Технологичната копания Yahoo Inc. обяви, че обмисля „стратегически алтернативи“ за интернет бизнеса си, както и че ще съкрати 15% от броя на заетите, дори и ако успее да отдели интернет подразделението си, предаде Reuters. До момента това е най-недвусмислената заявка, че бордът на директорите и главният изпълнителен директор Мариса Майер желаят да продадат затъналия интернет бизнес, включващ няколко уебсайта, имейл услугата и онлайн търсачката на компанията, в условията на силен натиск от страна на акционерите на Yahoo, допълва изданието. Отделянето на интернет услугите е част от планираните усилия за преструктуриране компанията.
Към момента Майер коментира, че основният план на компанията е връщане на интернет услугите към растеж и постигане на положителни финансови резултати, но според нея дори и при изгодни оферти едва ли ще бъде сключена сделка за продажбата на подразделението преди последното тримесечие на годината.
Други стъпки за преструктуриране на компанията включват затварянето на офисите в пет града, отделянето на повече ресурси за мобилната търсачка и продажбата на някои нестратегически активи, сред които попадат част от имотите на гиганта и някои патенти. Въпреки обявените мерки обаче акционерите на Yahoo не останаха доволни, в резултат на което акциите на компанията поевтиняха с 1,2% за няколко часа. Така за последните 12 месеца те изгубиха 36% от стойността си.
„На мнение сме, че стратегическият план не адресира основните проблеми, които унищожиха стойността на инвеститорите – лошото разпределение на капитала, лошите партньорски споразумения и големия брой служители“, коментира в изявление един от акционерите на Yahoo, SpringOwl Asset Management.
Стратегическите мерки се очаква да доведат до ръст на приходите от реклами с 8% до 1,8 милиарда долара и да редуцират оперативните разходи на компанията с 400 милиона долара до края на годината. Освен това от Yahoo се надяват да реализират приходи от продажби на активи в размер на между 1 и 3 милиарда долара.
Приходите на Yahoo регистрираха най-високата си точка през 2008 г. и макар част от сайтовете ѝ все още да са сред най-четените в интернет, тя не успява да догони конкурентите си от Google и Facebook в борбата за рекламодателите.