ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 308 ОТ 17 ДЕКЕМВРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДЪРЖАВНА АГЕНЦИЯ "НАЦИОНАЛНА СИГУРНОСТ", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 23 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г. (ДВ, БР. 17 ОТ 2008 Г.)

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 308 ОТ 17 ДЕКЕМВРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДЪРЖАВНА АГЕНЦИЯ "НАЦИОНАЛНА СИГУРНОСТ", ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 23 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г. (ДВ, БР. 17 ОТ 2008 Г.)

В сила от 18.12.2009 г.
Обн. ДВ. бр. от 18 Декември 2009г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В думата "приложението" се заменя с "приложение № 1".
§ 2. и се отменят.
§ 3. се отменя.
§ 4. В глава втора се правят следните изменения и допълнения:
1. , и се отменят.
2. Създават се , и :
"Раздел ІІІа
Специализирани дирекции
Чл. 32а
(2) В дирекциите по ал. 1 със заповед на председателя на агенцията могат да се създават отдели и сектори.
(3) Дирекциите по ал. 1 се ръководят от директори, които се назначават от председателя на агенцията и са му непосредствено подчинени, като се отчитат пред него или пред оправомощен от него заместник-председател.
(4) Началниците на структурните звена в дирекциите по ал. 1 се назначават от председателя на агенцията и:
1. планират, организират, контролират и отговарят за дейността на съответното звено;
2. изпълняват разпорежданията на директорите на съответните дирекции, на председателя и заместник-председателите на агенцията;
3. изпълняват и други задачи в рамките на законовата компетентност на агенцията;
4. осигуряват взаимодействието с другите структурни звена в агенцията в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;
5. предлагат назначаване, повишаване, преместване, стимулиране, санкциониране и освобождаване на служителите в ръководеното от тях звено.
Раздел ІVа
Териториални дирекции и самостоятелни териториални отдели
Чл. 32б
(2) Структурата на самостоятелните териториални отдели може да включва сектори.
(3) В териториалните дирекции и в самостоятелните териториални отдели може да се изграждат и структурни звена от по-нисък ранг.
(4) Структурата на всяка от териториалните дирекции и на всеки самостоятелен териториален отдел се определя в съответствие с възложените им задачи и дейности.
(5) В структурата на териториалните дирекции и на самостоятелните териториални отдели могат да се изграждат структурни звена с функции и с предмет на дейност както на специализираните дирекции.
Чл. 32в
(2) Териториалните дирекции се ръководят от директори, а самостоятелните териториални отдели - от началници, които осъществяват общото и непосредственото им ръководство и са непосредствено подчинени на председателя на агенцията, като се отчитат пред него или пред оправомощен от него заместник-председател. Директорите на териториалните дирекции и началниците на самостоятелните териториални отдели информират председателя на агенцията или оправомощен от него заместник-председател за дейността на териториалните дирекции, съответно за дейността на самостоятелните териториални отдели.
(3) Специализираните дирекции в рамките на своята компетентност осъществяват методическо ръководство и контрол на съответните структурни звена от териториалните дирекции и самостоятелните териториални отдели. Методическото ръководство се осъществява чрез даване на задължителни указания относно планирането, организирането и провеждането на оперативно-издирвателната дейност и осъществяването на контрол по изпълнението на задачите по съответното направление на дейност, както и чрез подпомагане при координацията със съответните структурни звена на агенцията.
Раздел Vа
Специализирани административни дирекции
Чл. 32г
1. спазването на нормативните актове и актовете на председателя на агенцията, които се отнасят до организацията на работа в агенцията;
2. управлението и разпореждането с материални средства;
3. логистичното осигуряване;
4. управлението на човешките ресурси;
5. проявите на корупция в агенцията;
6. спазването на правата на човека;
7. сигналите и предложенията срещу незаконни или неправилни действия или бездействия на служители от агенцията и изготвя отговори по тях.
(2) При констатирани нарушения на служебните задължения в резултат на извършени проверки дирекция "Инспекторат" може да предлага образуване на дисциплинарни производства.
(3) Специализираната административна дирекция "Инспекторат" извършва или участва в проверките на специалната подготовка и дисциплината и оказва помощ по организацията и методите на работа на ръководния състав на структурните звена на агенцията.
(4) Организацията на дейността, видовете проверки, както и условията и редът за извършването им се определят от председателя на агенцията.
Чл. 32д
(2) Дирекцията е финансоворазузнавателно звено на Република България по смисъла на чл. 2, § 1 и 3 от Решението на Съвета на Европейския съюз от 17 октомври 2000 г. относно условията за сътрудничество и обмен на информация между звената за финансово разузнаване на държавите членки (ОВ, бр. 271 от 24 октомври 2000 г.).
(3) Дирекцията има самостоятелно деловодство и архив и кръгъл печат, на който е изписано "Държавна агенция "Национална сигурност" - дирекция "Финансово разузнаване".
