ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 7 ОТ 15 ЯНУАРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 7 ОТ 15 ЯНУАРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

Обн. ДВ. бр. от 27 Януари 2009г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. В , приет с Постановление № 23 на Министерския съвет от 2008 г. (ДВ, бр. 17 от 2008 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В се създава ал. 3:
"(3) Председателят на ДАНС със своя заповед определя за съответните длъжности размера на допълнителния платен годишен отпуск по чл. 83, ал. 1, т. 3 ЗДАНС, съответно по чл. 156, ал. 1, т. 2 от Кодекса на труда."
2. В :
а) в ал. 3 след думите "заповед на министър-председателя" се добавя "по реда на чл. 93, ал. 3";
б) алинея 4 се изменя така:
"(4) Допълнителните възнаграждения, материалното, здравното и социалното осигуряване на председателя и заместник-председателите се определят при условията, по реда и в размерите, предвидени в чл. 72, 74 - 81 ЗДАНС."
3. се изменя така:
"Чл. 6. Работното време, почивките и отпуските на председателя и заместник-председателите се определят при условията, по реда и в размерите, предвидени в глава седма, раздел V ЗДАНС. Министър-председателят разрешава ползването на отпуск на председателя на ДАНС, а председателят на ДАНС разрешава ползването на отпуск на заместник-председателите."
4. В :
а) в ал. 2 се създава изречение второ: "Главният секретар изпълнява и други функции, възложени му от председателя на агенцията.";
б) създават се ал. 3 и 4:
"(3) Главният секретар подпомага председателя и заместник-председателите на агенцията при изпълнението на техните правомощия. Той е непосредствено подчинен на председателя на агенцията.
(4) При изпълнение на правомощията си главният секретар издава заповеди, отнасящи се до администрацията на агенцията или до отделни структурни звена."
5. В :
а) алинея 1 се изменя така:
"(1) Служителят по сигурността на информацията изпълнява задачите, произтичащи от Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) и подзаконовата уредба, свързана с прилагането му, като отговаря за надлежното създаване, обработване, съхраняване, защита и предаване на класифицирана информация в агенцията. Той е пряко подчинен на председателя на агенцията.";
б) в ал. 2 се създава изречение второ: "Дирекцията е и административно звено по сигурността на информацията в ДАНС.";
в) създават се ал. 3 и 4:
"(3) Служителят по сигурността на информацията извършва обикновеното, разширеното и специалното проучване за надеждност на служители на ДАНС и на кандидатите за работа в агенцията, като води и съхранява делата на проучваните лица.
(4) При изпълнение на правомощията си служителят по сигурността на информацията може да издава заповеди, отнасящи се за ръководената от него дирекция."
6. В :
а) точка 2 се изменя така:
"2. осигурява контраразузнавателното обезпечаване на агенцията и извършва проверки по сигнали за действия на служители на агенцията в това им качество, които са в нарушение на законови разпоредби; предприема или предлага мерки самостоятелно и съвместно с други структурни звена на агенцията, в т. ч. извършване на проверки, при получена информация за неправомерно поведение срещу служители на агенцията, срещу тяхно имущество или членове на семействата им;";
б) в т. 3 след думата "политиките" се добавя "и изискванията", а думите "и експлоатира" се заменят с "на";
в) точка 5 се отменя;
г) точки 6 и 7 се изменят така:
"6. организира и ръководи регистратурите за класифицирана информация и деловодната дейност в агенцията;
7. контролира и отговаря за сигурността на:
а) автоматизираните информационни системи и мрежи на ДАНС;
б) информацията, обменяна по електронен път между агенцията и други ведомства на територията на Република България;
в) информацията, обменяна по електронен път между агенцията и компетентните служби и органи на други държави;";
д) в т. 11 след думата "извършва" се добавя "оперативно-издирвателна и".
7. В :
а) създава се нова ал. 2:
"(2) При изпълнение на правомощията си по ал. 1 директорите могат да издават заповеди, отнасящи се за ръководените от тях дирекции.";
б) досегашната ал. 2 става ал. 3.
8. В думите "основните структурни" се заменят със "структурните".
9. В :
а) в т. 1 накрая се добавя "и подпомага дейността на председателя за управление на структурните звена на агенцията при кризи и бедствия, при положение на война, военно или извънредно положение";
б) в т. 5 след думата "кризи" се поставя запетая и се добавя "бедствия".
