Популярният видеосайт YouTube ще даде повече детайли за потребителите, които качват клипове, съобщава AP. YouTube ще даде възможност да се разбира кой и кога гледа дадено видео и по този начин ще улесни рекламодателите, които ще могат да преориентират стратегиите си за привличане на клиенти.
Програмата, която е известна като YouTube Insight, ще позволи на музикалните групи да качват в сайта видеоклипове на концертите си и с нейна помощ всеки ще знае кога ще бъде качен даден клип. YouTube Insight ще стартира от днес (27.03.08).
Пускането на новата програма е част от стратегията на Google за печалба от YouTube. Търсачка номер едно в Интернет закупи популярния видеосайт за 1.76 млрд. долара през 2006 година.
Въпреки нарастващия интерес към онлайн видео рекламните клипове, повечето маркетингови компании все още избягват да ползват тази услуга. Затова и в YouTube всеки рекламодател вече може да се сдобие със статистика как се представя клипът му. Новата програма прави дневна статистика и посочва откъде са потребителите, които гледат клипа.