YouTube, лидерът при видео търсенето в Интернет, съобщи в неделя, че посетителите на сайта му гледат повече от 100 милиона видео записи на ден, което говори за силно търсене на предлаганото видео на изключително ниски цени.
YouTube заема лидерската позиция в онлайн видеото с 29 % от американския милтимедиен развлекателен пазар, по последни данни на уебсайта Hitwise.
Сайтът е специализиран в кратки, обикновено 2-минутни домашни забавни видеоклипове, създадени от потребителите.
MySpace на News Corp, общественият сайт, популярен сред тийнейджърите, държи около 19% дял от пазара според Hitwise. Yahoo, MSN на Microsoft, Google и AOL имат между 3 % и 5% от пазара за видео търсене. Общо тези четири големи уеб портала заемат по-малък дял от YouTube или MySpace.
През юни 2.5 милиарда видео клипове бяха изгледани по YouTube, базираната в Сан Матео, Калифорния компания с над 30 работника. Повече от 65 000 записи на ден се качват в YouTube, при 50 000 през май, обяви компанията.
YouTube се слави с около 20 милиона уникални потребители на месец, според Nielsen//NetRatings, друга интернет фирма за изчисляване броя на посетителите.