ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА КОНЦЕСИИТЕ

ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА КОНЦЕСИИТЕ

В сила от 01.07.2006 г.,
Приета с ПМС № 161 от 29.06.2006 г.
Обн. ДВ. бр. от 4 Юли 2006г.,
попр. ДВ. бр. от 21 Юли 2006г.,
изм. ДВ. бр. от 19 Октомври 2007г.,
изм. ДВ. бр. от 12 Януари 2010г.,
изм. ДВ. бр. от 15 Март 2011г.

Глава първа.

ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Приложение към и
(Предишно Приложение № 1 към чл. 8, ал. 4 и чл. 14, ал. 2, т. 2, изм. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.)
Изисквания към концесионните анализи
Раздел І. Общи изисквания
1. Концесионните анализи се изработват със съдържание, определено с документацията за тяхното възлагане въз основа на документите и информацията, осигурени от екипа за подготвителните действия или набавени от изпълнителите.
2. Концесионните анализи се изработват на основата на съществуващите:
2.1. документи, удостоверяващи собствеността на обекта на концесията и/или на концесионната площ;
2.2. актуални документи за графичното представяне и за определяне на техническите характеристики и показатели на обекта на концесията и на концесионната площ, като копия или скици от кадастрална карта (кадастрален план) или от подробен устройствен план, извадка (скица) от картата на възстановената собственост и/или схема от пряко геодезическо заснемане или трасиране на обекта на концесията и на концесионната площ.
3. Концесиите за строителство освен на документите по т. 2 се основават и на наличните:
3.1. прединвестиционни проучвания, с които се определят обектът на концесията, неговите основни показатели и обхватът и обемът на услугите от обществен интерес;
3.2. инвестиционни проекти;
3.3. технически паспорти на строежите - когато в обекта на концесията се включват съществуващи строежи;
3.4. екологична оценка и/или решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) - когато обект на концесията е инвестиционно предложение за строителство, дейност или технология съгласно приложения № 1 и 2 към Закона за опазване на околната среда.
4. Концесиите за услуги освен на документите по т. 2 се основават и на наличните технически паспорти на съществуващите строежи, включени в обекта на концесията.
5. Концесиите за природни богатства освен на документите по т. 2 се основават и на наличните екологична оценка и решение по ОВОС.
Раздел IІ. Изисквания към техническия анализ
1. Индивидуализация на обекта на концесията и на прилежащата инфраструктура и принадлежности и/или на дейностите по предоставяне на услугата от обществен интерес и на другите стопански дейности.
2. Определяне на устройствените характеристики на обекта на концесията, включително обосноваване на необходимостта от включване към обекта на концесията на прилежаща инфраструктура и принадлежности и присъединяването им към общите мрежи на техническата инфраструктура.
3. Определяне на основните технически и технологични характеристики на обекта на концесията на основата на документите по раздел І, т. 2 - 5, както и:
а) определяне и анализ на потребностите на концедента;
б) определяне на обществения интерес;
в) определяне на параметрите на застрояването;
г) резултатите от геоложките, хидроложките, хидрогеоложките, геодезическите и другите инженерни проучвания - когато това е необходимо;
д) посочване на изискванията за националната сигурност и отбраната на страната, за опазване на околната среда, за човешкото здраве, за защитените територии, зони и обекти и за обществения ред.
4. Определяне на техническите характеристики и технологичните параметри на основата на проучени аналози - в случаите, когато не са налични прединвестиционни проучвания и инвестиционни проекти за обекта на концесията.
5. Определяне на технико-икономически показатели на обекта на концесията, необходими за изработване на финансово-икономическия анализ.
6. Предложение за инвестиционна програма по видове подобекти и основни групи строителни и монтажни работи и по стойност на инвестициите за целия срок на концесията, включително с времеви график за изпълнение на строителството - при концесиите за строителство.
7. Извършване на водностопански анализ за водностопанските обекти, включени в обекта на концесията.
8. За морските плажове техническият анализ се основава на акта за изключителна държавна собственост и на приложената към него скица, а при необходимост - и на пряко геодезическо заснемане. С техническия анализ за морски плаж се определят:
а) площта на морския плаж и принадлежностите, включително пътните и пешеходните връзки за достъп до морския плаж;
б) устройствените характеристики на морския плаж;
в) техническите показатели на морския плаж;
г) възможностите за присъединяване на преместваемите обекти към съществуващите мрежи на техническата инфраструктура.
Раздел ІІІ. Изисквания към финансово-икономическия анализ