10. В :
а) точка 2 се изменя така:
"2. осъществява, организира и отговаря за дейността на ДАНС по разглеждането и решаването на жалбите, предложенията и сигналите съгласно действащата нормативна уредба; редът за регистрация, както и организацията на работа с жалбите, предложенията и сигналите в агенцията се уреждат със заповед на председателя на ДАНС;";
б) създава се нова т. 5:
"5. отговаря за проектирането, разработването и поддържането на интернет страницата на агенцията;";
в) създават се т. 6, 7 и 8:
"6. организира и отговаря за информационното осигуряване на агенцията с печатни издания и официални електронни информационни и справочни системи и продукти;
7. осъществява охраната и пропускателния режим на агенцията;
8. организира и контролира дейността на оперативните дежурни в агенцията;";
г) досегашната т. 5 става т. 9.
11. В :
а) създава се нова ал. 6:
"(6) При изпълнение на правомощията си по ал. 5 директорите могат да издават заповеди, отнасящи се за ръководените от тях дирекции.";
б) досегашната ал. 6 става ал. 7.
12. се изменя така:
"Чл. 23. (1) Главна дирекция "Вътрешна сигурност" извършва дейност за наблюдение, разкриване, противодействие и предотвратяване на замислени, подготвяни или осъществявани посегателства срещу националната сигурност, както и превенция срещу възможни посегателства, свързани със:
1. застрашаване сигурността на стратегически за страната обекти и дейности;
2. деструктивно въздействие върху комуникационни и информационни системи;
3. опасност за екологичната сигурност на държавата.
(2) Главна дирекция "Вътрешна сигурност":
1. осъществява в Министерството на отбраната, Българската армия, военните поделения и обекти и структурите на подчинение на министъра на отбраната дейностите на агенцията по чл. 4, ал. 1, 2 и 3 ЗДАНС;
2. осъществява правомощията на органите на агенцията по чл. 123, ал. 2 ЗДАНС в Министерството на отбраната, Българската армия, военните поделения и обекти и структурите на подчинение на министъра на отбраната, както и правомощията по чл. 123, ал. 3 ЗДАНС;
3. обезпечава в контраразузнавателно отношение сигурността на съюзнически и/или чужди въоръжени сили на територията на Република България;
4. осигурява в контраразузнавателно и информационно отношение защитата на стратегически военни обекти.
(3) Главна дирекция "Вътрешна сигурност" извършва оперативно-издирвателна и информационна дейност."
13. В :
а) думите "включително в Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната" се заличават;
б) в т. 7 накрая се поставя запетая и се добавя "включително в Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната";
в) в т. 8 думите "по глава шеста, раздел IV и V от ЗЗКИ" се заменят с "по чл. 42, ал. 1 ЗДАНС" и накрая се поставя запетая и се добавя "включително в Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната";
г) в т. 9 накрая се поставя запетая и се добавя "включително в Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната";
д) създава се нова т. 10:
"10. съвместно с други държавни органи дейности по предотвратяване на посегателства срещу конституционно установения ред, включително свързани с прилагане на сила или с използване на общоопасни средства с политическа цел;";
е) създават се т. 11 - 15:
"11. дейности по разкриване, предотвратяване и пресичане на опити за изграждане на структури или осъществяване на терористичен акт от международни терористични организации на територията на Република България;
12. дейности по разкриване, предотвратяване и пресичане на опити за прилагане на сила или за използване на общоопасни средства с политическа цел;
13. дейности по разкриване, предотвратяване и пресичане на заплахи за сигурността на органите на държавната власт;
14. дейността на агенцията по противодействие на незаконната миграция;
15. изготвяне на съгласувателните становища на агенцията по молби за предоставяне на гражданство, убежище, статут на бежанец, хуманитарен статут и временна закрила по Закона за убежището и бежанците, издаване на разрешения за продължително и постоянно пребиваване и на визи и предлага на председателя включване на чужденци в информационния масив на нежеланите за страната чужденци по Закона за чужденците в Република България;";
ж) досегашната т. 10 става т. 16.
