Sony започва тотално преструктуриране на бизнеса си

12.04.2012 | 14:40
по статията работи: Лили Бончева
Японската компания ще се опита да излезе от кризата, в която е изпаднала
Sony започва тотално преструктуриране на бизнеса си

Японският производител на потребителска електроника Sony ще съкрати 10 хиляди души (или 6% от броя на персонала в световен мащаб), изцяло ще преструктурира бизнеса си с телевизори и ще се насочи по нови пътища за развитие през идните години, предадоха световните агенции.

Тази информация беше съобщена лично от новия изпълнителен директор на Sony Казуо Хирай по време на пресконференция в четвъртък (12 април).

По-рано тази седмица компанията предвиди най-големите загуби в историята си, които се очаква да достигнат до 6,4 млрд. долара за последната фискална година.

Целта на болезнените мерки, които се предприемат, е извеждането на Sony от дълбоката криза, в която компанията изпадна в последно време. Така бизнесът с телевизори, който е постоянно "на червено" през последните 8 години, ще бъде тотално преструктуриран до март 2014 г. Идеята е разходите в него да се понижат с 60%.

Новата стратегия на развитие на компанията предвижда насочване към новопоявяващи се пазари, както и към перспективния пазар на медицинската екипировка, която се предвижда да носи печалби в размер 1,2 млрд долара годишно.

В целите Sony влиза и увеличеното производство на повече мобилна електроника – телефони, игрални конзоли, фотоапарати и др. Благодарение на промените изпълнителният директор на компанията се надява общите продажби на компанията да достигнат до 105 млрд. долара за периода 2014/2015 г.

По план голяма част от парите трябва да дойдат от бизнеса със смартфони, върху който Sony смята да концентрира основните си усилия и така да се превърне в основен играч на пазара. През следващите три години компанията иска да утрои приходите си до 22 млрд. долара.

За неприятното изоставане на Sony говори фактът, че днес корейският конкурент Samsung струва 10 пъти повече от японската компания, а с парите, които биха били дадени, за да се придобие Apple например (която Sony обсъждат да придобият в началото на 90-те), днес могат да се купят 30 Sony-та, коментира iNews.bg.

Sony не е единствената японска компания, чийто бизнес с телевизори е изпаднал в тежка криза. Sharp и Panasonic също пострадаха тежко от намалялото търсене в световен мащаб, силната конкуренция и скъпата йена. Така за последната година трите компании понесоха загуби в размер на 21 млрд. долара – повече от пазарната капитализация на Sony, която спадна с една с една пета през последния месец.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...