1. Финансово-икономическият анализ (ФИА) се разработва в най-малко два варианта съгласно заданието на екипа за подготвителни действия и съдържа най-малко следните елементи:
1.1. Анализ на пазара, включващ анализ на основни конкуренти, анализ на цените и търсенето на определените видове услуги и др.
1.2. Анализ на разходите и на приходите по години, в т.ч.:
а) обоснована прогноза за разходите - за инвестиции, за управление и поддържане на обекта на концесията и за управление на услугата, съответно експлоатацията на природното богатство, за финансиране и др., свързани с ползването на обекта на концесията или с извършването на други стопански дейности с обекта на концесията;
б) обоснована прогноза за очакваните приходи по години от експлоатацията на обекта и/или услугата от обществен интерес, съответно от добива на природното богатство, както и от извършването на други стопански дейности с обекта на концесията.
1.3. Анализ на рисковете при осъществяване на концесията, анализ на чувствителността на основните рискове по концесията и изготвяне на матрица за тяхното разпределение.
1.4. Анализ и изводи за ефективността на концесията с цел справедливо разпределение на ползите от концесията в зависимост от степента на поемане на риска, извършени въз основа на показателите финансова вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията и собствения капитал, финансова нетна настояща стойност, срок на откупуване на инвестициите и др.
1.5. Предложение за вида, размера и начина на плащане на концесионно плащане и/или на компенсация по чл. 6, ал. 1 от Закона за концесиите - когато това произтича от анализа по т. 1.4.
1.6. Обосноваване на предложение за срок на концесията, включително като се отчита необходимият период за възстановяване на вложените инвестиции.
1.7. Предложения за вида, размера и начина на плащане на гаранциите и другите обезпечения за изпълнение на задълженията по концесионния договор.
1.8. Предложение за избор на най-ефективен вариант от разгледаните алтернативни варианти.
2. При доказана необходимост от компенсация по чл. 6, ал. 1 от Закона за концесиите въз основа на анализа по т. 1, както и при предвиждане на съфинансиране от фондовете на Европейския съюз като част от ФИА допълнително се разработват:
2.1. Анализ на разходите и ползите от концесията, съдържащ:
а) финансов анализ, изведен въз основа на анализа по т. 1;
б) икономически анализ (обосноваване нормата на дисконтиране, отчитане на външни ефекти, икономическа вътрешна норма на възвръщаемост на инвестицията, икономическа нетна настояща стойност, изводи за ефективността на концесията и др.);
в) определяне на механизъм и размер на плащане от концедента за срока на концесията въз основа на анализ на поносимостта на крайния потребител и поносимостта на бюджета на органа, който представлява концедента по концесионния договор;
г) остойностяване на рисковете по концесията (променливите и параметрите, които оказват съществено влияние върху нормата на вътрешна възвръщаемост и нетната настояща стойност на концесията; сценарии; вероятност за настъпване на рисковете и оценка на финансовите им последици).
2.2. Анализ на публичните разходи въз основа на данните от анализите по т. 1, подточка 2.1.
Раздел ІV. Изисквания към правния анализ
1. Правният анализ се основава на наличните документи по раздел І и на индивидуализацията на обекта на концесията, включително на прилежащата инфраструктура, на концесионната площ и на другите принадлежности, и/или на дейностите по предоставяне на услугата от обществен интерес и на другите стопански дейности, установени в техническия анализ.
2. Правният анализ съдържа:
2.1. Определяне на предмета на концесията.
2.2. Определяне на фактическото и правното основание за предоставяне на концесията, включително установяване на наличието или необходимостта от предотвратяване на обстоятелства, които създават опасност за националната сигурност и отбраната на страната, за околната среда, за човешкото здраве, за защитените територии, зони и обекти и за обществения ред или на други обстоятелства, определени със закон.
2.3. Установяване и анализ на собствеността върху обекта на концесията и на прилежащата инфраструктура и на концесионната площ и на другите принадлежности, включително наличието на ограничени вещни права и други тежести.
2.4. Установяване и квалифициране на придобити или осъществявани права върху обекта на концесията.
2.5. Установяване на необходимостта от извършване на отчуждителни процедури по реда на Закона за държавната собственост или на Закона за общинската собственост.
2.6. Анализ и препоръки относно съдържанието на концесионния договор, включително:
а) условията за влизане в сила на концесионния договор, обусловени от нормативен акт, включително задълженията на концедента за предаване на обекта на концесията или на територията, необходима за неговото изграждане;
б) условията за осъществяване на концесията;
в) конкретните права и задължения на страните по концесионния договор;
