Nokia, най-големият в света доставчик на мобилни услуги, назначи нов началник на отдела за бранд мениджмънт, като част от усилията на финландската компания да обърне тенденцията на спад на пазарния дял.
Новият бранд мениджър, Кейт Перди, е 45-годишен канадец, работил за Cola близо 17 години като вицепрезидент, отговарящ за марките Fanta, Sprite, Powerade и Dasani.
Той ще се присъедини към Nokia, която в момента се бори да съживи имиджа и продуктовата си линия при все по-засилващата се конкуренция.
Nokia пренебрегна тенденцията на разширена употреба на сгъваемите телефони и се забави при въвеждането на телефони с камера от среден клас. Така пазарният дял на компанията падна от 38% през 2003г. до 31% към второто тримесечие на тази година.
Според някои експерти Nokia може да страда от изтощение на марката, като последица от нейния успех и значителното проникване в някои сегменти.
Нийл Моустън от Strategy Analytics си задава следния въпрос: В група от тийнейджъри, ако 6 или 7 на всеки 10 имат Nokia, в кой момент вече не е толкова яко да притежаваш телефон от същата марка?
Nokia също така среща редица предизвикателства в брандинга във връзка с ширината на продуктовата и линия, включваща от начални модели до телефони с камера и hand-held компютри.
За да се справи с това, Nokia раздели моделите си и съответно техния маркетинг в 6 категории – върхова, модна, класическа, активна, начална и "изразяваща".
Nokia също така ще трябва да предприеме съвместен брандинг с мобилните оператори, нещо, което тя избягваше в миналото. /ft.com