ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 137 ОТ 29 МАЙ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ГЛАВНА ИНСПЕКЦИЯ ПО ТРУДА", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 83 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г. (ДВ, БР. 44 ОТ 2008 Г.)
В сила от 09.06.2009 г.
Обн. ДВ. бр. от 9 Юни 2009г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 1:
"(1) Изпълнителният директор ръководи, координира и контролира осъществяването на цялостната дейност на Главната инспекция по труда."
2. Досегашната ал. 1 става ал. 2 и в нея:
а) точка 4 се изменя така:
"4. координира дейността на Главната инспекция по труда при осъществяване на взаимодействие и сътрудничество с органите на изпълнителната власт от националната система за инспектиране на труда по реда на чл. 7 от Закона за инспектиране на труда и с други органи, заинтересувани от осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд, законосъобразното осъществяване на трудовите отношения и прилагането на Закона за насърчаване на заетостта;";
б) създават се нови т. 23 и 24:
"23. издава решения за одобряване на подписаните споразумения по чл. 415г от Кодекса на труда;
24. издава решения за разсрочване на задължения с размер над 5000 лв. съгласно чл. 415д, ал. 6, т. 2 от Кодекса на труда;";
в) досегашните т. 23 и 24 стават съответно т. 25 и 26.
3. Досегашните ал. 2 - 5 стават съответно ал. 3 - 6.
§ 2. В глава трета се създава :
"Раздел IIIа
Финансов контрольор
Чл. 9а
(2) Финансовият контрольор извършва предварителен контрол за законосъобразност съгласно реда, предвиден в Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор."
§ 3. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2:
а) в т. 1 думите "Административно обслужване и" се заличават;
б) създава се т. 3:
"3. дирекция "Административно и информационно обслужване"."
2. Алинея 3 се изменя така:
"(3) Дирекция "Управление на човешките ресурси":
1. подпомага изпълнителния директор при осъществяване на политиката и стратегията по управление на човешките ресурси;
2. изготвя длъжностното и поименното разписание на длъжностите в администрацията;
3. изготвя концепция за развитието на човешките ресурси и кадровото осигуряване на Главната инспекция по труда;
4. организира дейността по набиране и подбор на персонала и провеждането на конкурсни процедури за държавни служители;
5. изготвя актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите в Главната инспекция по труда;
6. осъществява методическа, организационна и техническа помощ в процеса на атестиране на служителите и в процеса на разработване и актуализиране на длъжностните характеристики;
7. образува, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите на Главната инспекция по труда;
8. консултира ръководителите на административните звена и служителите по въпросите, свързани с управлението на човешките ресурси;
9. планира и организира обучението на служителите на Главната инспекция по труда с цел повишаване на квалификацията и кариерното развитие;
10. разработва вътрешни правила и процедури в областта на управлението на човешките ресурси;
11. методически подпомага дирекциите "Инспекция по труда" в областта на управлението на човешките ресурси."
3. Създава се ал. 5:
"(5) Дирекция "Административно и информационно обслужване":
1. осъществява дейностите по административното обслужване на физически и юридически лица във връзка с искания, сигнали и предложения съобразно действащото законодателство;
2. организира, координира и извършва дейност по предоставяне на електронни административни услуги съгласно Списъка на унифицираните наименования на административните услуги;
3. организира и осъществява деловодната обработка и обслужването на документооборота посредством автоматизирана информационна система;
4. организира, развива и поддържа интегрираната информационна система на Главната инспекция по труда;
5. организира и осигурява хардуерната и софтуерната поддръжка на компютърната техника и мрежа и системния софтуер на Главната инспекция по труда, както и осигурява защитата на информацията от несанкциониран достъп;
6. поддържа и актуализира електронната страница на Главната инспекция по труда;
7. изготвя концепция за развитието на административното обслужване и информационните технологии в Главната инспекция по труда;
8. отговаря за цялостната дейност по осигуряване оперативната съвместимост на използваните информационни системи и по управление на информационната сигурност;
9. осъществява автоматизирания обмен на данни с национални и други информационни системи (включително със системи на европейски структури и с Единната среда за обмен на електронни документи) и интеграцията в единната комуникационна инфраструктура на администрацията;
10. изпълнява всички дейности, свързани с издаването, използването и прекратяването на удостоверенията за електронен подпис в Главната инспекция по труда;
11. разработва вътрешни правила и процедури в областта на административното обслужване и информационните технологии;
12. методически подпомага дирекциите "Инспекция по труда" в областта на административното обслужване и информационните технологии;
13. подпомага изпълнителния директор при формиране и провеждане на медийната политика в Главната инспекция по труда."
§ 4. В след думите "свързани с процесуалното представителство на" се добавя "агенцията и на".
§ 5. В думите "по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" се заличават.
§ 6. В се създават т. 5 и 6:
"5. подписват споразумения по чл. 415г от Кодекса на труда;
6. издават решения за разсрочване на задължения с размер до 5000 лв. съгласно чл. 415д, ал. 6, т. 1 от Кодекса на труда."
§ 7. се изменя така:
"Чл. 16. Контролната дейност на дирекциите "Инспекция по труда" се реализира посредством планирано и непланирано инспектиране."
§ 8. В се създава ал. 3:
"(3) Формата, съдържанието и материалът на служебната карта се определят със заповед на изпълнителния директор на Главната инспекция по труда."
§ 9. се отменя.
§ 10. се изменя така:
"Приложение към чл. 7, ал. 2
Численост на персонала в Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда" - 491 щатни бройки
Изпълнителен директор | 1 |
Главен секретар | 1 |
Служител по сигурността на информацията | 1 |
Финансов контрольор | 1 |
Обща администрация | 28 |
в т. ч.: | |
дирекция "Управление на | |
човешките ресурси" | 8 |
дирекция "Административно и | |
информационно обслужване" | 8 |
дирекция "Финансово-стопански дейности" | 12 |
Специализирана администрация | 459 |
в т. ч.: | |
дирекция "Условия на труд" | 20 |
дирекция "Трудови правоотношения | |
и правно осигуряване" | 9 |
дирекция "Международно сътрудничество, | |
проекти и програми" | 9 |
дирекции "Инспекция по труда" - 28 | 421" |