г) отговорността за неизпълнение на задълженията по концесионния договор;
д) условията и редът за решаване на споровете между страните;
е) изискванията към състоянието, в което обектът на концесията се предава на концедента след прекратяване на концесионния договор.
Раздел V. Екологичен анализ
1. В случаите по т. 1, когато процедурата по глава шеста от Закона за опазване на околната среда е приключила с решение по ОВОС, екологичният анализ съдържа:
1.1. информация за проведената процедура по глава шеста от Закона за опазване на околната среда;
1.2. посочване на:
а) предписаните с решението по ОВОС мерки за предотвратяване, намаляване или възможно най-пълно отстраняване на предполагаемите неблагоприятни последствия от строителството и експлоатацията на обекта на концесията върху околната среда;
б) мерките за наблюдение и контрол, включително собствен мониторинг, свързан с опазване на околната среда;
в) указания за изпълнението на предписаните с решението по ОВОС мерки по опазване на околната среда в процеса на проектирането, строителството и/или експлоатацията на обекта.
2. В случаите, когато не е проведена процедура по глава шеста от Закона за опазване на околната среда, екологичният анализ съдържа:
а) резюме на инвестиционното предложение за обекта на концесията и концесионната площ в съответствие с индивидуализацията на обекта на концесията и концесионната площ в техническия анализ;
б) определяне на връзката и взаимодействието на обекта на концесията с други съществуващи или предвидени с устройствен или друг план обекти и дейности - при наличие на такива;
в) информация за разгледани алтернативи, включително на нулева алтернатива;
г) информация за природните ресурси, предвидени за използване по време на строителството и експлоатацията на обекта на концесията;
д) определяне на отпадъците, които се очаква да се генерират по време на строителството и/или експлоатацията на обекта на концесията - видове, количества и начин на третиране;
е) информация за разгледани мерки за намаляване на отрицателните въздействия върху околната среда - когато такива се очакват;
ж) характеристика на другите дейности, свързани с инвестиционното предложение (например необходимост от изграждане на нови елементи на техническата инфраструктура, добив на природни ресурси, третиране на отпадъчните води и др.);
з) определяне на очаквано замърсяване и дискомфорт на околната среда и на риска от инциденти;
и) определяне на чувствителни територии, в т. ч. чувствителни зони, уязвими зони, защитени зони, включително дали концесионната площ засяга, или тангира контурите на защитени зони от мрежа "НАТУРА 2000" като част от Европейската екологична защитена зона, във връзка с чл. 5 и 6 от Закона за биологичното разнообразие, санитарно-охранителни зони и др.;
к) определяне на качеството и регенеративната способност на природните ресурси - при очаквано съществено въздействие върху тях;
л) характеристики на потенциалното въздействие (кратко описание на възможните въздействия вследствие на реализацията на инвестиционното предложение):
аа) въздействие върху хората и тяхното здраве, земеползването, материалните активи, атмосферния въздух, атмосферата, водите, почвата, земните недра, ландшафта, природните обекти, минералното разнообразие, биологичното разнообразие и неговите елементи, защитените територии, единични и групови културни ценности, както и очакваното въздействие от естествени и антропогенни вещества и процеси, различните видове отпадъци и техните местонахождения, рисковите енергийни източници - шумове, вибрации, радиации, както и някои генетично модифицирани организми;
бб) въздействие върху елементи от Националната екологична мрежа, включително на разположените в близост до обекта на концесията;
вв) вид на въздействието (пряко, непряко, вторично, кумулативно, краткотрайно, средно и дълготрайно, постоянно и временно, положително и отрицателно);
м) при необходимост - програма за отстраняване на екологичните щети, включително ликвидационни и рекултивационни мероприятия, от дейностите по концесията с цел предаване обекта на концесията на концедента годен за употреба с отстранени екологични щети.
Приложение № 1 към и
Минимални изисквания относно съдържанието на концесионните анализи
I. Въведение
1. Предмет, обект и цел на концесията.
2. Нормативна уредба на концесията, включително на извършваните от концесионера услуги или други стопански дейности с обекта на концесията.
3. Обща информация за изработване на анализите:
а) предмет и цел на концесионните анализи;
б) източници на информация и актуалност на данните;
в) договор за възлагане и данни за екипа.
II. Обща част
1. Определяне на фактическото и правното основание за предоставяне на концесията.
2. Индивидуализация на обекта на концесията, включително на прилежащата инфраструктура и концесионната територия и другите принадлежности.
