Най-големият автомобилен концерн в света по капитализация, японската Toyota Motor Corporation планира да продаде в цял свят 9,58 милиона автомобила през 2012 година или с 21% повече, отколкото през
2011 г., пише MarketWatch.
В родната Япония Toyota разчита да увеличи продажбите с 30% до 2,32 милиона леки коли, а извън пределите й – с 18% до 7,26 милиона, съобщава БГНЕС. Междувременно продажбите в Китай намаляха през
януари с над 25% в сравнение със същия месец на 2011 до 59 хиляди автомобила.
Говорителят наToyota Ню Юй заяви, че януарският спад е свързан с по-ранното празнуване през 2012 на Новата година по лунния календар, отколкото през 2011.
През миналата година Toyota и нейната смесена компания продадоха в Китай 883 хиляди автомобила, което беше с 4% повече, отколкото през 2010г.