14. В ал. 1 се изменя така:
"(1) Главна дирекция "Икономическа и финансова сигурност" извършва дейност за наблюдение, разкриване, противодействие и предотвратяване на замислени, подготвяни или осъществявани посегателства срещу националната сигурност, свързани със:
1. опасност за икономическата и финансовата сигурност на държавата;
2. опасност за реализацията на големи инвестиционни проекти в публичния и реалния сектор;
3. деструктивно въздействие върху икономиката или върху отделни отрасли на икономиката;
4. опити за изпиране и инвестиране на финансови средства, придобити по престъпен начин, и опити за финансиране на престъпни или терористични организации;
5. незаконна международна търговия с оръжие, изделия или технологии с двойна употреба;
6. незаконно производство, съхраняване и разпространение на общоопасни средства, изделия или технологии с двойна употреба, наркотични вещества и прекурсори, когато това поражда опасност за нормалното функциониране на държавните органи;
7. трансграничната организирана престъпност, когато поражда опасност за националната сигурност;
8. сключване на неизгодни договори и усвояване на средства по фондове на Европейския съюз чрез измама;
9. застрашаване функционирането на фискалната система на държавата и нарушаване митническите режими на страната и на Европейския съюз;
10. участие на лица, заемащи висши държавни длъжности, в корупция и връзки с организираната престъпност."
15. В :
а) в ал. 1:
аа) точка 9 се изменя така:
"9. осъществява задържането на лица по чл. 125, ал. 1 ЗДАНС и охраната на задържаните лица; при необходимост охранява органите на ДАНС при изпълнение на правомощията им;";
бб) създава се нова т. 11:
"11. изгражда и поддържа комуникационните връзки между агенцията и информационните системи на държавната администрация и международните електронни комуникации;";
вв) създават се т. 12 и 13:
"12. осигурява синхрона и съвместимостта на информационните системи на агенцията с информационната система на държавната администрация, както и обмена на информация по електронен път;
13. администрира или подпомага администрирането на АИС и мрежите в агенцията;";
гг) досегашната т. 11 става т. 14;
б) алинея 2 се изменя така:
"(2) Структурното звено, осъществяващо задържането на лица по чл. 125, ал. 1 ЗДАНС, изпълнява конкретните си задачи по писмена заповед на председателя на агенцията или на оправомощен от него заместник-председател. Редът за задържането на лица, както и местата за задържане се определят от председателя на агенцията."
16. В :
а) в ал. 1 думата "указание" се заменя с "разпореждане";
б) в ал. 2 думите "основните структурни" се заменят със "структурните".
17. В :
а) досегашният текст става ал. 1 и в нея се създава нова т. 7:
"7. осъществява дейности на архив по смисъла на Закона за националния архивен фонд при спазване изискванията на същия закон и на Закона за защита на класифицираната информация, като:
а) изготвя типови номенклатури на документите, създавани в структурните звена на ДАНС, които съгласува със съответните дирекции;
б) приема, регистрира, обработва и опазва документи, изготвени от структурите на ДАНС, като създава фондове за временно и постоянно запазване;
в) предоставя информация и документи на структурите на ДАНС и на други лица по реда на действащото законодателство;
г) контролира и съгласува дейностите по унищожаването на неценни документи по смисъла на Закона за националния архивен фонд при спазване на Закона за защита на класифицираната информация;
д) осъществява методическо ръководство по състоянието и съхраняването на документи в ДАНС по предмета на дейността си;";
б) досегашната т. 7 става т. 8.
18. В :
а) в т. 1 след думите "придобита от" се добавя "общата и";
б) в т. 12 след думите "осъществява координация между" се добавя "общата и";
в) създават се т. 13:
"13. осъществява, организира и отговаря за дейността, свързана с предоставянето на достъп до обществена информация, създавана и съхранявана в ДАНС, по ред, определен със заповед на председателя на агенцията."
19. В :
а) алинея 2 се изменя така:
"(2) Териториалните дирекции се ръководят от директори, които осъществяват общото и непосредственото им ръководство и са подчинени на председателя на агенцията. Директорите на териториалните дирекции информират председателя на агенцията или оправомощен от него заместник-председател за дейността на териториалните дирекции.";
б) в ал. 3 думите "общо и" се заличават.
