ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 95 ОТ 27 МАЙ 2005 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 218 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 1999 Г. (ОБН., ДВ, БР. 105 ОТ 1999 Г.; ИЗМ. И ДОП., БР. 40 ОТ 2000 Г., БР

ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 95 ОТ 27 МАЙ 2005 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 218 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 1999 Г. (ОБН., ДВ, БР. 105 ОТ 1999 Г.; ИЗМ. И ДОП., БР. 40 ОТ 2000 Г., БР. 8, 15, 16, 17, 77 И 89 ОТ 2001 Г., БР. 74 И 118 ОТ 2002 Г., БР. 2 ОТ 2004 Г. И БР. 1, 3 И 32 ОТ 2005 Г.)

Обн. ДВ. бр. от 7 Юни 2005г.

Допълнителни разпоредби

МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
§ 1. Създава се глава трета:
"Глава трета
ГЛАВЕН ДЪРЖАВЕН ЗДРАВЕН ИНСПЕКТОР НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Чл. 16а.
(2) Главният държавен здравен инспектор организира и ръководи на национално ниво:
1. държавния здравен контрол;
2. дейностите по промоция на здраве и интегрирана профилактика на болестите;
3. контрола върху заразните болести;
4. мерките по защита на населението от въздействието на йонизиращи лъчения;
5. профилактичните и противоепидемичните дейности при бедствия, аварии и катастрофи.
(3) Главният държавен здравен инспектор:
1. организира и ръководи дейността на регионалните инспекции за опазване и контрол на общественото здраве;
2. организира и ръководи дейността на Националния център по радиобиология и радиационна защита по държавния здравен контрол за спазване на изискванията за защита на лицата от въздействието на йонизиращи лъчения;
3. осъществява методическо ръководство и контрол на звената по ведомствен здравен контрол към Министерството на отбраната и Министерството на вътрешните работи.
Чл. 16б
(2) Правомощията на главния държавен здравен инспектор в негово отсъствие от страната или когато ползва законоустановен отпуск, се изпълняват за всеки конкретен случай от определен от министъра на здравеопазването с писмена заповед служител от администрацията на министерството.
(3) Дейността на главния държавен здравен инспектор се подпомага от администрацията на министерството.
Чл. 16в.
§ 2. Досегашната глава трета става глава четвърта и в нея се правят следните изменения:
1. В думите "служител по сигурността на информацията" се заменят със "звено "Сигурност на информацията".
2. Раздел IIIа се изменя така:
"Раздел IIIа
Звено "Сигурност на информацията"
Чл. 20а.
1. следи за спазване изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и на международните договори във връзка със защитата на класифицираната информация;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана на министерството чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите;
5. осъществява процедурата по обикновеното проучване съгласно чл. 47 от Закона за защита на класифицираната информация и води регистър на проучените лица;
6. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в министерството;
7. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
8. организира и провежда обучението на служителите в министерството в областта на защитата на класифицираната информация;
9. осъществява методическо ръководство на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити и организационните единици в министерството по спазването на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация;
10. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативните актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация.
(2) Звено "Сигурност на информацията" води регистър за класифицираната информация и отговаря за надлежното създаване, обработване, съхраняване и предаване на класифицирана информация.
(3) Звено "Сигурност на информацията" се ръководи от служителя по сигурността на информацията, който е на пряко подчинение на министъра."
3. В думите "Отбранително-мобилизационна подготовка" се заменят с "Управление при кризи и отбранително-мобилизационна подготовка".
4. В думите "Отбранително-мобилизационна подготовка" се заменят с "Управление при кризи и отбранително-мобилизационна подготовка".
5. се изменя така:
"Чл. 26. Дирекция "Опазване и контрол на общественото здраве":
1. разработва проекти на нормативни актове в областта на държавния здравен, включително радиационен, контрол, надзора на заразните болести, профилактиката и контрола на ХИВ/СПИН и полово предаваните болести (ППБ) и опазването на общественото здраве;
2. разработва здравни изисквания и норми:
а) за обектите с обществено предназначение;
б) за продуктите и стоките със значение за здравето на човека;
в) към дейностите със значение за здравето на човека;
г) към лицата, работещи в определени обекти с обществено предназначение;
д) за максимално допустими нива на факторите на жизнената среда;
3. изготвя становища по законопроекти, проекти на подзаконови нормативни актове и други проекти за административни актове и документи, изготвени от други централни и местни органи на изпълнителната власт;
4. работи по хармонизацията на националното законодателство с европейското право в области, свързани с опазването на общественото здраве и безопасността на храните;
5. разработва всяка година указания за планиране на дейността по държавния здравен контрол, включително по контрола върху безопасността на храните и надзора на заразните болести, планира и ръководи здравния контрол върху дейностите с опасни отпадъци и контрола върху химичните вещества в съответствие със законодателството в тази област;
6. изпълнява контролни функции по отношение на дейности, извършвани от физически и юридически лица, и обработва постъпила документация и подготвя разрешителни в случаите, предвидени в закон;
7. координира на национално равнище дейностите по профилактиката и контрола на заразните болести, анализира епидемичната обстановка в страната и изготвя анализи, оценки и прогнози, свързани с надзора на заразните болести;
8. организира провеждането на граничен здравен контрол за предпазване от внасяне и разпространение на особено опасни инфекции;
9. разработва и предлага специфични противоепидемични мерки при възникване на извънредна епидемична обстановка и при използване на биологични агенти за нанасяне на вреда;
10. координира изпълнението, отчитането и оценката на дейностите, свързани с профилактиката на СПИН и ППБ, административно обслужва дейността на Националния комитет по профилактика на СПИН и ППБ към Министерския съвет;
11. разработва и координира изпълнението на проекти и програми по проблемите на СПИН и ППБ;
12. планира, организира и контролира извършването на оценка на влиянието на факторите на жизнената среда върху здравето на населението, организира и ръководи Националната система за анализ, оценка и контрол на шума в урбанизираните територии и обществените сгради, както и тези за замърсители в храните и питейните води;
13. разработва и предлага мерки за предотвратяване на вредните последици от рисковите фактори на жизнената среда върху здравето на човека и контролира изпълнението им;
14. определя районите в страната с повишен здравен риск и ги предлага на министъра за утвърждаване от Министерския съвет;
15. предлага и ръководи изпълнението на програми за организиране на контролни изследвания и прегледи и провеждането на дейности, свързани с опазване, укрепване и възстановяване здравето на гражданите, които живеят в районите с повишен здравен риск;
16. участва в разработването на годишния доклад на министъра за състоянието на здравето на гражданите, като подготвя раздел "Здраве и околна среда";
17. изготвя, ръководи и координира изпълнението, отчитането и оценката на дейностите по национални профилактични и здравно-образователни програми и проекти, административно обслужва дейността на националните и междуведомствените съвети по национални програми;
18. организира и подпомага изпълнението на дейности по профилактика на болестите и промоция на здраве;
19. методически ръководи и подпомага дейността на регионалните инспекции за опазване и контрол на общественото здраве, включително дейността им по контрола върху безопасността на храните от неживотински произход;
20. разработва прогнози и анализи и участва в дейността по определяне на потребностите от финансови ресурси в областта на опазване на общественото здраве;
21. участва в подготовката на документацията и провеждането на процедури по Закона за обществените поръчки в областта на общественото здраве;
22. разработва и предлага за установяване и въвеждане допълнителни здравни норми и изисквания или специални условия за работа, обучение и движение на населението в случай на радиационна или промишлена авария, природни бедствия или поява и епидемично разпространение на особено опасни инфекции с цел защита на населението;
23. подпомага организационно и технически дейността на Националния съвет по безопасност на храните, участва със свои специалисти в работни групи и експертни съвети на други ведомства;
24. осъществява сътрудничество с международни организации по въпросите на държавния здравен контрол, безопасността на храните, надзора на заразните болести и опазването на общественото здраве."
§ 3. се изменя така:
"Приложение № 1 към чл. 17, ал. 2
Численост на персонала в организационните структури и административните звена в Министерството на здравеопазването - 290 щатни бройки
Политически кабинет 6
в т. ч.:  
експертен сътрудник 1
главен секретар 1
главен държавен здравен инспектор  
на Република България 1
инспекторат 10
звено "Сигурност на информацията" 2
Обща администрация 76
в т. ч.:  
дирекция "Административно-стопанско  
и правно обслужване" 39
дирекция "Финансово-счетоводно  
обслужване" 15
дирекция "Протокол и връзки  
с обществеността" 7
дирекция "Управление при кризи  
и отбранително-мобилизационна  
подготовка" 8
дирекция "Информационни системи" 7
Специализирана администрация 194
в т. ч.:  
дирекция "Медицински дейности  
и лекарствоснабдяване" 36
дирекция "Опазване и контрол  
на общественото здраве" 31
дирекция "Управление на финансовите  
ресурси" 34
дирекция "Правна" 17
дирекция "Международно сътрудни-  
чество и европейска интеграция" 24
дирекция "Национална здравна  
политика" 13
дирекция "Специализиран медицински  
надзор" 10
дирекция "Управление и преструкту-  
риране на собствеността" 18
дирекция "Национална служба по нар-  
котичните вещества" 11"

Заключителни разпоредби

Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив