Peugeot-Citroen обмисля да предложи широко сътрудничество на американския гигант General Motors, пише Bloomberg.
Официално от Peugeot-Citroen не потвърждават за такива планове, но признават, че заради по-лошите финансови резултати на компанията през 2011 година има идея за установяване на сътрудничество с
други големи компании в сектора.
От GM също не са потвърдили за евентуалното сътрудничество, но са уточнили, че "непрекъснато са в контакт с големите играчи на пазара".
Според анализатора на Commerzbank Саша Гомел евентуално партньорство между Peugeot-Citroen и General Motors би било изгодно и за двете компании, най-вече защото GM така и не може да се отърве от
губещия си бранд Opel, а Peugeot-Citroen се задъхва под натиска на Volkswagen и Renault-Nissan на европейския пазар.
През 2011 година продажбите на Peugeot-Citroen се свиха с 8,8% до 1,68 млн. автомобила. За да се намали финансовото бреме, което тегне надPeugeot, главният изпълнителен директор на френската
компания Филип Варен обяви, че ще продаде активи на автомобилния производител на стойност 1,5 млрд. евро.