ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 10 ОТ 19 ЯНУАРИ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ФИНАНСИТЕ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 249 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г. (ДВ, БР. 85 ОТ 2009 Г.)

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 10 ОТ 19 ЯНУАРИ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ФИНАНСИТЕ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 249 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2009 Г. (ДВ, БР. 85 ОТ 2009 Г.)

В сила от 27.01.2015 г.
Обн. ДВ. бр. от 27 Януари 2015г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В глава втора, раздел I се създава :
"Чл. 4а. (1) Министърът на финансите създава консултативен съвет от изявени специалисти в областта на финансите за подпомагане вземането на решения в сферата на определените в чл. 5 правомощия. За участието в работата на консултативния съвет членовете му не получават възнаграждение.
(2) Поименният състав и организацията на работа на консултативния съвет по ал. 1 се определят със заповед на министъра."
§ 2. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова т. 23:
"23. осъществява правомощията съгласно Регламент (ЕС) № 236/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 14 март 2012 г. относно късите продажби и някои аспекти на суапите за кредитно неизпълнение (OB, L 86/1 от 24 март 2012 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС) № 236/2012", по прилагането му по отношение на държавните ценни книжа и суапите за кредитно неизпълнение върху държавни ценни книжа;".
2. Досегашната т. 23 става т. 24.
§ 3. В числото "625" се заменя с "635".
§ 4. В се правят следните изменения:
1. В ал. 5 т. 8 се изменя така:
"8. осъществява контрол и извършва проверки във връзка със Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси;".
2. Навсякъде в текста думите "във второстепенните разпоредители с бюджет към министъра" и "второстепенните разпоредители с бюджет към министъра" се заменят съответно с "в административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството" и "административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството".
§ 5. В се правят следните изменения:
1. Алинея 1 се изменя така:
"(1) Звено "Защита на класифицираната информация" е на пряко подчинение на министъра със статут на отдел и подпомага служителя по сигурността на информацията при изпълнение на възложените му със Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) задачи. Служителят, който ръководи звеното, е служител по сигурността на информацията."
2. В ал. 2 основният текст се изменя така:
"(2) Служителят по сигурността на информацията осъществява дейността по защита на класифицираната информация, като:".
§ 6. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1:
а) в т. 4 думите "второстепенните разпоредители с бюджет към министъра" се заменят с "административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството";
б) създават се т. 5 и 6:
"5. със съдействието на звената за вътрешен одит на Националната агенция за приходите и Агенция "Митници" извършва специфични проверки на системата за събиране и контрол на приходите от данък върху добавената стойност в системата на собствените ресурси, администрирани от посочените агенции, във връзка с изготвянето на цялостно мнение относно описанието на системата;
6. координира и подпомага методически проверките по т. 5, извършвани от звената за вътрешен одит на Националната агенция за приходите и Агенция "Митници"."
2. В ал. 2 думите "във второстепенните разпоредители с бюджет" се заменят с "в административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството".
§ 7. В се правят следните изменения:
1. Точка 2 се изменя така:
"2. разработва правила по отношение на счетоводната и финансовата политика на министерството и дава указания на второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на министерството относно изготвянето на финансовите отчети и отчетите за касовото изпълнение на бюджета;".
2. В т. 3 думата "предприятия" се заменя с "организации".
3. В т. 4 думата "тригодишна" се заменя със "средносрочна".
4. В т. 6 думите "в качеството на министерството на първостепенен разпоредител с бюджет" се заличават, а думите "към министъра" се заменят с "по бюджета на министерството".
§ 8. В думите "второстепенните разпоредители с бюджет към министъра" се заменят с "административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството".
§ 9. В се правят следните изменения:
1. В т. 3 думите "и при необходимост - във второстепенни разпоредители с бюджет към министъра" се заличават.
2. В т. 6 думите "и на второстепенни разпоредители с бюджет към министъра" се заличават.
3. Навсякъде в текста думите "във второстепенни разпоредители с бюджет към министъра" и "във второстепенните разпоредители с бюджет към министъра" се заменят с "в административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на министерството".
§ 10. В думите "Финанси на реалния сектор" се заменят с "Държавни помощи и реален сектор".
§ 11. се изменя така:
"Чл. 21. Дирекция "Държавни разходи":
1. съпоставя бюджетните предложения на първостепенните разпоредители с бюджет с фискалната рамка, ресурсната наличност и правителствените приоритети;
2. разработва указания за изпълнението на държавния бюджет за съответната година и оказва методологическа подкрепа на разпоредителите с бюджет в процеса на изпълнение на държавния бюджет;
3. координира предложенията и алтернативите, засягащи разходната политика, като оценява ефекта от евентуалното им финансиране;
4. участва в изготвянето и съставянето на средносрочната бюджетна прогноза и на проекта на държавния бюджет на Република България;
5. разработва разчети за приходите, разходите и другите показатели по бюджетите на първостепенните разпоредители с бюджет;
6. прави предложения за размера на приходите, разходите и за други показатели по бюджета на Народното събрание, съдебната власт, държавното обществено осигуряване, Националната здравноосигурителна каса, сметки за средства от Европейския съюз, администрирани от Разплащателната агенция към Държавен фонд "Земеделие", и за други бюджетни организации, включени в консолидираната фискална програма;
7. участва в разработването на законопроекти и проекти на нормативни административни актове в областта на публичните финанси;
8. периодично изготвя краткосрочни прогнози за очакваното изпълнение на бюджетите на първостепенните разпоредители с бюджет, самостоятелните бюджети, сметките за средства от Европейския съюз, администрирани от Разплащателната агенция към Държавен фонд "Земеделие", и на другите бюджетни организации, включени в консолидираната фискална програма;
9. периодично изготвя анализи за изпълнението на бюджетите на първостепенните разпоредители с бюджет, самостоятелните бюджети, сметките за средства от Европейския съюз, администрирани от Разплащателната агенция към Държавен фонд "Земеделие", и на други бюджетни организации, включени в консолидираната фискална програма;
10. в съответствие с нормативната уредба анализира и предлага на министъра да извърши промени по бюджетите на първостепенните разпоредители с бюджет;
11. определя месечните лимити на плащанията на първостепенните разпоредители с бюджет, сметките за средства от Европейския съюз, администрирани от Разплащателната агенция към Държавен фонд "Земеделие", и на другите бюджетни организации, включени в системата за електронни бюджетни разплащания;
12. участва в изготвянето на отчета на държавния бюджет за съответната година;
13. участва в разпределянето и контрола по разходването на средствата за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия;
14. поддържа база от данни за усвояването на финансовите средства от резерва за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия;
15. проектира, разработва, внедрява и експлоатира автоматизирана система за управление като модул от общонационалната комуникационна система за управление при извънредно, военно и/или положение на война."
§ 12. се изменя така:
"Чл. 22. Дирекция "Държавни помощи и реален сектор":
1. подпомага министъра при изпълнение на правомощията му като национален орган, който отговаря за наблюдението, прозрачността и координацията на държавните помощи;
2. изпълнява функциите на звено за контакт в комуникацията с Европейската комисия по всички въпроси, свързани с държавните помощи, по които министърът е компетентен, преди изпращането им в Постоянното представителство на Република България към Европейския съюз;
3. приема, разглежда и оценява уведомленията за държавна помощ, изготвени от администраторите на помощ, за съответствие със законодателството в областта на държавните помощи, като ги препраща до Европейската комисия;
4. извършва оценка и потвърждава съответствието на държавната помощ с правилата за групово освобождаване или с приложимите актове на Европейския съюз, освобождаващи държавната помощ от задължението за уведомяване, и информира Европейската комисия за предоставянето на такива помощи по предвидения в съответните актове ред;
5. извършва оценка на максималния интензитет на регионалната помощ и на специфичния местен обхват на районите в Република България, приемливи за регионална помощ, и представя на Европейската комисия уведомление с проект за регионалната карта на държавните помощи;
6. изготвя методически указания и становища по прилагането на законодателството в областта на държавните помощи;
7. изготвя годишен доклад за държавните помощи до Европейската комисия и информацията във връзка с нотификации за предоставените субсидии съгласно Споразумението за субсидиите и изравнителните мерки на Световната търговска организация;
8. подпомага министъра при осъществяване на правомощията му по изпълнение на държавната политика, относно ефективното и ефикасно разходване на публични средства, във връзка с осъществяването и контрола на публични и публично-частни инвестиционни проекти, включително проекти, реализирани с използването на средства от фондовете на Европейския съюз;
9. представлява министерството в дейностите по предоставяне и контрол на концесии, както и на разрешения за търсене и/или проучване на подземни богатства, когато нормативно е регламентирано участие на министерството; съгласува предложенията за предоставяне на концесии, разрешения за търсене и/или проучване на подземни богатства и публични и публично-частни инвестиционни проекти, включително за спазване на законодателството по държавните помощи;
10. анализира прилагането на законодателството по отношение на публичното финансиране и на предложенията за промените му и участва в разработването на проекти на нормативни актове в областта на държавните помощи, уреждащи националната правна рамка в областта; изготвя становища по предложения за ново или за промени в съществуващото законодателство, свързано с държавните помощи, в т.ч. по предложения на Европейската комисия и държавите членки;
11. участва в разработването на законопроекти и проекти на нормативни административни актове, на методологии, указания и насоки в областта на публичните и публично-частните инвестиционни проекти и концесиите в съответствие с добрите практики и с оглед на ефективното и ефикасното разходване на публични средства и спазването на законодателството по държавните помощи;
12. изготвя и съгласува проекти на нормативни актове, стратегии, програми и мерки по енергийната политика, опазването на околната среда и търговията с емисии, задълженията за услуги от общ икономически интерес, финансовото подпомагане, преструктуриране, приватизация и други;
13. изготвя оценки за съответствие на бюджетните предложения на нефинансовите предприятия с фискалната рамка, ресурсната наличност и държавните приоритети;
14. участва при изготвянето на средносрочната бюджетна прогноза и на държавния бюджет за съответната година, като:
а) администрира средствата от държавния бюджет за Национална компания "Железопътна инфраструктура", "БДЖ" - ЕАД, и Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" и за финансиране на проекти за отстраняването на нанесените щети върху околната среда, настъпили от минали действия или бездействия, при приватизация като отговорност на държавата;
б) планира и предоставя средствата за субсидиране на превоза на пътниците по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за пътуване по автомобилния транспорт, предвидени в нормативни актове, за определени категории пътници;
в) планира и прогнозира приходите от концесии, дивидент и наем за държавата и от приватизация, планиране на средствата за обезщетяване на правоимащите лица по Закона за възстановяване собствеността върху одържавени недвижими имоти и анализира необходимостта от предоставяне на средствата за държавно финансово подпомагане на планинските и малките селища;
15. координира предоставянето на информация от съответните първостепенни разпоредители с бюджет на прогнозните показатели на юридическите лица, които попадат в обхвата на сектор "Държавно управление";
16. организира изпълнението на правомощията и функциите на министъра в качеството му на представител на държавата като собственик на дялове и акции в търговските дружества с държавно участие в капитала и държавните предприятия;
17. изпълнява функциите на координационно звено при изпълнение на правомощията на министъра по отношение на "Българска банка за развитие" - АД;
18. координира съгласуването и осъществяването на правомощията и функциите на министъра по мониторинг на финансовото състояние и управлението на паричните средства на държавните предприятия, търговските дружества с над 50 на сто държавно участие в капитала, дивидентна политика и приватизация;
19. организира и координира работата по изпълнение на Наредбата за прилагане на чл. 7, ал. 3 от Закона за възстановяване на собствеността върху одържавени недвижими имоти и поддържане на регистъра за депозираните искания;
20. поддържа следните регистри:
а) публичен регистър на цените на тютюневите изделия от местно производство и от внос;
б) регистър по чл. 6, ал. 9 от Закона за обезщетяване на собственици на одържавени имоти (ЗОСОИ) и чл. 5 от Закона за сделките с компенсаторни инструменти и на основание чл. 8, ал. 6, т. 2 ЗОСОИ;
в) регистър за депозираните искания по Наредбата за прилагане на чл. 7, ал. 3 от Закона за възстановяване на собствеността върху одържавени недвижими имоти;
г) регистри и архиви относно информация за постъпилите уведомления за държавна помощ, решенията на Европейската комисия, помощите в обхвата на групово освобождаване и други данни, необходими за наблюдението и прозрачността на предоставените държавни помощи; поддържа архиви и управлява на национално ниво интернет базирана информационна система "Регистър на държавните и минималните помощи";
21. предоставя следните административни услуги:
а) приемане на уведомления за регистриране на продажна цена на тютюневите изделия и издаване на удостоверения за регистрирани продажни цени;
б) приемане на плащания с временни удостоверения и/или депозитарни разписки на всички дължими лихви по задълженията на юридическите лица към държавата по Закона за уреждане на необслужваните кредити, договорени до 31 декември 1990 г."
