Yahoo ще купи 105 дял акции в Alibaba.com, която е най-голямата електронна компания в Китай. Този ход е част от стратегията на портала в борбата му с Google и Baidu за вторият по-големина в
света интернет пазар.
Американският интернет гигант, който е в центъра на скандала с арестуването на двама китайски дисиденти, ще закупи акциите посредством първично публично предлагане на борсата в Хонг Конг и очаква да
получи около 1 млн. долара от Alibaba.com. Китайската компания специализира в рекламирането на продуктите на компании от малкия и среден бизнес.
Yahoo вече притежава 40% от компанията Alibaba Group, която през 2005 г. пое бизнеса на американския гигант в Китай. Yahoo China върви по стъпките на конкурентите си на пазар, който е на стойност
около 600 млн. долара на година. Компанията притежава 12,5% от пазарния дял, в сравнение с 21% на Google и 58% на Baidu.
Alibaba.com доминира вътрешния интернет пазар със своите 69% пазарна стойност и експертите смятат, че компанията ще стане дори по-силна след като получи подкрепа от страна на Yahoo.
Този сегмент от китайската индустрия е потенциално доходоносен, ако повече от 32 млн. броя компании от малкия и среден бизнес в страната бъдат убедени да се възползват от предимствата на глобалната
мрежа, коментира Reuters.