(4) В изпълнение на своите задължения дирекцията получава уведомления по чл. 11 ЗМИП и по чл. 9, ал. 3 ЗМФТ.
(5) Дирекцията изгражда, експлоатира и контролира собствен информационен фонд.
(6) Другите структурни звена на агенцията получават достъп до информационния фонд на специализираната административна дирекция "Финансово разузнаване", когато е необходимо взаимодействие за предотвратяване на посегателства срещу националната сигурност, свързани с финансирането на международния тероризъм и екстремизъм или с изпирането на пари. Достъпът се осъществява по ред, определен от председателя на агенцията.
(7) Специализираната административна дирекция "Финансово разузнаване":
1. води регистри на информацията за изпиране на пари и за финансиране на тероризъм, на плащанията в брой на стойност над 30 000 лв. съгласно чл. 11а ЗМИП и на предоставената от Агенция "Митници" информация по чл. 11б ЗМИП;
2. обменя информация със службите за сигурност и обществен ред при условията и по реда на ЗМИП и ЗМФТ;
3. осъществява финансоворазузнавателния анализ по преписките по ЗМИП, събира допълнителна информация при условията и по реда на чл. 13 ЗМИП и дава заключение дали първоначално възникналото съмнение за изпиране на пари не е отпаднало;
4. въз основа на заключението по т. 3 изпраща преписката на прокуратурата или на съответната служба за сигурност или обществен ред или я прекратява;
5. осъществява финансоворазузнавателния анализ по преписките по ЗМФТ, събира допълнителна информация при условията и по реда на чл. 13 ЗМИП и дава заключение дали първоначално възникналото съмнение за финансиране на тероризъм не е отпаднало;
6. въз основа на заключението по т. 5 изпраща преписката на прокуратурата или на съответната служба за сигурност или обществен ред или я прекратява;
7. в качеството си по ал. 2 участва в работата на съответните комитети и организации към Европейския съюз и към Съвета на Европа, на други международни, правителствени и неправителствени органи и организации, ангажирани в сферата на противодействието на изпирането на пари и финансирането на тероризъм;
8. обменя информация по случаи и съмнения за изпиране на пари и финансиране на тероризъм с финансоворазузнавателните служби и с компетентните в съответната сфера органи на други държави при условията и по реда на чл. 18 ЗМИП и чл. 14 ЗМФТ;
9. организира, контролира и отговаря за сигурността на използването на защитената уеб страница на ЕГМОНТ ГРУП и на международния обмен на информация чрез нея;
10. координира участието на служители на дирекцията в работни срещи, семинари и други форми на обучение;
11. съдейства на компетентните институции за хармонизиране на българската нормативна уредба в сферата на противодействието на изпирането на пари с правото на Европейския съюз;
12. разработва нормативната база за взаимодействие на агенцията с финансоворазузнавателни звена на други държави в сферата на противодействието срещу изпирането на пари;
13. координира взаимодействието на агенцията с други държавни органи по въпроси на свободното движение на капитали, корупцията, подкупването в международните търговски сделки и конфискацията в частта, свързана с прилагането на мерките за противодействие срещу изпирането на пари и финансирането на тероризъм;
14. извършва проверки на място на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП по прилагането на мерките срещу изпирането на пари и на мерките срещу финансирането на тероризъм, както и при съмнение за изпиране на пари и финансиране на тероризъм;
15. предлага на председателя на агенцията мерки за подобряване на организацията и дейността на специализираните служби на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП;
16. участва в съвместни проверки с органите за надзор върху дейността на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП;
17. организира и провежда самостоятелно или съвместно с органите за надзор върху дейността на лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП и с техните професионални организации и сдружения семинари, работни срещи и други форми на обучение, свързани с прилагането на ЗМИП и ЗМФТ;
18. подпомага методически лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП при разработването на вътрешните правила по чл. 16 ЗМИП;
19. осъществява текущ и инцидентен контрол за изпълнението на задълженията по ЗМИП и ЗМФТ, както и на актовете по прилагането им;
20. съставя констативни актове, актове за установяване на административни нарушения по ЗМИП и ЗМФТ и изготвя проекти на наказателни постановления;
21. представя доклади за извършените нарушения, съдържащи анализ на нарушенията и предложения за мерките, които следва да бъдат предприети за заличаване на последиците от нарушенията и за предотвратяване на бъдещи нарушения.
(8) Уведомленията по чл. 11 ЗМИП и по чл. 9 ЗМФТ се разделят на уведомления за оперативно-аналитични цели и на уведомления за информационно-аналитични цели. По уведомленията за оперативно-аналитични цели се образуват оперативни преписки, а уведомленията за информационно-аналитични цели се въвеждат в базата данни на дирекцията и се използват за собствената й дейност и за дейността на службите за сигурност и обществен ред.
