Онлайн игра служи като "ваксина" срещу фалшиви новини

25.02.2018 | 10:25
по статията работи: econ.bg
Идеята е играчът да започне да създава пропаганда – чрез полуистини, преувеличения, армии от онлайн тролове и всяване на страх, гняв и раздори
Онлайн игра служи като "ваксина" срещу фалшиви новини
Снимка: DROG

Играйте си с емоциите на хората. Представяйте се за достовен за доверие източник. Преувеличавайте. Това са първите принципи на добрия пропагандист, които участниците в онлайн играта Bad News могат да научат. Създадена от екип, базиран в Хага и сътрудничил си с Кеймбриджкия университет, тя цели да приучи играчите да разпознават фалшивите новини... като застанат от другата страна.

"Откажете се от моралните преструвки и изберете пътя към превръщането в безскрупулен медиен магнат. Но следете нивата на потребителите и авторитета си. Задачата ви е да съберете колкото може повече последователи, като бавно си изграждате фалшива репутация на новинарски сайт. Обаче внимавайте – ще загубите, ако пишете очевидни лъжи или разочаровате поддръжниците си!", гласи инструкцията.

Идеята е играчът да започне да създава пропаганда – чрез полуистини, преувеличения, армии от онлайн тролове и всяване на страх, гняв и раздори.

"Смятаме, че най-добрият начин да се създадат инстинкти за разпознаване на дезинформацията е като я създавате сами", казват от екипа.

DROG е мултидисциплинарен екип от учени, журналисти и медийни експерти, които водят различни образователни програми за медийна грамотност. Участниците в него са от цяла Европа, но централата им е в Хага. Събрали се специално за този проект, сред участниците в него са журналист, графичен дизайнер, разработчик, докторант в Кеймбридж и бивш стажант по изследването на дезинформацията в холандското външно министерство, но казват, че сега екипът се е разраснал.

"С дезинформацията може да се води борба по многобройни начини: като се променят алгоритмите на търсачките и социалнтие мрежи; като се блокират определени сайтове; като се водят образователни кампании. Но най-ефективният метод е да се възпитат добре информирани и скептични потребители. Знанието и образованието засега са най-добрите оръжия срещу дезинформацията", казват те.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 07.06   1099 г. – Кръстоносците от Първи кръстоносен поход започват петседмична Обсада на Йерусалим. 1494 г. – Испания и Португалия подписват под егидата на папата...