Американската верига кафенета Starbucks се готви за експанзия на европейските пазари за готови кофеинови напитки. Компанията е финализирала сделка с шведско-датската млечна компания Arla Foods, според която европейската компания ще произвежда и продава напитките на Starbucks.
Arla Foods е млечен кооператив, в чийто състав има 7,8 хил. членове, обяснява Reuters. Организацията доставя мляко и млечни продукти на 250 млн. потребители в северна Европа.
Както по-рано ви съобщихме Starbucks записа първи тримесечен ръст на продажбите си в САЩ за последните две години. Анализаторите приеха отчета на компанията като сигнал, че обезверените от рецесията американци започват да си връщат навиците и да си позволяват по малко лукс всеки ден.
Продажбите на Starbucks в САЩ за периода октомври-декември 2009 година се покачват с 4%. Подкрепа оказват и новите напитки на компанията, както и покачването на цените на някои видове кафе. За последен път ръст на продажбите имаше през периода юли-септември 2007 година.