ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 298 ОТ 19 ДЕКЕМВРИ 2013 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ДЪРЖАВНАТА АГЕНЦИЯ ЗА БЕЖАНЦИТЕ ПРИ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 59 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г. (ДВ, БР. 34 ОТ 2008 Г.)

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 298 ОТ 19 ДЕКЕМВРИ 2013 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ДЪРЖАВНАТА АГЕНЦИЯ ЗА БЕЖАНЦИТЕ ПРИ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 59 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г. (ДВ, БР. 34 ОТ 2008 Г.)

В сила от 21.12.2013 г.
Обн. ДВ. бр. от 21 Декември 2013г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите "бюджетни кредити" се заменят с "бюджет".
2. В ал. 2 думите "Закона за устройството на държавния бюджет" се заменят със "Закона за публичните финанси".
§ 2. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 1 и 2 думите "с особената" се заменят със съюза "със".
2. В т. 3 думата "особената" се заличава.
3. Точка 13 се изменя така:
"13. управлява собствеността на агенцията и организира процедури по възлагане на обществени поръчки за осигуряване на агенцията с материални ресурси и услуги;".
4. Създава се нова т. 16:
"16. прави предложение за откриване и закриване на места за временно настаняване на чужденци, подали молба за закрила;".
5. Досегашните т. 16 и 17 стават съответно т. 17 и 18.
§ 3. В се правят следните изменения:
1. В т. 1 думите "прекратяване на статут на бежанец и на хуманитарен статут" се заменят с "прекратяване на международна закрила".
2. В т. 2 думата "статут" се заменя с "международна закрила".
3. В т. 4 думите "предоставяне на статут или им е предоставен статут на бежанец или хуманитарен статут" се заменят с "предоставяне на международна закрила или им е предоставена международна закрила".
§ 4. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1 навсякъде думата "две" се заменя с "три".
2. Алинея 2 се изменя така:
"(2) Териториалните поделения на агенцията са:
1. Транзитен център - с. Пъстрогор, община Свиленград;
2. Регистрационно-приемателен център - София;
3. Регистрационно-приемателен център - с. Баня, община Нова Загора;
4. Регистрационно-приемателен център - Харманли;
5. Интеграционен център - София."
3. В ал. 3 числото "183" се заменя с "293".
§ 5. В се отменят.
§ 6. В се изменя така:
"(2) Общата администрация е организирана в три дирекции: "Административно-правно обслужване и човешки ресурси", "Финансово-счетоводни дейности" и "Управление на собствеността и обществени поръчки"."
§ 7. В се правят следните изменения:
1. В основния текст след думата "обслужване" запетаята и думите "процесуално представителство" се заличават.
2. В т. 3 думите "статут на бежанец и хуманитарен статут" се заменят с "на международна закрила".
3. В т. 6 думата "статут" се заменя с "международна закрила".
4. В т. 9 думите "организира и осигурява почистването и отговаря за санитарно-хигиенните условия в агенцията" се заличават.
§ 8. се изменя така:
"Чл. 17. Дирекция "Финансово-счетоводни дейности":
1. разработва тригодишната бюджетна прогноза и проект на годишен бюджет на агенцията;
2. организира и извършва финансово-счетоводната дейност на агенцията съгласно изискванията на Закона за счетоводството и другите нормативни актове;
3. организира и контролира извършването на инвентаризации;
4. изготвя годишния финансов отчет на агенцията, ежемесечните и тримесечните отчети за касовото изпълнение и капиталовите разходи;
5. изготвя и представя заявките за месечни лимити за разходи съгласно месечното разпределение на бюджета и разчетите за капиталови разходи;
6. проверява представените за плащане първични счетоводни документи и извършва разплащане на всички задължения;
7. извършва осчетоводяването, плащането и отчитането на средствата, получени по международни и национални програми и проекти, както и от дарения, и следи за законосъобразното им разходване;
8. изготвя ведомостите за заплати, платежните документи и изплащането на възнагражденията;
9. организира изплащането на социалните помощи на бежанците;
10. изготвя обобщена информация за здравното осигуряване на бежанците и я представя в Националната агенция за приходите;
11. организира съхраняването и ползването на счетоводния архив;
12. оказва методическа помощ и контрол на другите дирекции и териториалните поделения на агенцията в рамките на компетентността и задълженията си;
13. поддържа контакти с първостепенния разпоредител с бюджет и с Министерството на финансите, като изпълнява техните законосъобразни разпореждания и изисквания;
14. разработва и съгласува финансовите обосновки към проекти на нормативни актове."