(9) Директорът на специализираната административна дирекция "Финансово разузнаване", наричана по-нататък "дирекцията":
1. координира взаимодействието на дирекцията с лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 ЗМИП, с органите за надзор по чл. 3а ЗМИП, с прокуратурата и със съответните служби за сигурност и обществен ред по чл. 12 ЗМИП;
2. осъществява взаимодействието на дирекцията с другите структурни звена в агенцията;
3. представлява дирекцията в международната организация на финансоворазузнавателните служби, както и в съответните структури на Европейския съюз и на Съвета на Европа;
4. координира взаимодействието на дирекцията с финансоворазузнавателните служби и обмена на информация по чл. 18 ЗМИП и по чл. 14 ЗМФТ;
5. образува оперативни преписки по информация за изпиране на пари, подадена при условията и по реда на ЗМИП, и възлага работата по тях;
6. образува оперативни преписки по информация за финансиране на тероризъм, подадени при условията и по реда на ЗМФТ, и възлага работата по тях;
7. определя комисия по прекратяването и архивирането на преписките по т. 5 и 6;
8. прекратява преписките по т. 5 и 6 въз основа на заключение на комисията по т. 7;
9. упражнява правомощия, произтичащи от ЗМИП, ЗМФТ и от нормативните актове по прилагането им;
10. изготвя и представя на председателя на агенцията ежегоден доклад за дейността на дирекцията.
Чл. 32е
1. осъществява дейностите по регистрацията, промените, движението и архивирането на действащия оперативен отчет на агенцията;
2. създава и поддържа картотеките за действащия и архивния оперативен отчет на агенцията;
3. осъществява справочната, сигналната и статистическата дейност, свързани с действащия и архивния оперативен отчет на агенцията;
4. предоставя на председателя, на оправомощения/те заместник-председател/и на агенцията, на директорите на специализираните дирекции и на териториалните дирекции, на началниците на самостоятелните териториални отдели и на директора на специализираната административна дирекция "Инспекторат" статистически данни за състоянието на оперативния отчет в съответните структурни звена;
5. осъществява координацията по линия на оперативния отчет с други държавни органи за защита на националната сигурност при условия и по ред, определени със съвместен акт на председателя на агенцията и съответния министър или ръководител на ведомство;
6. осъществява дейностите по съхраняването и ползването на архивния оперативен отчет на агенцията, като:
а) поддържа специализиран фонд за архивните оперативни дела при спазване изискванията на ЗЗКИ и по реда, предвиден в чл. 119 ППЗЗКИ;
б) предоставя данни от архивния оперативен отчет на други държавни органи за защита на националната сигурност, както и на органите на съдебната власт за нуждите на конкретно наказателно дело при условия и по ред, определени от председателя на агенцията;
7. оказва методическа помощ на структурните звена, извършващи оперативно-издирвателна дейност, при прилагането на актовете на председателя на агенцията за организацията на дейността по оперативния отчет, включително като изготвя необходимите образци на документи, свързани с дейността по оперативния отчет;
8. изготвя и предлага проекти на нормативни актове за организацията на дейността по оперативния отчет в агенцията и проекти на съвместни актове за координацията по линия на оперативния отчет с други държавни органи за защита на националната сигурност.
Чл. 32ж
1. обработва, систематизира и анализира информацията, придобита от дирекциите и самостоятелните териториални отдели на агенцията, както и от други източници;
2. изготвя анализи и прогнози за състоянието на националната сигурност за нуждите на висшите органи на държавната власт и на ръководството на агенцията;
3. изготвя обобщени оценки на разузнавателните заплахи;
4. изготвя годишен доклад за дейността на агенцията;
5. изготвя периодични информации за нуждите на висшите органи на държавната власт, на ръководството на агенцията, на специализираните дирекции, на териториалните дирекции и на самостоятелните териториални отдели на агенцията;
6. изготвя информационни справки за вътрешни и външни потребители по разпореждане на председателя на агенцията;
7. изготвя информационни задачи във връзка с аналитичната и прогностичната дейност за уточняване и допълване на подадена информация от структурните звена на агенцията;
8. изготвя план за управленската дейност на агенцията;
9. изготвя методически указания по организацията на информационната, аналитичната и прогностичната дейност в агенцията и консултира специализираните дирекции, териториалните дирекции и самостоятелните териториални отдели по разпореждане на председателя на агенцията;
10. в рамките на своята компетентност осъществява координация между структурните звена на агенцията, както и между агенцията и други държавни органи при осъществяване на законовите им функции, като при необходимост по разпореждане на председателя на агенцията изготвя становища;
11. осъществява, организира и отговаря за дейността, свързана с предоставянето на достъп до обществена информация, създавана и съхранявана в агенцията, по ред, определен със заповед на председателя на агенцията.
