Най-големите разплащателни системи Visa и MasterCard се готвят да започнат нов бизнес. Компаниите искат да продават на рекламни агенции покупателната история на своите клиенти, което следва да повиши многократно ефективността на целевите реклами в интернет, съобщава вестник Wall Street Journal, цитиран от Агенция "Фокус".
Експерти смятат, че подобна новост ще се превърне в истинска революция в света на рекламата, защото ще позволи интегрирането на виртуалната дейност на хората с техните предпочитания в реалния живот.
Според изданието, в момента Visa и MasterCard проучват възможните варианти за създаване на обща база данни с покупките на своите клиенти, достъпът до която ще се предлага на рекламните компании. Запознат с плановете на компаниите източник смята, че системата ще действа по следния начин: на клиент, разплатил се с карта в ресторант за бързо хранене, ще му бъде предложена реклама на средства за отслабване, като преди показването ѝ, технологията ще направи проверка дали клиентът е купувал продукта по-рано.
В момента целевата реклама се базира на ползването на онлайн търсачките от потребителите и не е свързана с техните нужди в реалния живот, отбелязва Wall Street Journal.