20. В :
а) в ал. 2:
аа) създава се нова т. 2:
"2. за военните поделения и обекти на Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната - в Главна дирекция "Вътрешна сигурност";";
бб) досегашната т. 2 става т. 3;
б) в ал. 3 след думите "по проучването" се добавя "Главна дирекция "Вътрешна сигурност и".
21. В :
а) досегашният текст става ал. 1;
б) създават се ал. 2 - 6:
"(2) За назначаване на длъжностите по ал. 1 или в задгранично представителство на Република България държавните служители от ДАНС подават молба до председателя на ДАНС за освобождаване от досега заеманата длъжност и за назначаване на длъжността по ал. 1 за съответния срок.
(3) На държавните служители по ал. 2, одобрени по установения ред за назначаване на съответните длъжности, се присъждат съответните ранг и степен съгласно класификатора на длъжностите в агенцията, съответстващи на длъжностите "задграничен представител I степен" или "задграничен представител II степен", по ред, определен със заповед на председателя на ДАНС.
(4) Задграничното назначение по смисъла на Закона за дипломатическата служба се извършва при условията и по реда на този закон.
(5) За времето на задграничния мандат държавните служители по ал. 3 получават основното си месечно възнаграждение според присъдените им ранг и степен по ал. 3, както и допълнителни възнаграждения, определени с нормативен акт. Тези служители не получават допълнителните възнаграждения по чл. 72, ал. 1, т. 3 и 6 ЗДАНС, както и сумите и доволствията по чл. 74 ЗДАНС.
(6) След приключване изпълнението на длъжностите по ал. 2 на съответните държавни служители се предлага длъжност, при наличие на такава, в рамките на притежавания ранг и степен по ал. 3, като до назначаването на длъжност те се считат в неплатен отпуск, който не се признава за трудов стаж и прослужено време."
22. В :
а) алинея 1 се изменя така:
"(1) Функционалните задължения включват задачите и дейностите на съответните структурни звена.";
б) създава се нова ал. 2:
"(2) Функционалните задължения се изготвят за съответните дирекции и териториални дирекции и включват функционалните задължения на отделите, секторите и структурните звена от по-нисък ранг по чл. 31, ал. 1. Функционалните задължения се утвърждават от председателя на ДАНС.";
в) досегашните ал. 2 и 3 стават съответно ал. 3 и 4.
23. Създават се и :
"Чл. 66а. (1) Промени в структурните звена и в длъжностното разписание на длъжностите на структурните звена се извършват със заповед на председателя на агенцията въз основа на мотивирани предложения на заместник-председателите на агенцията, на главните директори на главни дирекции, директорите на дирекции по чл. 12, ал. 2 и чл. 13, ал. 4 ЗДАНС, директора на дирекция "Сигурност на ДАНС" и на директорите на териториалните дирекции.
(2) Ново длъжностно разписание на длъжностите се изготвя по разпореждане на председателя на агенцията.
Чл. 66б. (1) Спазването на длъжностното разписание на длъжностите включва стриктното прилагане на реда при назначаването на служителите, определянето на работните им места и изпълнението на конкретни задължения на служителите в съответствие с утвърдените функционални задължения на структурните звена, длъжностно разписание на длъжностите, длъжностни характеристики и възложените задачи.
(2) Контролът по спазването на длъжностното разписание на длъжностите се осъществява от председателя на агенцията и от оправомощени от него длъжностни лица със съдействието на дирекция "Човешки ресурси"."
24. В се създават ал. 5 и 6:
"(5) Длъжностните характеристики се изготвят и в тях се извършват промени по предложение на главните директори на главни дирекции, директорите на дирекции по чл. 12, ал. 2 и чл. 13, ал. 4 ЗДАНС, директора на дирекция "Сигурност на ДАНС", директорите на териториалните дирекции и длъжностните лица по чл. 12 и 13 до председателя на агенцията.
(6) Държавните служители, които участват във временни или постоянно действащи работни групи, комисии, съвети и други колективни работни органи в агенцията, определени със заповед на председателя на агенцията или на определено от него длъжностно лице, изпълняват задачи и отговарят за тях съобразно длъжностните си задължения по ал. 4 и функционалните задължения на структурното звено, в което са назначени."
25. се изменя така:
"Чл. 70. Служителите от дирекция "Човешки ресурси" са длъжни да запознаят всеки служител с длъжностната характеристика за длъжността, на която е назначен. Запознаването се удостоверява с подпис на служителя в протокол, който се съхранява в служебното досие на служителя."
26. се изменя така:
"Чл. 76. (1) Назначаването на държавните служители се извършва през цялата година.
(2) При назначаване на държавен служител на длъжност, на която съответства по-висок ранг от притежавания, се взема писменото му съгласие, което се съхранява в служебното досие на служителя.
(3) Назначаването по ал. 2 или на длъжност в рамките на притежавания ранг на държавния служител може да се извърши при служебна необходимост или по желание на служителя.
(4) За назначаването на държавните служители при служебна необходимост се изготвя мотивирано предложение."
27. се изменя така:
"Чл. 77. По решение на органа по назначаването държавен служител може да бъде преназначен на друга длъжност, изискваща по-нисък ранг или степен, които му се присъждат, в следните случаи:
1. по собствено желание, изразено писмено;
2. след атестиране по реда на раздел V."
28. В ал. 4 се изменя така:
"(4) При назначаването на държавна служба в агенцията органът по назначаването може да присъжда степен, по-висока от минималната, в рамките на ранга, изискващ се за длъжността, когато това е възможно съгласно класификатора на длъжностите."
29. се изменя така:
"Чл. 83. (1) Атестирането се извършва чрез оценка на изпълнението на длъжността по система от критерии, чрез които се оценяват постигането на предварително съгласувани цели, степента на изпълнение на задълженията и професионалните компетентности на държавния служител.
(2) Атестирането на държавните служители се извършва чрез изготвяне на тримесечни оценки за постигнати резултати в служебната дейност и годишна обща оценка за изпълнение на длъжността, която трябва да е мотивирана, като се основава на обективно установени факти и обстоятелства.
(3) Тримесечните оценки за постигнати резултати в служебната дейност се извършват през първата половина на месеца, следващ календарното тримесечие, и обхващат дейността на служителя за предходното тримесечие, а годишната обща оценка се извършва ежегодно през януари и обхваща дейността на служителя за предходната календарна година.
(4) Тримесечните оценки за постигнати резултати в служебната дейност се извършват, ако служителят е изпълнявал съответната длъжност най-малко 60 дни от съответното тримесечие, а годишната обща оценка се извършва, ако служителят е изпълнявал съответната длъжност най-малко 6 месеца през съответната календарна година.
(5) Целите по чл. 84, ал. 2, т. 1 се съгласуват през януари и са част от формуляра за годишна обща оценка за изпълнение на длъжността."
30. се изменя така:
"Чл. 84. (1) Оценките по чл. 83 се оформят във формуляр за оценка, който съдържа отделни оценки по система от критерии, обща оценка и мотиви.
(2) Системата от критерии, по които се извършва оценяването на държавните служители, включва:
1. постигането на предварително съгласувани цели между служителя и оценяващия го началник по чл. 85, ал. 1, съобразени с функционалните задължения на структурното звено, където работи служителят;
2. степен на изпълнение на задълженията, определени в нормативните актове, длъжностната характеристика на заеманата длъжност, заповедите на председателя на агенцията и на преките началници на служителя;
3. показани професионални компетентности в работата;
4. дисциплинираност при изпълнение на служебните задължения.
(3) Образците на формулярите за оценка, механизмите за формиране на оценките по отделните критерии и на общата оценка и за обжалването се определят с наредбата по чл. 72, ал. 2 ЗДАНС."
31. се изменя така:
"Чл. 85. (1) Оценките по чл. 83 се изготвят от непосредствения началник на държавния служител.
(2) Оценяващият началник по ал. 1 запознава държавния служител с годишната обща оценка за изпълнението на длъжността срещу подпис.
(3) Годишната обща оценка за изпълнението на длъжността може да се обжалва от държавния служител в 7-дневен срок от запознаването пред горестоящия пряк началник на оценяващия началник на длъжност не по-ниска от директор на дирекция или директор на териториална дирекция.
(4) Жалбата се разглежда в 7-дневен срок. Горестоящият пряк началник на оценяващия началник по смисъла на ал. 3 се произнася с писмено решение, с което оставя жалбата без последствия или коригира годишната обща оценка за изпълнение на длъжността. Решението му следва да е мотивирано и е окончателно.
(5) Извън случаите по ал. 3 горестоящият пряк началник на оценяващия началник по смисъла на ал. 3 може да коригира служебно тримесечните оценки за постигнати резултати в служебната дейност и годишната обща оценка за изпълнение на длъжността, като ги увеличи или намали в граници, определени с наредбата по чл. 72, ал. 2 ЗДАНС.
(6) Формулярите за тримесечни оценки за постигнати резултати в служебната дейност и формулярът за годишната оценка за изпълнението на длъжността се съхраняват в служебното досие на служителя."
32. се изменя така:
"Чл. 86. (1) Оценките по чл. 83 на главния секретар, началника на кабинета, главните директори на главни дирекции, директорите на дирекции по чл. 12, ал. 2 и чл. 13, ал. 4 ЗДАНС, директора на дирекция "Сигурност на ДАНС", директорите на териториалните дирекции, финансовите контрольори и на ръководителя на звеното за вътрешен одит се извършват от председателя на агенцията или от заместник-председателите съобразно определените им от председателя правомощия. Получените оценки са окончателни.
(2) Всички длъжностни лица носят дисциплинарна отговорност за своевременното и обективното оценяване на подчинените им служители."
33. се изменя така:
"Чл. 87. (1) Получената годишна обща оценка за изпълнението на длъжността може да е основание за назначаване на друга длъжност, присъждане на друг ранг и/или степен, както и за прекратяване на служебното правоотношение по чл. 110, ал. 1, т. 7, буква "б" ЗДАНС.
(2) Тримесечните оценки за постигнати резултати в служебната дейност са основа за определяне размера на допълнителното възнаграждение по чл. 72, ал. 1, т. 6 ЗДАНС за съответното тримесечие."
34. В :
а) в ал. 2 думата "ежемесечно" се заличава;
б) в ал. 3 след думите "месечни възнаграждения" се добавя "за съответното тримесечие", а думите "като основното месечно възнаграждение се преизчислява всяко тримесечие" се заменят с "без да се намалява" и се поставя запетая.
35. В след думите "месечни възнаграждения" се добавя "за съответното тримесечие", а думите "като основното месечно възнаграждение се преизчислява всяко тримесечие" се заменят с "без да се намалява" и се поставя запетая.
36. В :
а) досегашният текст става ал. 1;
б) създават се ал. 2 и 3:
"(2) Допълнителното възнаграждение по чл. 72, ал. 1, т. 6 ЗДАНС за съответното тримесечие е в размер до едно основно месечно възнаграждение за съответната длъжност и се изплаща на държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение, в зависимост от тримесечните оценки за постигнати резултати в служебната дейност.
(3) Служителите, работещи по трудово правоотношение в ДАНС, се атестират при условията и по реда на чл. 83 - 87. Получената годишна обща оценка за изпълнението на длъжността може да е основание за назначаване на друга длъжност, за увеличаване размера на основното месечно възнаграждение или за прекратяване на трудовото правоотношение на основание чл. 328, ал. 1, т. 5 от Кодекса на труда при получаване на най-ниска годишна обща оценка за изпълнението на длъжността."
37. се изменя така:
"Чл. 98. (1) Отличията са лични, а наградите могат да бъдат лични или колективни.
(2) Видът на отличието или наградата се определя съобразно личния или колективния принос за изпълнението на служебните задължения и възложените задачи и от значимостта на постигнатите резултати в работата и при осъществяването на функциите и задачите на агенцията.
(3) Когато наградата е колективна, размерът й не може да надвишава размера на най-ниското основно месечно възнаграждение на държавен служител от съответното структурно звено, съответно работна група или друг колективен работен орган, определен със заповед."
38. В се създава ал. 3:
"(3) Председателят на агенцията издава указания във връзка с провеждането на дисциплинарното производство с цел утвърждаването на законосъобразна, обективна и справедлива дисциплинарна практика в агенцията."
39. В думата "вътрешноведомствена" се заличава.
40. В се създава ал. 4:
"(4) В случаите по чл. 114, т. 1 и 2 служебна проверка може да не се назначава."