Чл. 32з
1. подпомага дейността на председателя на агенцията при управлението на човешките ресурси и организира провеждането на кадровия процес в съответствие с принципите на устройство и управление на агенцията;
2. изготвя и актуализира длъжностното разписание на длъжностите и класификатора на длъжностите в агенцията;
3. планира, организира и осъществява професионалната подготовка на служителите;
4. анализира състоянието на дисциплината и прилагането на дисциплинарната практика в структурните звена на агенцията;
5. изпълнява задачи по психологичния подбор и психологичните аспекти за оценка и профилактика на служителите;
6. организира и координира атестирането на служителите на агенцията.
Чл. 32и
1. подпомага председателя, заместник-председателите и структурните звена на агенцията за осъществяване на функциите им в съответствие с действащото законодателство;
2. разработва и дава становища по проекти на нормативни актове;
3. участва в преговори по сключване на международни договори и споразумения, свързани с дейността на агенцията;
4. осъществява процесуалното представителство на председателя на агенцията пред всички съдебни инстанции и други юрисдикции;
5. дава становища по законосъобразността на проекти на договори, заповеди и други актове и документи, свързани с дейността на агенцията;
6. предлага законосъобразни решения на правни проблеми, свързани с дейността на агенцията;
7. изготвя становища относно управлението на имотите - държавна собственост, предоставени на агенцията;
8. съдейства за законосъобразното възлагане на обществени поръчки от агенцията;
9. участва в подготовката на нормативни актове за хармонизиране на българското законодателство с общите правила и практиката на Европейския съюз;
10. организира дейността по разглеждането и/или решава сигналите и предложенията до агенцията съгласно действащата нормативна уредба и установения в агенцията вътрешен ред;
11. извършва и други дейности по компетентност при възлагане от председателя на агенцията.
Чл. 32к
1. подпомага председателя на агенцията при осъществяване на международното сътрудничество в областта на националната сигурност;
2. планира, координира и организира двустранни, многостранни и регионални дейности на сътрудничество в областта на националната сигурност;
3. организира и координира задграничните представители на агенцията в други държави и международни организации;
4. координира разработването на международни споразумения в областта на националната сигурност;
5. координира изпълнението на задълженията на председателя на агенцията, произтичащи от международни договори, конвенции и споразумения, по които Република България е страна;
6. организира превода на актове, официална кореспонденция и документи, необходими за дейността на структурните звена на агенцията;
7. организира задграничните командировки на служителите на агенцията.
Чл. 32л
1. организира съставянето, обосноваването и предлага проект на годишния програмен бюджет и на тригодишната бюджетна прогноза на агенцията;
2. изгражда система за финансов мениджмънт в агенцията;
3. организира и контролира изпълнението на годишния бюджет;
4. осъществява всички банкови разплащания и организира всички касови разплащания;
5. предлага на председателя на агенцията реда, по който се планират, определят, разходват и отчитат финансовите средства за оперативно-специални нужди, предназначени за осъществяване функциите на агенцията;
6. организира и създава съвместно със звеното за вътрешен одит система за финансово управление и контрол;
7. организира и управлява вътрешните финансови дейности и единната счетоводна отчетност в агенцията;
8. координира планирането, разработва, предлага за утвърждаване от председателя и изпълнява годишен финансов план за материално-техническо осигуряване на агенцията, включително с дълготрайни материални и нематериални активи и материални запаси, единен поименен списък за строителство и строителни услуги и инвестиционни проекти за капиталови разходи;
9. организира и контролира извършването на ремонтната дейност и поддръжката на сградния фонд, машините и съоръженията, изграждането на нови обекти, доставката на машини и съоръжения и цялостното техническо обслужване на транспортните средства на агенцията;
10. организира и осъществява материално-техническото снабдяване на агенцията с машини и съоръжения, техника, инвентар, обзавеждане, резервни части, консумативи, материали и горива;
11. организира и отговаря за дейността по управление на недвижими имоти - държавна собственост, предоставени на агенцията;
12. организира и отговаря за дейностите по материалното и финансовото осигуряване на оперативно-издирвателната и оперативно-техническата дейност;
13. организира, изпълнява и отговаря за дейността по възлагане на обществените поръчки на агенцията.
Чл. 32м
1. подпомага дейността на ръководството на агенцията, като осъществява технически и организационни функции;
2. организира приемната на агенцията и приема писма, сигнали, предложения и молби;
3. организира и ръководи протоколната дейност в агенцията;
4. организира куриерската служба на агенцията;
5. осъществява връзки с обществеността по ред, определен от председателя на агенцията;
6. организира и отговаря за информационното осигуряване на агенцията с печатни издания и официални електронни информационни и справочни системи и продукти;
7. организира и непосредствено ръководи дейността на регистратурите в агенцията;
8. изпълнява и други задачи по административното обслужване на агенцията, възложени от председателя.
Чл. 32н
§ 5. В ал. 3 се отменя.
§ 6. В думите "главните дирекции и дирекциите от специализираната администрация"се заменят със "специализираните дирекции".
§ 7. В думите "ал. 3" се заменят с "ал. 4".
§ 8. В се правят следните изменения:
1. В ал. 2:
а) точка 1 се изменя така:
"1. за служители от министерствата и централните ведомства, за военните поделения и обекти на Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната - до председателя на агенцията или до оправомощен от него заместник-председател;";
б) точка 2 се отменя;
в) в т. 3 след думите "териториалните дирекции" се добавя "или в самостоятелните териториални отдели".
2. Алинея 3 се отменя.
3. В ал. 4 думите "Алинея 3" се заменят с "Алинея 2".
§ 9. В се създава изречение второ:
"Служители на прикритие могат да са само държавни служители, преминали първоначална професионална подготовка и притежаващи разрешение за достъп до класифицирана информация."
§ 10. В думите "главни дирекции и дирекции от специализираната администрация" се заменят със "специализираните дирекции, директорите на териториалните дирекции и началниците на самостоятелни териториални отдели".
§ 11. В думите "за освобождаване от досега заеманата длъжност и" се заличават.
§ 12. В се правят следните изменения:
1. В ал. 2 след думите "съответните дирекции" съюзът "и" се заменя със запетая, след думите "териториални дирекции и" се добавя "самостоятелни териториални отдели и", а думите "чл. 31, ал. 1" се заменят с "чл. 32б, ал. 3".
2. В ал. 3 думите "главните дирекции, дирекциите и териториалните дирекции" се заменят със "специализираните дирекции, териториалните дирекции, самостоятелните териториални отдели и специализираните административни дирекции".
§ 13. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2 след думите "териториалните дирекции"се добавя "и на самостоятелните териториални отдели", а думата "главни"се заменя със "специализирани".
2. В ал. 5 думите "Управление при кризи и отбранително-мобилизационна подготовка"се заменят със "Сигурност на ДАНС".
§ 14. В думите "главните директори на главни дирекции, директорите на дирекции по чл. 12, ал. 2 и чл. 13, ал. 4 ЗДАНС, директора на дирекция "Сигурност на ДАНС" и на директорите на териториалните дирекции" се заменят с "директорите на специализираните дирекции, териториалните дирекции, специализираните административни дирекции и началниците на самостоятелните териториални отдели".
§ 15. В думите "главните директори на главни дирекции, директорите на дирекции по чл. 12, ал. 2 и чл. 13, ал. 4 ЗДАНС, директора на дирекция "Сигурност на ДАНС", директорите на териториалните дирекции" се заменят с "директорите на специализираните дирекции, териториалните дирекции, специализираните административни дирекции, началниците на самостоятелните териториални отдели".
§ 16. В думите "са длъжни да запознаят" се заменят със "запознават".
§ 17. В думите "когато длъжността, за която се кандидатства" и запетаята се заменят със "за длъжностите, за които се".
§ 18. В думата "агенцията" се заменя със "специализираната административна дирекция "Човешки ресурси".
§ 19. В думите "60 дни" се заменят с "40 работни дни".
§ 20. В съюзът "или" се заменя със запетая и след думите "директор на териториална дирекция" се добавя "или началник на самостоятелен териториален отдел".
§ 21. В думите "началника на кабинета, главните директори на главни дирекции, директорите на дирекции по чл. 12, ал. 2 и чл. 13, ал. 4 ЗДАНС, директора на дирекция "Сигурност на ДАНС", директорите на териториалните дирекции" се заменят с "директорите на специализираните дирекции, териториалните дирекции, специализираните административни дирекции, началниците на самостоятелните териториални отдели".
§ 22. В накрая се добавя "или на съответния началник на самостоятелен териториален отдел".
§ 23. В се правят следните изменения:
1. Алинея 2 се отменя.
2. В ал. 3 думите "за съответното тримесечие" се заличават и след думите "без да се намалява" се поставя точка и текстът до края се заличава.
§ 24. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите "основното месечно възнаграждение" се заменят със "заплатата за длъжност".
2. Алинея 2 се изменя така:
"(2) Конкретният размер на заплатата по ал. 1 се определя съгласно вътрешните правила за работната заплата и разполагаемите средства по бюджета, без да се намалява."
§ 25. В ал. 3 се отменя.
§ 26. В накрая се поставя запетая и се добавя "като за служба в агенцията се зачита стажът по § 3, ал. 5 ЗДАНС".
§ 27. Създава се :
"Чл. 103а. (1) Формата и видът на сребърния почетен знак и на златния почетен знак се определят с акт на председателя на агенцията.
(2) С акта по ал. 1 се регламентират процедурата и ритуалът по награждаването с отличията сребърен почетен знак и златен почетен знак и с паричните и предметните награди."
§ 28. Създава се :
"Чл. 105а. (1) Служителите, наградени със сребърен почетен знак или златен почетен знак на Държавна агенция "Национална сигурност" получават карта, а наградените с "обявяване на благодарност" - грамота, с които се удостоверява награждаването.
(2) На наградените с огнестрелно оръжие се издава удостоверение."
§ 29. Създава се :
"Чл. 106а. На служители на агенцията могат да бъдат връчвани утвърдени от председателя на агенцията грамоти за:
1. проявена безкористност, доблест и всеотдайност при изпълнение на служебните задължения - при навършване на 50-годишна възраст;
2. за добросъвестна, честна и безупречна дългогодишна служба в органите за сигурност на Република България - при прекратяване на служебното правоотношение поради придобито право на пенсия;
3. дългогодишна и всеотдайна служба в органите за сигурност на Република България - при навършване на 60 години."
§ 30. Създава се :
"Чл. 108а. Картите, грамотите и удостоверенията на наградените със "Сребърен почетен знак", "Златен почетен знак", "Обявяване на благодарност" и с огнестрелно оръжие се издават от директора на специализираната административна дирекция "Човешки ресурси"."
§ 31. Създават се - :
". (1) Дисциплинарната отговорност е лична.
(2) Всеки държавен служител отговаря за своите действия или бездействия, извършени виновно в нарушение на служебната дисциплина и свързани със заеманата длъжност и на правилата на Етичния кодекс за поведение на държавните служители в ДАНС.
(3) Държавните служители от ръководния персонал и експертният персонал с ръководни функции отговарят за спазването на дисциплината и за прилагането на единна дисциплинарна практика в ръководените от тях звена.
(4) Дисциплинарно наказващите органи преценяват дисциплинарните нарушения при съобразяване с изискванията на чл. 94, ал. 1 ЗДАНС.
Чл. 110б
1. закъснение или преждевременно напускане на работа без уважителни причини или неуплътняване на работното време;
2. наличие на пропуски в прилагането на разпоредбите, регламентиращи служебната дейност;
3. други маловажни нарушения, при които отклонението от нормативните изисквания е незначително и не са настъпили никакви вредни последици.
(2) Наказанието се налага за срок от 3 до 6 месеца по преценка на дисциплинарно наказващия орган съобразно чл. 94, ал. 1 ЗДАНС.
(3) Държавният служител се предупреждава, че при извършване на друго нарушение по ал. 1 в срока на наложеното наказание ще му бъде наложено дисциплинарно наказание "порицание".
Чл. 110в
1. извършване на дисциплинарно нарушение в срока на наложено дисциплинарно наказание "забележка", за което нарушение е предвидено налагане на същото дисциплинарно наказание;
2. извършени две нарушения, открити едновременно, за които е предвидено налагане на дисциплинарно наказание "забележка";
3. възпрепятстване или ограничаване на професионалните, икономическите права или на правата за сдружаване на служителите, предвидени в ЗДАНС;
4. наличие на сериозни пропуски в прилагането на разпоредбите, регламентиращи служебната дейност;
5. превишаване на правомощия;
6. неспазване на реда в агенцията;
7. забавено или лошо изпълнение на заповед.
(2) Наказанието се налага за срок от 6 месеца до една година по преценка на дисциплинарно наказващия орган съобразно чл. 94, ал. 1 от ЗДАНС.
(3) Държавният служител се предупреждава, че при извършване на друго нарушение по ал. 1 в срока на наложеното наказание ще му бъде наложено дисциплинарно наказание "недопускане за израстване в ранг, степен или длъжност".
Чл. 110г
1. извършване на дисциплинарно нарушение в срока на наложено дисциплинарно наказание "порицание", за което нарушение е предвидено налагане на същото дисциплинарно наказание;
2. извършване на две нарушения, открити едновременно, за които е предвидено налагане на дисциплинарно наказание "порицание";
3. извършване на три или повече нарушения, ако за някое от тях не е предвидено налагане на по-тежко дисциплинарно наказание;
4. неизпълнение на заповед;
5. неупражняване на контрол над подчинени при изпълнение на служебните им задължения, довело до извършване на дисциплинарно нарушение по чл. 91, ал. 1 от ЗДАНС.
(2) Наказанието се налага за срок от една до 3 години и се изразява в недопускане израстването на държавния служител в ранг, степен или длъжност за определения от дисциплинарно наказващия орган срок.
(3) Държавният служител се предупреждава, че при извършване на друго нарушение по ал. 1 в срока на наложеното наказание ще му бъде наложено дисциплинарно наказание "уволнение".