3. Установяване и анализ на основните характеристики на обекта на концесията.
4. Установяване и анализ на извършваните услуги или други стопански дейности с обекта на концесията и условията за тяхното извършване, включително изследвания за определяне (прогнозиране) търсенето на услугите.
5. Установяване и анализ на основните изисквания за управление, поддържане и експлоатация на обекта на концесията, вкл. определяне на условията, параметрите и качествените параметри за наличност на услугите.
III. Технически анализ
1. Доказване на нормативната допустимост за строителството на обекта на концесията.
2. Определяне на устройствените характеристики на обекта на концесията, включително обосноваване на необходимостта от включване на прилежаща инфраструктура и принадлежности към обекта на концесията и свързването им с общата техническа инфраструктура.
3. Технически изисквания към проектирането, изпълнението на строителството и експлоатацията на обекта на концесията, свързани с удовлетворяване на съществените изисквания в продължение на икономически обоснования експлоатационен срок на обекта на концесията.
4. Определяне на основните технически и технологични характеристики на обекта на концесията на основата на:
а) анализ на потребностите на концедента;
б) установяване на обществения интерес;
в) установяване и обосноваване на устройствените характеристики и параметри на застрояването;
г) съобразяване с резултатите от геоложки, хидроложки, хидрогеоложки, геодезически и други инженерни проучвания;
д) съобразяване с изискванията за националната сигурност и отбраната на страната, за опазване на околната среда, за човешкото здраве, за защитените територии, зони и обекти и за обществения ред.
5. Проектни характеристики и технологични параметри в съответствие с наличните прединвестиционни проучвания и проектна готовност.
6. Технико-икономически показатели на обекта на концесията.
7. Данни относно техническите параметри и стойностното им изражение на прилежаща инфраструктура и принадлежности, които следва да се включват към обекта на концесията.
8. Данни и доказателства за целесъобразността на инвестиционното намерение, включително прогнозиране стойността на инвестицията, включително на:
а) строителната стойност на обекта на концесията за целия срок на концесията, включително на разходите за технологично оборудване и обзавеждане, в т.ч. за ново строителство, за реконструкция и за рехабилитация;
б) разходите за управление, поддържане и експлоатация за целия срок на концесията.
9. Инвестиционна програма по видове подобекти и основни групи строителни и монтажни работи и по стойност на инвестициите за целия срок на концесията, включително с календарен график за изпълнение на строителството.
10. Препоръчителен обхват на собствения мониторинг на концесията.
IV. Екологичен анализ
1. Информация за наличието на проведена процедура по глава шеста от Закона за опазване на околната среда с посочване на:
а) предписаните с акта на органа по околната среда мерки за предотвратяване, намаляване или възможно най-пълно отстраняване на предполагаемите неблагоприятни последствия от строителството и експлоатацията на обекта на концесията върху околната среда;
б) мерките за наблюдение и контрол, включително собствен мониторинг, свързан с опазване на околната среда.
2. Указания за изпълнението на предписаните с акта на органа по околната среда мерки по опазване на околната среда в процеса на проектирането, строителството и/или експлоатацията на обекта.
3. Определяне при необходимост на допълнителните процедури по глава шеста от Закона за опазване на околната среда, които е необходимо да бъдат проведени от концесионера.
4. Когато не е проведена процедура по глава шеста от Закона за опазване на околната среда, екологичният анализ съдържа вместо информацията по т. 1 и 2 следната информация:
а) резюме на инвестиционното предложение за обекта на концесията;
б) връзка и взаимодействие на обекта на концесията с други съществуващи и предвидени с устройствен или друг план обекти и дейности;
в) информация за разгледани алтернативи, включително на нулева алтернатива;
г) информация за природните ресурси, предвидени за използване по време на строителството и експлоатацията на обекта на концесията;
д) отпадъци, които се очаква да се генерират по време на строителството и/или експлоатацията на обекта на концесията - видове, количества и начин на третиране;
е) информация за разгледани мерки за намаляване на отрицателните въздействия върху околната среда;
ж) характеристика на другите дейности, свързани с инвестиционното предложение (например необходимост от изграждане на нови елементи на техническата инфраструктура, добив на природни ресурси, третиране на отпадъчните води и др.);
з) очаквано замърсяване и дискомфорт на околната среда и риск от инциденти;
и) определяне на чувствителни територии, в т. ч. чувствителни зони, уязвими зони, защитени зони, санитарно-охранителни зони и др. в териториалния обхват на концесията;
к) качеството и регенеративната способност на природните ресурси;
л) характеристики на потенциалното въздействие (кратко описание на възможните въздействия вследствие на реализацията на инвестиционното предложение):
аа) въздействие върху хората и тяхното здраве, земеползването, материалните активи, атмосферния въздух, атмосферата, водите, почвата, земните недра, ландшафта, природните обекти, минералното разнообразие, биологичното разнообразие и неговите елементи и защитените територии на единични и групови паметници на културата, както и очакваното въздействие от естествени и антропогенни вещества и процеси, различните видове отпадъци и техните местонахождения, рисковите енергийни източници - шумове, вибрации, радиации, както и някои генетично модифицирани организми;
бб) въздействие върху елементи от Националната екологична мрежа, включително на разположените в близост до обекта на концесията;
вв) вид на въздействието (пряко, непряко, вторично, кумулативно, краткотрайно, средно- и дълготрайно, постоянно и временно, положително и отрицателно).
5. При необходимост - програма за отстраняване на екологичните щети, включително ликвидационни и рекултивационни мероприятия, от дейностите по концесията с цел предаване обекта на концесията на концедента годен за употреба с отстранени екологични щети.
V. Финансово-икономически анализ (Изготвянето на финансово-икономическия анализ се съобразява с разработените инвестиционни, работни и екологични програми в другите анализи на концесията.)
А. За концесиите, при които стойността на прогнозираната инвестиция е до 10 000 000 евро без ДДС, и:
1. Анализ на разходите и на приходите от концесията, включително нулев сценарий ("Нулев сценарий" е изходна стъпка за сравняване на различните алтернативни варианти. Под "нулев сценарий" се разбира "да не се прави нищо", т.е. да не се предоставя концесия.), съдържащ:
а) анализ на разходите по години - за инвестиции, за експлоатация, за ликвидация и рекултивация и други, свързани с ползването на обекта или с извършването на дейността;
б) анализ на очакваните приходи по години в резултат на ползването на обекта или извършването на дейността; принципи, начин и особености на ценообразуването на дадения пазар.
2. Анализ и изводи за ефективността на проекта от гледна точка на концедента, извършени въз основа на вътрешната норма на възвръщаемост, нетната настояща стойност, срок на откупуване на инвестициите и предложение за размер на концесионното плащане.
3. Обосновано предложение за срок на концесията, включително в зависимост от необходимия период за възстановяване на вложените инвестиции.
4. Анализ на рисковете и изготвяне на матрица за разпределението им.
5. Предложения за вида, размера и начина на плащане на конкурсни депозити и за гаранции и други обезпечения за изпълнение на задълженията по концесионния договор.
Б. За концесиите, при които стойността на прогнозираната инвестиция е над 10 000 000 евро без ДДС или с по-малка стойност, но с прогнозирана компенсация по чл. 6, ал. 1 от Закона за концесиите:
1. Анализ на пазара - национален, вътрешен и международен, с цел определяне на риска за възстановяване на инвестициите.
2. Анализ на разходите за и ползите от концесията (Като ръководство може да се ползва "Ръководство за извършване на анализ на разходите и ползите от инвестиционен проект" на Министерството на финансите, поддържано на адрес "".), включително нулев сценарий, съдържащ:
а) финансов анализ (Като ръководство може да се ползва "Ръководство за извършване на анализ на разходите и ползите от инвестиционен проект" на Министерството на финансите, поддържано на адрес "".) (механизъм на плащане, включително анализ на поносимостта на крайния потребител и поносимостта на бюджета на органа, който представлява концедента по концесионния договор, в случай на компенсация по чл. 6, ал. 1 от Закона за концесиите; финансова норма на вътрешна възвръщаемост на инвестицията и собствения капитал; финансова нетна настояща стойност);
б) икономически анализ (Като ръководство може да се ползва "Ръководство за извършване на анализ на разходите и ползите от инвестиционен проект" на Министерството на финансите, поддържано на адрес "".) (икономическа норма на вътрешна възвръщаемост на инвестицията; икономическа нетна настояща стойност);
в) анализ на чувствителността и рисковете по концесията (Като ръководство може да се ползва "Ръководство за извършване на анализ на разходите и ползите от инвестиционен проект" на Министерството на финансите, поддържано на адрес "".) (променливите и параметрите, които имат голям ефект върху нормата на вътрешна възвръщаемост и нетната настояща стойност на концесията; сценарии; вероятност за настъпване на рисковете и оценка на финансовите им последици);
г) предварителна оценка на условията, при изпълнението на които концесионерът дължи концесионно плащане, и предложение за вида, размера и начина на плащането му.
3. Анализ на публичните разходи (Като ръководство могат да се ползват "Методически указания за публично-частно партньорство" на Министерството на финансите, поддържани на адрес "".) въз основа на данните от анализ на разходите и ползите, съдържащ:
а) приходи от проекта;
б) разходи по проекта;
в) матрица на рисковете по проекта (предварително разпределение, възможно управление и мерки за смекчаване);
г) остойностяване на рисковете;
д) нетна настояща стойност на проекта, съобразена с рисковете, и изводи за ефективността му.
4. Обосновано предложение за срок на концесията в зависимост от необходимия период за възстановяване на вложените инвестиции.
5. Предложения за размера на гаранциите за участие в процедурата, както и за вида, размера и начина на предоставяне на гаранциите за изпълнение на задълженията по концесионния договор и на други обезпечения по договора.
VI. Правен анализ
1. Анализ на нормативната уредба, регламентираща дейностите, свързани с обекта на концесията, и за определяне на задължителните изисквания, които се спазват от страните по концесионния договор.
2. Установяване и анализ на собствеността върху обекта на концесията и на прилежащата инфраструктура и на концесионната територия и другите принадлежности, включително наличието на ограничени вещни права и други тежести.
3. Установяване и квалифициране на придобити или осъществявани права върху обекта на концесията.
4. Установяване на необходимостта от извършване на отчуждителни процедури по реда на Закона за държавната собственост или на Закона за общинската собственост.
5. Установяване и анализ на изискванията за регулиране и контрол на строителството, управлението, поддържането и експлоатацията на обекта на концесията, включително:
а) установяване на задължителните регулаторни процедури и условията за тяхното провеждане;
б) времетраене на регулаторните процедури и календарен график за тяхното провеждане за срока на концесията;
в) разпределението на свързаните с тях задължения на страните по концесионния договор;
г) установяване и определяне на изискуемите процедури и действия във връзка с изпълнението на концесионния договор.
6. Анализ и препоръки относно съдържанието на концесионния договор, включително:
а) условията за влизане в сила на концесионния договор, обусловени от нормативен акт, включително задълженията на концедента за предаване на обекта на концесията или на територията, необходима за неговото изграждане;
б) условията за осъществяване на концесията;
в) конкретните права и задължения на страните по концесионния договор;
г) отговорността за неизпълнение на задълженията по концесионния договор;
д) условията и редът за решаване на споровете между страните;
е) изискванията към състоянието, в което обектът на концесията се предава на концедента след прекратяване на концесионния договор.
VII. Общи изводи и препоръки
1. Анализ на законосъобразността и целесъобразността от предоставяне на концесията, включително установяване на наличието или необходимостта от предотвратяване на обстоятелства, които създават опасност за националната сигурност и отбраната на страната, за околната среда, за човешкото здраве, за защитените територии, зони и обекти и за обществения ред или на други обстоятелства, определени със закон.
2. Информация, анализ и препоръки за изработване на обосновката на концесията.
3. Мотивирана препоръка за вида на процедурата за определяне на концесионер.
4. Мотивиране на:
а) отделните елементи от съдържанието на решението за откриване на процедурата за предоставяне на концесия;
б) минималните нива на приложимите изисквания относно изпълнението на отделните критерии за подбор;
в) препоръчителните условия и техническите спецификации, на които трябва да отговарят офертите;
г) приложимите критерии, които формират комплексната оценка на офертата, и определяне на начина за доказване съответствието на офертите, съответно на предложените решения при състезателния диалог, с приложимите критерии и с техническите спецификации.
5. Препоръки относно необходимостта от извършване от страна на концедента на разходи по придобиване и/или изграждане на прилежаща инфраструктура и принадлежности, които се включват към обекта на концесията, с определяне на тяхното количествено, качествено и стойностно изражение.
6. Обосновани предложения за вида и размера на гаранциите за изпълнение на задълженията по концесионния договор и за други обезпечения по договора.
VIII. Приложения
Разделът включва приложенията по чл. 13, ал. 4 на Правилника за прилагане на Закона за концесиите.
Приложение № 2 към и
(Отм. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.)
Приложение № 3 към
(Отм. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.)
Приложение № 4 към ,
(Отм. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.)
Приложение № 5 към
(Отм. - ДВ, бр. 21 от 2011 г., в сила от 15.03.2011 г.)

Глава втора.

ПОДГОТВИТЕЛНИ ДЕЙСТВИЯ

Глава трета.

ПРОЦЕДУРА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА КОНЦЕСИЯ

Глава четвърта.

КОНЦЕСИОНЕН ДОГОВОР

Глава пета.

ФИНАНСИРАНЕ НА ДЕЙНОСТТА ПО КОНЦЕСИИТЕ

Глава шеста.

ТЕКУЩ КОНТРОЛ ПО ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА СКЛЮЧЕНИТЕ КОНЦЕСИОННИ ДОГОВОРИ

Глава седма.

НАЦИОНАЛЕН КОНЦЕСИОНЕН РЕГИСТЪР

Допълнителни разпоредби

Заключителни разпоредби

Заключителни разпоредби

КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 161 ОТ 29 ЮНИ 2006 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА КОНЦЕСИИТЕ

Преходни и Заключителни разпоредби

КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 246 ОТ 10 ОКТОМВРИ 2007 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ДЪРЖАВНА АГЕНЦИЯ "AРХИВИ", ЗА ОДОБРЯВАНЕ НА ТАРИФА ЗА ТАКСИТЕ, КОИТО СЕ СЪБИРАТ ОТ ДЪРЖАВНА АГЕНЦИЯ "AРХИВИ", И ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ ЦЕНИ НА УСЛУГИТЕ, ПРЕДОСТАВЯНИ ОТ ДЪРЖАВНА АГЕНЦИЯ "АРХИВИ"

Преходни и Заключителни разпоредби

КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 53 ОТ 8 МАРТ 2011 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА КОНЦЕСИИТЕ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 161 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2006 Г.

Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив