McDonald`s е на път да регистрира първа загуба от повече от 10 години. До известна степен това се дължи на все по-малката популярност на продуктите на веригата за бързо хранене сред клиентите.
Японското подразделение на компанията прогнозира нетна загуба от 17 млрд. йени (157,1 млн. долара) за 2014 г. Това ще е първа загуба от 11 години, след като скандал относно безопасността на храните удари продажбите, които така или иначе бяха отслабени заради ужесточената конкуернция.
„Клиентите показаха липса на доверие в качеството на нашите храни и аз поемам отговорността за това“, коментира изпълнителният директор на McDonald`s Япония Сара Казанова, цитирана от британското издание „Метро“.
По думите ѝ намерението на компанията е да се справи с проблема възможно най-бързо.
Скандалът относно качеството на храните във веригата избухна по-рано през годината, когато един от основните китайски доставчици на компанията бе отличен в нарушение на стандартите за безопасност.
Новината относно финансовото състояние на McDonald`s Япония е поредна лоша новина за веригата, която се сблъсква с по-ниски продажби на почти всички световни пазари.