Чл. 110д
1. нарушения, за които е предвидено налагане на дисциплинарно наказание "недопускане за израстване в ранг, степен или длъжност", в резултат на които е затруднена дейността или нормалното функциониране на ДАНС или са нанесени значителни имуществени вреди на агенцията или на държавата;
2. нарушаване на правилата за съхраняване, опазване или използване на служебни: карти, знаци, оръжия, взривни вещества, боеприпаси, имущество, картотеки или документи;
3. неправомерно използване на имущество на агенцията;
4. неявяване на работа в един работен ден без уважителни причини;
5. явяване на работа в състояние, което не позволява адекватно изпълнение на служебните задължения;
6. неупражняване на контрол над подчинени;
7. укриване или омаловажаване на извършени от подчинени дисциплинарни нарушения;
8. укриване на произшествия;
9. възпрепятстване на подчинени при упражняване на правата им или при изпълнение на служебните им задължения;
10.допуснати трайни слаби резултати в служебната дейност - получена оценка 1 при две поредни тримесечни оценки за постигнати резултати в служебната дейност по смисъла на чл. 83, ал. 2;
11.нарушаване на етични правила за поведение, регламентирани в Етичния кодекс за поведение на държавните служители в Държавна агенция "Национална сигурност";
12. укриване или омаловажаване на извършени от подчинени дисциплинарни нарушения по чл. 91, ал. 1 от ЗДАНС;
13. нарушения, довели до накърняване на правата и свободите на гражданите или затруднили дейността на други структурни звена на ДАНС, държавни органи или организации;
14. неправомерно разкриване или използване на информация, обработвана в ДАНС;
15. посочване на неверни данни в декларация за имуществото и доходите, водещи до несъответствие между декларираното и притежаваното от държавния служител имущество или получени доходи;
16.неизпълнение на задълженията по чл. 51 и 56 от ЗДАНС.
(2) Наказанието се налага за срок от 3 месеца до една година и се изразява в понижаване на държавния служител в ранг, степен или длъжност за определения от дисциплинарно наказващия орган срок.
(3) Държавният служител се предупреждава, че при извършване в срока на наложеното наказание на друго дисциплинарно нарушение ще му бъде наложено дисциплинарно наказание "уволнение".
(4) За срока на понижаването наказаният служител получава трудово възнаграждение за ранга, степента или длъжността, в които е понижен.
(5) Наказанието по ал. 1 не се налага, ако държавният служител заема най-ниските ранг, степен и длъжност. В тези случаи се налага дисциплинарно наказание "недопускане за израстване в ранг, степен или длъжност" за максималния срок 3 години.
Чл. 110е
(2) Други тежки нарушения на служебната дисциплина по смисъла на чл. 91, ал. 1, т. 9 от ЗДАНС, за които също се налага дисциплинарно наказание "уволнение", са:
1. извършване на нарушения при изпълнение на служебните задължения, довели до възникване на състояние на финансова зависимост на държавния служител от трети лица;
2. умишлено унищожаване или увреждане на служебно или друго държавно имущество;
3. извършване на дисциплинарно нарушение в срока на наложено дисциплинарно наказание "недопускане за израстване в ранг, степен или длъжност", за което нарушение е предвидено налагане на същото дисциплинарно наказание;
4. извършване на друго дисциплинарно нарушение в срока на наложено наказание "понижаване в ранг, степен или длъжност";
5. действие или бездействие, което накърнява престижа на агенцията.
Чл. 110ж
§ 32. се изменя така:
"Чл. 111. (1) Дисциплинарното производство представлява съвкупност от действия по събиране на доказателства във връзка с извършеното дисциплинарно нарушение, както и по налагане на дисциплинарното наказание.
(2) Дисциплинарното производство започва по инициатива на дисциплинарно наказващия орган в случаите, когато лично е установил извършеното нарушение. Когато дисциплинарното нарушение е констатирано от друг пряк началник на нарушителя, той незабавно писмено уведомява дисциплинарно наказващия орган."
§ 33. В ал. 3 се отменя.
§ 34. Създава се :
"Чл. 115а. (1) По анонимни сигнали не се образува дисциплинарно производство.
(2) За анонимни се считат и сигналите, при които посочените лица и адреси са недействителни или не съществуват.
(3) По анонимни сигнали могат да се извършват проверки по ред, определен от председателя на агенцията."
§ 35. В думите "председател и заместник-председател" се заменят с "председател, заместник-председател и секретар".
§ 36. В ал. 1 се изменя така:
"(1) В случай на временно отстраняване от длъжност по чл. 99, ал. 1 от ЗДАНС служебните оръжие, карта и знак на отстранения служител се изземват незабавно от непосредствения му началник, за което се съставя протокол. Екземпляр от протокола се предоставя на отстранения от длъжност служител."
§ 37. Създава се :
"Чл. 124а. (1) За неуредените в този раздел въпроси се прилагат разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс.
(2) Относно дисциплинарната отговорност на лицата, работещи по трудово правоотношение, се прилагат разпоредбите на Кодекса на труда.
(3) Председателят на агенцията издава заповед с цел установяване на единна дисциплинарна практика в агенцията и законосъобразност по провеждане на дисциплинарните производства и налагане на дисциплинарни наказания."
§ 38. В се правят следните изменения и допълнения:
1. В основния текст след думите "Кодекса за социално осигуряване" се добавя "или при придобито и упражнено право на пенсия".