§ 13. се изменя така:
"Чл. 23. Дирекция "Финанси на общините":
1. разработва средносрочната бюджетна прогноза и проекта на закон за държавния бюджет на Република България в частта за общините;
2. участва в разработването на стандартите за финансиране на делегираните от държавата дейности;
3. разработва механизми за определяне на субсидиите за общините от централния бюджет;
4. изготвя насоки до общините по съставянето на общинските бюджети и съгласува указанията по изпълнението и приключването им;
5. събира, обобщава и поддържа информация за средносрочните бюджетни прогнози, бюджетите на общините, отчетите за касово изпълнение, счетоводните отчети, както и справки и разшифровки към тях;
6. наблюдава и анализира изпълнението на основните показатели на общинските бюджети и сметките им за средства от Европейския съюз;
7. събира, обработва и анализира информация по капиталовите разходи на общините;
8. изготвя първоначален и поддържа актуализиран уточнен годишен план на взаимоотношенията между централния бюджет и бюджетите на общините и изготвя лимити за субсидии и трансфери на общините съобразно нормативните разпоредби;
9. подготвя и предлага необходимите корекции в бюджетните взаимоотношения на общините с централния бюджет;
10. участва в разработването на проекти на нормативни актове в областта на финансирането на общините;
11. изготвя отговори и становища относно прилагането на нормативната уредба, свързана с финансирането на общинските бюджети;
12. поддържа Централния регистър на общинския дълг и осигурява информация от него в съответствие с изискванията на Закона за общинския дълг."
§ 14. В се правят следните изменения:
1. В т. 12 думите "предприятия съгласно Закона за счетоводството" се заменят с "организации съгласно Закона за публичните финанси".
2. В т. 14 - 17 навсякъде думата "предприятия" се заменя с "организации".
§ 15. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 3 думата "тригодишната" се заменя със "средносрочната".
2. Създава се нова т. 17:
"17. подпомага министъра при осъществяването на правомощията му по прилагането на Регламент (ЕС) № 236/2012 по отношение на държавните ценни книжа и суапите за кредитно неизпълнение върху държавни ценни книжа, включително чрез:
а) осъществяване на проверки на място и по документи при задължените лица, както и при необходимост - чрез изискване на информация и документи под всякаква форма, от всяко местно или чуждестранно физическо или юридическо лице, изготвяне на констативни актове, както и изготвяне на актове за установяване на административни нарушения;
б) получаване на нотификации от задължените лица за къси позиции в български държавни ценни книжа и за позиции в суапи за кредитно неизпълнение върху държавни ценни книжа и поддържане на регистър за тези позиции;
в) изпращане на регулярна информация до Европейския орган по ценните книжа и пазарите чрез Комисията за финансов надзор относно късите позиции в български държавни ценни книжа и за позиции в суапи за кредитно неизпълнение върху държавни ценни книжа;
г) изготвяне и изпращане на регулярна информация до Европейския орган по ценните книжа и пазарите чрез Комисията за финансов надзор за общия размер на неизплатения дълг по държавни ценни книжа във връзка със задължението за определяне на прагове за уведомяване на компетентните органи при значителни нетни къси позиции по отношение на емитираните държавни дългови инструменти;
д) изготвяне и изпращане на ad hoc информация до Европейския орган по ценните книжа и пазарите, Комисията за финансов надзор или други компетентни органи от държави членки при поискване;
е) осъществяване и координиране на взаимоотношенията с Комисията за финансов надзор и с други компетентни надзорни органи на Република България и другите държави членки;
ж) изготвяне и координиране издаването на задължителни указания на министъра, при необходимост."
§ 16. В думата "тригодишната" се заменя със "средносрочната".
§ 17. В се правят следните изменения:
1. Точка 8 се изменя така:
"8. координира и оказва съдействие при съгласуване на параметрите по техническата, аналитичната и консултантската помощ по линия на Международната банка за възстановяване и развитие, Международния валутен фонд и европейските финансови институции и при представяне на резултатите от нея;".
2. Точки 18, 21, 22 и 23 се отменят.
§ 18. В се правят следните изменения:
1. Точка 1 се изменя така:
"1. изпълнява функциите на Централно хармонизиращо звено за финансово управление и контрол и Централно хармонизиращо звено за вътрешен одит в публичния сектор;".
2. В т. 3 думите "съгласувано с Изпълнителна агенция "Одит на средствата от Европейския съюз" към министъра на финансите" се заличават.
3. В т. 4 думите "предлага законодателни промени и" се заличават.
§ 19. В думата "агенцията" се заменя с "министерството".
§ 20. В :
1. В наименованието числото "625" се заменя с "635".
2. На ред "Специализирана администрация" числото "432" се заменя с "442".
3. Ред "дирекция "Финанси на реалния сектор" 28" се изменя така:
"дирекция "Държавни помощи и реален сектор" 28".
4. На ред "дирекция "Данъчна политика" числото "32" се заменя с "37".
5. На ред "дирекция "Правна" числото "13" се заменя с "16".
6. На ред "дирекция "Съдебна защита" числото "12" се заменя с "14".
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив