet, която
предоставя на клиентите удобството да ползват “лични” полети с частни джетове за различни дестинации в Европа. Програмата включва около 1,110 индивидуализирани възможности за полети от точка-до-точка
между европейските летища, включително Летище София. Наскоро компанията откри и новия си First Class Lounge в Мюнхен.
От 2009 г. Lufthansa ще въведе лайнера Airbus A380 в авиофлотилията си.