41. В :
а) в ал. 1 се създава изречение трето: "Дисциплинарният съвет се състои от петима редовни и трима резервни членове, които са държавни служители.";
б) създават се нови ал. 2, 3 и 4:
"(2) Дисциплинарният съвет се назначава за срок 3 години. Със заповедта за назначаването се определят председател и заместник-председател на дисциплинарния съвет, както и правилата за работата на съвета.
(3) Членовете на дисциплинарния съвет са несменяеми за срока по ал. 2, освен ако бъдат освободени от съвета по тяхно искане, бъдат дисциплинарно наказани или бъде прекратено служебното им правоотношение.
(4) Дисциплинарният съвет заседава в състав от всички редовни членове на съвета. При отсъствие на редовен член, както и в случаите, когато срещу него е образувано дисциплинарно производство, председателят на агенцията определя кой от резервните членове трябва да го замести.";
в) досегашните ал. 2, 3 и 4 стават съответно ал. 5, 6 и 7.
42. В ал. 4 се изменя така:
"(4) Непосредствено след връчването на заповедта държавният служител връща служебната карта, служебния знак и служебното си оръжие на съответните длъжностни лица."
43. В , т. 2 думите "когато се връчва екземплярът от заповедта на държавния служител" се заменят с "като заповедта се връчва не по-късно от 7-дневен срок от тази дата".
44. В :
а) алинея 1 се изменя така:
"(1) Прекратяване на служебното правоотношение поради придобиване право на пенсия по чл. 69, ал. 3 от Кодекса за социално осигуряване по преценка на органа по назначаване се извършва след писмено предложение на:
1. заместник-председател на агенцията - за главните директори на главни дирекции, директорите на дирекции по чл. 12, ал. 2 или чл. 13, ал. 4, директора на дирекция "Сигурност на ДАНС", началника на кабинета по чл. 7, главния секретар, служителите по чл. 12 и 13, както и за директорите на териториални дирекции;
2. главния директор на главна дирекция, съответно директора на дирекция по чл. 12, ал. 2 или чл. 13, ал. 4, директора на дирекция "Сигурност на ДАНС", както и директора на съответната териториална дирекция - за подчинените им служители;";
б) в ал. 2 след думата "предложението" се поставя запетая и се добавя "придружено със справка за осигурителен стаж".
45. В се създават ал. 3 и 4:
"(3) Заповедта за прекратяване на служебното правоотношение се издава не по-късно от един месец от датата на издаване решението на НЕЛК.
(4) За времето от издаване решението на НЕЛК до датата на връчване на заповедта, ако държавният служител не е в отпуск за временна неработоспособност, той се счита в неплатен отпуск."
46. В от допълнителната разпоредба се създават т. 5 и 6:
"5. "Структурни звена" са главните дирекции, дирекциите, териториалните дирекции, отделите, секторите и структурните звена от по-нисък ранг по чл. 31, ал. 1, кабинетът по чл. 7, звеното за вътрешен одит и финансовите контрольори.
6. "Служебна тайна" е информацията, определена в заповед на председателя на агенцията, която не е държавна тайна, но е свързана с изпълнението на функциите и задачите на агенцията и с реализирането на правомощията на органите й или е получена в резултат на тази дейност, нерегламентираният достъп до която би се отразил негативно на интересите и сигурността на държавата, на дейността на агенцията, на нейните служители във връзка с изпълнението на службата им или на трети лица."
47. Приложението към чл. 2, ал. 3 (поверително) се изменя съгласно приложението (поверително).
§ 2. В от Правилника за прилагане на Закона за защита на класифицираната информация, приет с Постановление № 276 на Министерския съвет от 2002 г. (обн., ДВ, бр. 115 от 2002 г.; изм. и доп., бр. 22 от 2003 г., бр. 6 от 2004 г., бр. 56 от 2006 г., бр. 84 от 2007 г. и бр. 44 и 91 от 2008 г.), след думите "Министерството на вътрешните работи" се поставя запетая и се добавя "Държавна агенция "Национална сигурност".
§ 3. В от Правилника за прилагане на Закона за държавната собственост, приет с Постановление № 254 на Министерския съвет от 2006 г. (обн., ДВ, бр. 78 от 2006 г.; изм., бр. 26 и 51 от 2007 г. и бр. 64, 80 и 91 от 2008 г.), след думите "на Министерството на отбраната" се добавя "и на Държавна агенция "Национална сигурност".
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив