Автомобилна компания номер едно в Европа Volkswagen може да стане и номер едно в света по обем на продажбите през първото тримесечие на тази година за сметка на Toyota, предаде Reuters.
Германската компания, която притежава девет бранда за производство на автомобили и камиони, си е поставила за цел да стане номер едно в света по продажби през 2018 година. А предвид жестоката криза и постоянния спад в продажбите на Toyota и General Motors целта може да бъде изпълнена и по-бързо.
През периода януари март продажбите на Toyota в САЩ са паднали с 38%, а в Япония – с 24%. Същевременно VW бележи значителен напредък в продажбите на пазари като Китай, Германия и Бразилия. Продажбите на тези пазари се равняваха на 44% от обема на всички продажби на германската компания.
През първото тримесечие на миналата година VW продаде 1.57 млн. автомобила – с 33% по-малко от Toyota (2.41 млн.). През тази година, обаче, последните оценки сочат, че Toyota е продала около 1.23 млн. автомобила – спад от 47%. Прогнозата на Volkswagen за първото тримесечие е за 10% спад в продажбите на годишна база, но рязката положителна промяна на тенденциите на германския и китайския пазар могат да променят нещата.