§ 9. Създава се :
"Чл. 17а. Дирекция "Управление на собствеността и обществени поръчки":
1. организира съставянето и сключването на договори, свързани с дейността на агенцията;
2. осъществява пазарно проучване на стоки, услуги, фирми, организации и ценови равнища; координира и контролира изпълнението на договорите;
3. планира, организира и координира всички действия във връзка с подготовката и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки; организира подготовката и изпращането на информация за Регистъра на обществените поръчки;
4. осъществява инвестиционно проучване на обектите и изготвя предложения за необходимостта от капитални вложения за основен ремонт, реконструкция и ново строителство, организира и контролира извършването на текущи ремонти, планово строителство, капитален ремонт, поправка на дълготрайните материални активи и товарно-разтоварните работи;
5. организира и отговаря за правилното, законосъобразното, целесъобразното и ефективното ползване на недвижимите имоти и движимите вещи - собственост на агенцията или предоставени й за ползване;
6. планира, координира и контролира дейностите по заявяване, доставка, съхранение, разпределение, експлоатацията и снемане от отчет/бракуване на материалните ресурси и извършването на услуги; разработва план за материално-техническо осигуряване (МТО) и контролира изпълнението му; води на отчет придобитите материални ресурси;
7. организира, отговаря и следи за техническата изправност, правилната експлоатация и поддръжката на ведомствения автотранспорт, отчита разходите за гориво и горивни материали;
8. следи за законосъобразното и ефективното стопанисване и поддържане на материално-техническата база в териториалните звена на агенцията;
9. организира и отговаря за поддръжката и ремонта на електрическата, водопроводната, отоплителната и други мрежи и съоръжения;
10. планира, организира и контролира противопожарната защита, аварийната безопасност и енергийната ефективност (топлинна, електрическа енергия и вода);
11. планира и организира медицинското осигуряване; следи за епидемиологичната обстановка и предприема необходимите мерки;
12. организира и осъществява дейностите по възлагане на обществени поръчки и сключване на договори за доставки на материални ресурси и услуги, строителство и строителни услуги и охрана на недвижими имоти;
13. организира и контролира дейностите по отчета, регистрацията, експлоатацията и ремонта на недвижимите имоти (инфраструктурата);
14. координира дейностите по управление, преобразуване и разпореждане с недвижимите имоти;
15. разработва вътрешни нормативни документи в областта на МТО;
16. организира и осигурява почистването и отговаря за санитарно-хигиенните условия в агенцията."
§ 10. В се изменя така:
"(2) Специализираната администрация е организирана в три дирекции: "Качество на процедурата за международна закрила", "Международна дейност" и "Социална дейност и адаптация"."
§ 11. се изменя така:
"Чл. 19. Дирекция "Качество на процедурата за международна закрила":
1. осъществява методическо ръководство и упражнява контрол на транзитните и регистрационно-приемателните центрове във връзка с административните производства по Закона за убежището и бежанците и изготвя компетентни становища за вземане на решения в отделните производства;
2. разработва инструкции и указания във връзка с административните производства по Закона за убежището и бежанците и контролира изпълнението им;
3. координира организацията между транзитните и регистрационно-приемателните центрове и местата за настаняване към тях във връзка с приемане и настаняване на чужденци, подали молба за закрила;
4. извършва текущи и периодични обучения на служителите във връзка с административните производства по Закона за убежището и бежанците;
5. събира и проверява доказателствата и взема решения в производството по глава шеста, раздел Iа от Закона за убежището и бежанците;
6. участва при изготвянето на становища по проекти на нормативни актове, имащи отношение към процедурата по предоставяне на международна закрила;
7. осъществява административното сътрудничество със съответните институции на държавите членки във връзка с провеждане на производство по реда на глава шеста, раздел Ia от Закона за убежището и бежанците;
8. изготвя статистически доклади до Европейската комисия във връзка с производството по глава шеста, раздел Iа от Закона за убежището и бежанците;
9. осъществява взаимодействие и изготвя статистически доклади и аналитични материали за Европейската комисия, за представителството на Върховния комисар на Организацията на обединените нации за бежанците, за Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел и други;
10. организира и контролира ползването на Автоматизираната информационна система "Бежанци";
11. изготвя образците на удостоверителни документи;
12. организира реда за ползването и отговаря за съхраняването на личните дела на чужденците, чиято процедура по предоставяне на международна закрила е приключила с влязло в сила решение;
13. предлага организационни и практически действия и координира дейностите по отношение на чужденците, търсещи закрила, при постановяване на акт за временна закрила; оказва съдействие в изпълнение на Директива на ЕС 2001/55/20.07.2001 г. при военно или друго извънредно положение, при кризи и във връзка с отбранително-мобилизационната подготовка;
14. осъществява разработването на задачи и дейности за подготовка и обучение на служителите при възникване на извънредна ситуация;
15. изготвя, актуализира планове и организира дейности, свързани с постановяване на временна закрила;
16. разработва, актуализира планове и организира дейности във връзка с управление при кризи и извънредни ситуации;
17. оказва съдействие и подпомага дейността по отбранително-мобилизационната подготовка в агенцията, осъществява връзки и взаимодействие с компетентните държавни органи по отношение на мобилизационните дейности и гражданската защита;
18. осъществява взаимодействие, изготвя и представя статистически доклади и аналитични материали за Европейската комисия, за представителството на Върховния комисар на Организацията на обединените нации за бежанците, за Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел и други;
19. съгласува заявления за издаване на български документи за самоличност на чужденци с предоставена международна закрила в Република България в съответствие с подписано споразумение за сътрудничество и обмен на информация между Министерството на вътрешните работи и агенцията."
§ 12. Създава се :
"Чл. 20. Дирекция "Социална дейност и адаптация":
1. дава методически указания и контролира дейностите по осигуряване на социална, медицинска и психологическа помощ на чужденците, търсещи или получили закрила;
2. води на отчет чужденците със специални нужди, търсещи или получили закрила, и разработва програми за социалната им защита и интеграция;
3. организира и координира дейността по извършване оценка на възрастта на непридружени малолетни и непълнолетни чужденци, търсещи закрила;
4. организира, координира и контролира грижите за непридружените малолетни и непълнолетни чужденци, търсещи или получили закрила, както и за чужденци, търсещи или получили закрила, които поради слабоумие или душевна болест не могат да се грижат за своите работи; съдейства за назначаване на настойник, съответно попечител, както и за настаняването им в специализирани заведения;
5. дава методически указания и контролира дейността на интеграционните центрове;
6. изготвя програми за интеграция на получилите закрила (в сътрудничество с Министерството на труда и социалната политика, Министерството на образованието и науката, Министерството на здравеопазването, общини, неправителствени организации (НПО) и др.) и осъществява мониторинг на прилагането на програмите;
7. организира подпомагането на търсещи или получили закрила чужденци, като провежда социално интервю и изготвя доклад с предложение за отпускане или отказване на социална помощ;
8. организира обучение на експерти от всички държавни институции, общински структури и НПО за работа с търсещи закрила и бежанци;
9. организира взаимодействието с държавните органи, с органите на местното самоуправление и местната администрация и с неправителствените организации за създаване на условия за интеграция на чужденците, получили закрила;
10. изготвя и прилага програми за социална адаптация и културна ориентация на търсещите закрила;
11. разработва с партньорски организации и съвместно с органите на местното самоуправление реализира национални програми за интеграция на получилите закрила чужденци;
12. организира подпомагането на търсещи или получили закрила чужденци, като провежда социално интервю и изготвя доклад с предложение за отпускане или отказване на социална помощ;
13. разработва и изпълнява програми и дейности за психологическа, социална и здравна защита, адаптация и интеграция на чужденците със специални нужди;
14. участва в разработването и реализирането на програми и мерки за адаптация и интеграция на приети за презаселване и преместване на бежанци;
15. организира грижите за непридружените малолетни и непълнолетни чужденци, получили закрила, като съдейства за настаняването им при роднини и близки, в приемни семейства, в специализирани заведения или в други места за настаняване;
16. участва в разработването и реализирането на програми и проекти за адаптация и интеграция на търсещи или получили закрила чужденци, финансирани от европейски фондове или от други донори."
§ 13. В се правят следните изменения:
1. В основния текст думите "и Европейски бежански фонд" се заличават.
2. Точка 7 се отменя.
3. В т. 15 и 20 думите "програми по Европейския бежански фонд" се заменят с "програми и фондове по линия на Европейския съюз".
4. Навсякъде в текста думите "Европейски бежански фонд" се заменят с "програми и фондове по линия на Европейския съюз".
§ 14. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 думите "незаконно пребиваващи чужденци" се заменят с "чужденци, търсещи закрила".
2. В ал. 2 се създават т. 14 и 15:
"14. организира взаимодействието и обмена на информация във връзка с административните производства по Закона за убежището и бежанците между агенцията и други държавни органи;
15. организира взаимодействието и обмена на информация с Министерството на вътрешните работи във връзка с приемането и предаването на чужденци, потърсили закрила, заедно с всички съпровождащи ги документи."
3. Навсякъде в текста думата "статут" се заменя с "международна закрила".
§ 15. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2:
а) точки 15 и 16 се отменят;
б) създават се т. 18 - 20:
"18. проучва и изяснява факти и обстоятелства по искане на Президента на Република България и изготвя мотивирано становище по подадена молба за убежище;
19. организира взаимодействието и обмена на информация във връзка с административните производства по Закона за убежището и бежанците между агенцията и други държавни органи;
20. организира взаимодействието и обмена на информация с Министерството на вътрешните работи във връзка с приемането и предаването на чужденци, потърсили закрила, заедно с всички съпровождащи ги документи."
2. Навсякъде в текста думата "статут" се заменя с "международна закрила".
§ 16. Създава се :
"Чл. 23а. (1) При необходимост към транзитните и регистрационно-приемателните центрове може да се създават места за временно настаняване на чужденците, подали молба за международна закрила.
(2) Местата за настаняване по ал. 1 се откриват и закриват с решение на Министерския съвет по предложение на председателя на агенцията.
(3) Организацията на дейността и редът за настаняване в местата за настаняване по ал. 1 се определят от председателя на агенцията."
§ 17. В се отменят.
§ 18. В думата "статут" се заменя с "международна закрила".
§ 19. В думата "статут" се заменя с "международна закрила".
§ 20. се изменя така:
"Приложение към чл. 8, ал. 4
Численост на персонала на Държавната агенция за бежанците при Министерския съвет - 293 щатни бройки
Председател 1
Политически кабинет 3
в т.ч.:  
Заместник-председатели 2
Експерт за връзки с обществеността 1
Главен секретар 1
Инспекторат 1
Служител по сигурността на информацията 1
Финансов контрольор 1
Обща администрация 39
в т.ч.:  
дирекция "Административно-правно  
обслужване и човешки ресурси" 14
дирекция "Финансово-счетоводни  
дейности" 7
дирекция "Управление на собствеността  
и обществени поръчки" 18
Специализирана администрация 39
дирекция "Качество на процедурата за  
международна закрила" 15
дирекция "Международна дейност" 13
дирекция "Социална дейност и адаптация" 11
Териториални поделения 207
в т.ч.:  
Регистрационно-приемателен център -  
София 105
Интеграционен център - София 7
Регистрационно-приемателен център -  
с. Баня, община Нова Загора 14
Транзитен център - с. Пъстрогор,  
община Свиленград 31
Регистрационно-приемателен център -  
Харманли 50"
§ 21. В от Правилника за прилагане на Закона за Министерството на вътрешните работи, приет с Постановление № 126 на Министерския съвет от 2006 г. (обн., ДВ, бр. 47 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 24 от 2007 г., бр. 44 и 91 от 2008 г., бр. 1 и 68 от 2009 г., бр. 5, 8, 40 и 90 от 2010 г., бр. 7, 19, 48, 51, 58, 63 и 97 от 2011 г., бр. 12 и 60 от 2012 г. и бр. 70, 82, 90 и 108 от 2013 г.), числото "55 023" се заменя с "54 913".
§ 22. Средствата за предвиденото с увеличаване на щатната численост на Държавната агенция за бежанците при Министерския съвет се осигуряват от Европейския бежански фонд, Годишна програма 2013, ревизирана със Спешни мерки, Приоритет 1, Мярка 4 "Осигуряване на необходимия допълнителен квалифициран административен капацитет за приемане, настаняване и обгрижване на търсещите закрила в Република България".
§ 23. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив