Според немския туристически концерн TUI в сферата на туризма ще настъпят "радикални промени", които ще окажат влияние върху пазара на екскурзиите, бизнес модела на авиокомпаниите и туроператорите, върху предпочитанията и изсикванията на клиентите.
Председателят на TUI Михаил Френцел, заяви, че "отрасълът си сменя кожата, а това става болезнено", предаде tourua.com. Една от основните прични за тази смяна е изключително бързото нахлуване на интернет технологиите и концентрацията им в предприемаческата сфера, счита Френцел.
Оборотът на туристическия онлайн бизнес за 2006 г. е 42 млрд. евро, което 20% от общия оборот на отрасъла.
Пътешествията и посещенията в Европа ще продължат да се увеличават, сочат прогнозите. Очакава се да бъдат продадени над 147 млн. екскурзии, но много малко от тях ще бъдат с фиксирани дати за полетите и с предварително ангажирани хотели.
Като цяло туристическият бизнес снижава доходността си заради високите цени на горивата, твърди TUI.