VIVACOM ще бъде първият от мобилните оператори в България, който ще намали размера на неустойката при предсрочно прекратяване на договора по желание на потребителя. Промяната, която е изцяло в полза на клиентите, е резултат на съвместната работа между телекома и Комисията за защита на потребителите (КЗП). От комисията обърнаха внимание на всички мобилни оператори за наличие на неравноправна клауза в потребителските договори, предвиждаща необосновано висока неустойка при предсрочно прекратяване.
VIVACOM стартира съвместна работа и преговори с КЗП и направи предложение за съществена промяна в политиката си за условията на прекратяване на договорите за електронни съобщителни услуги от страна
на физическите лица, които са абонати на телекома. В резултат на това, размерът на неустойката при предсрочно прекратяване на договора няма да надвишава три месечни такси по техния стандартен
размер. Тази неустойка ще се плаща независимо дали продължителността на договора е една или две години. В тези случаи, ако на абонатите е предоставена отстъпка от цената на абонаментните планове
или от пазарната цена на закупени от тях устройства, те ще следва да възстановят и част от стойността на предоставените по договора отстъпки, съответстваща на оставащия срок на договора.
Новите условия по договорите ще се прилагат само за потребителите, които са физически лица и ще се реализират на два етапа, тъй като е необходима съществена промяна на счетоводната политика и
софтуерни програми на телекома за администриране на услугите. Първият етап влиза в сила от 13 януари 2015 г. и предвижда максимална неустойка от 6 месечни такси при предсрочно прекратяване на
договора, независимо от неговата продължителност.
Вторият етап влиза в сила от 1 май 2015 г. и предвижда максимална неустойка от 3 месечни такси за всички договори за една или две години, като абонатите ще трябва да възстановят и използваните
отстъпки за дългосрочен договор и субсидии за устройства, съответстваща на оставащия срок на договора.
Междувременно, до края на месец ноември всички клиенти на VIVACOM ще бъдат информирани писмено чрез фактурите си, че предстоят изменения в общите условия на телекома.