2. Точки 1 и 2 се изменят така:
"1. заместник-председател на агенцията - за главния секретар, директорите на специализираните дирекции, териториалните дирекции, специализираните административни дирекции, началниците на самостоятелните териториални отдели и служителите по чл. 12 и 13;
2. директора на специализирана дирекция, териториална дирекция, специализирана административна дирекция и началника на съответния самостоятелен териториален отдел - за подчинените им служители."
§ 39. В се правят следните изменения:
1. В ал. 1 думите "Националната експертна лекарска комисия" се заменят със "съответните експертни лекарски комисии в лечебните заведения по чл. 77, ал. 2 от ЗДАНС".
2. В ал. 3 и 4 абревиатурата "НЕЛК" се заменя със "съответните експертни лекарски комисии в лечебните заведения по чл. 77, ал. 2 от ЗДАНС".
§ 40. В изречение първо се изменя така:
"Служебното правоотношение се прекратява в едномесечен срок от получаването на молбата по ал. 1."
§ 41. В ал. 1 се изменя така:
"(1) При неявяване на държавния служител да заеме длъжността, на която е възстановен, в 14-дневен срок от влизането в сила на съдебното решение дирекция "Човешки ресурси" изготвя предложение до председателя на агенцията за прекратяване на служебното правоотношение на служителя на основание чл. 110, т. 6 от ЗДАНС."
§ 42. В думите "съответното структурно звено" се заменят с "дирекция, съответно началникът на самостоятелен териториален отдел".
§ 43. В думата "подписа" се заменя с "подписите".
§ 44. В се правят следните изменения:
1. В ал. 2 думите "на съответната териториална дирекция" се заменят с "началникът на съответния самостоятелен териториален отдел".
2. Алинея 3 се изменя така:
"(3) Прекратяване на служебното правоотношение по ал. 1 се извършва по преценка на органа по назначаването."
§ 45. В от допълнителната разпоредба се правят следните изменения:
1. Точка 5 се изменя така:
"5. "Структурни звена" са специализираните дирекции, териториалните дирекции, специализираните административни дирекции, самостоятелните териториални отдели, отделите, секторите и структурните звена от по-нисък ранг по чл. 32б, ал. 3, звеното за вътрешен одит и финансовите контрольори."
2. Точка 6 се отменя.
§ 46. (поверително) от Правилника за прилагане на Закона за Държавна агенция "Национална сигурност" се изменя съгласно приложение № 1 (поверително).
§ 47. Създава се (секретно) от Правилника за прилагане на Закона за Държавна агенция "Национална сигурност".
Приложение № 1
(Поверително)
§ 48. В от Правилника за прилагане на Закона за контрол над взривните вещества, огнестрелните оръжия и боеприпасите, приет с Постановление № 169 на Министерския съвет от 1999 г. (обн., ДВ, бр. 78 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 58 от 2001 г., бр. 1 и 115 от 2002 г., бр. 24 и 111 от 2003 г., бр. 12 от 2004 г., бр. 15, 78 и 96 от 2005 г., бр. 66 от 2006 г.; попр., бр. 68 от 2006 г.; изм. и доп., бр. 16 и 32 от 2007 г., бр. 105 от 2008 г. и бр. 37 и 77 от 2009 г.), след думите "държавните служители от МВР" се поставя запетая и се добавя "държавните служители от Държавна агенция "Национална сигурност".
§ 49. В от Постановление № 18 на Министерския съвет от 2003 г. за създаване на Съвет за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейските общности (обн., ДВ, бр. 13 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 49 от 2003 г., бр. 95 от 2004 г., бр. 60 и 93 от 2006 г., бр. 37, 47, 57 и 79 от 2008 г. и бр. 39 от 2009 г.) се правят следните изменения:
1. В ал. 3 думите "главен директор на главна дирекция" се заменят с "директор на специализирана дирекция".
2. В ал. 4 думите "главният директор на Главна дирекция "Икономическа и финансова сигурност" се заменят с "оправомощено от председателя на Държавна агенция "Национална сигурност" длъжностно лице".
§ 50. Навсякъде в , приета с Постановление № 99 на Министерския съвет от 2003 г. (обн., ДВ, бр. 46 от 2003 г.; изм. и доп., бр. 44 от 2008 г. и бр. 57 от 2009 г.) думите "Главна дирекция "Технически операции" се заменят със "специализирана дирекция "Технически операции".
§ 51. В от Наредбата за условията и реда за изплащане на компенсационни суми на държавните служители от Държавна агенция "Национална сигурност", които ползват жилище при условията на свободно договаряне, приета с Постановление № 80 на Министерския съвет от 2008 г. (ДВ, бр. 43 от 2008 г.), се създава изречение второ:
"Размерът на компенсационната сума не може да надвишава размера на наемната цена по сключения договор."
§ 52. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив