Два от конкурентните японски производители на телевизори – Sony и Panasonic, съобщиха официално на 25 юни, че ще обединят усилията си при създаването на нови телевизори с екрани от органични
светодиоди (OLED), предаде “Ройтерс”.
С бъдещите модели японските компании ще се борят с корейските лидери в областта – Samsung и LG. Мнозина приемат OLED телевизорите за приемници на сегашното поколение течнокристални (LCD)
модели.
Най-големият залог в момента е кой ще успее пръв да произведе модели, които са достатъчно евтини и качествени, че да привлекат потребителите към новата технология. В изявление по случая Sony и
Panasonic съобщиха, че до 2013 г. ще разработят технологии, които да позволят масовото производство на OLED екрани.
Мениджър в LG Display заяви, че според собствено проучване на пазара, потребителите масово ще започнат да си купуват OLED телевизори, когато цените им паднат до нива между 1,3 до 1,4 пъти от тези
на LCD моделите.
Според проучване на изследователската компания на IHS пазарът на OLED модели може да достигне до 2,1 млн. продадени телевизора през 2015 г. За сравнение до момента през тази година броят на
продадените телевизори е 34 хиляди.
По време на международното потребителско изложение в Лас Вегас (CES) през януари техните корейски конкуренти представиха 55-инчови OLED прототипи, за които се очаква да се появяват тази година на
пазара на солената цена от 10 хиляди долара. Това е средно четири пъти повече от цената на LCD телевизорите с подобни размери.
От Panasonic планират да инвестират около 30 млрд. йени (373 млн. долара) във фабриката си в западна Япония. Там ще бъде отворена тестова линия за производството на бъдещите OLED модели, съобщил
заReuters източник, пожелал анонимност.