Обн. ДВ. бр.35 от 22 Април 2005г.
1. специализиран орган на Министерството на здравеопазването (МЗ);
2. експертен орган;
3. методичен ръководител;
4. национален координатор.
1. информационните аспекти от дейността на здравните и лечебните заведения;
2. реализиране на правителствени и неправителствени програми, включващи елементи на медицинската информатика.
1. създаването и използването на документна основа за регистрация и отчитане на здравното състояние, ресурсите в здравеопазването и здравеопазните дейности;
2. създаването и експлоатацията на информационните технологии;
3. финансирането на информационните технологии;
4. следдипломното обучение на специалистите, работещи в информационните структури в системата на здравеопазването;
5. количеството и качеството на информационната дейност;
6. националните и международните програми в частта им, отнасяща се до информационните аспекти.
1. информационните звена на регионалните центрове по здравеопазване (РЦЗ);
2. информационните структури на лечебните и здравните заведения по отношение на здравната информация и документация.
1. класификатори и номенклатури, формиращи нормативно-справочната база на здравната информация и документация;
2. създаването на техническата база в информационните структури на РЦЗ.
1. изучава съответствието между информационните решения и информационните потребности;
2. разработва и прилага методологичните и методичните подходи при събирането, обработването и анализирането на здравната информация;
3. участва в подготовката на нормативни актове в областта на здравеопазването, разработва, проектира, макетира, унифицира и предлага на министъра на здравеопазването за утвърждаване документната основа за първична регистрация и отчитане на информацията за здравето на населението, ресурсите и дейностите в здравеопазването;
4. извършва събиране и обработка на данни чрез съответни технически средства;
5. използва съответна програмна и техническа среда за осигуряване на необходимата информация;
6. подпомага разработването и изпълнението на Националната здравна стратегия, подготовката на годишния доклад на министъра за състоянието на здравето на гражданите, анализирането на здравното състояние на населението, демографските проблеми, ресурсите на здравеопазването, количеството и качеството на здравеопазната дейност, осъществявана от лечебните и здравните заведения;
7. осигурява оперативна и годишна медико-статистическа информация;
8. създава и внедрява информационни технологии и автономни продукти и модули;
9. разработва математически модели и прогнози за демографски процеси, здравето на населението и здравеопазните процеси и дейности;
10. издава специализирани и общи информационни издания;
11. провежда следдипломно обучение;
12. предоставя информационни услуги и аналитични разработки срещу заплащане по договор с физически и юридически лица;
13. развива научноизследователска, консултантска и издателска дейност и може да осъществява съвместна дейност с други организации в съответствие с нормативната уредба в страната.
1. ръководи и отговаря за цялостната дейност на центъра и го представлява пред всички държавни органи, учреждения, организации, физически и юридически лица в страната и в чужбина;
2. определя вътрешната структура на центъра;
3. е работодател на служителите в центъра и утвърждава длъжностното разписание на центъра;
4. управлява финансовите средства на центъра;
5. утвърждава система за финансово управление и контрол.
1. установяване равнището на професионалната квалификация и управленските умения на директора;
2. оценяване изпълнението на функциите, регламентирани в нормативните актове и длъжностната характеристика;
3. подобряване дейността на центъра.
(2) Председателят на комисията уведомява директора на центъра за деня на атестацията не по-късно от 5 работни дни преди нейното провеждане.
1. професионална квалификация и управленски умения, които включват оценяване на професионалното развитие, оперативност, планиране, координиране и контрол на дейността; познаване и ползване на нормативните актове и практическото им прилагане; организацията и ефективността на документооборота;
2. организация на дейността в центъра, която включва оценяване на: състоянието на човешките ресурси, предприети действия по повишаване квалификацията на служителите, организационни умения, инициативност, умения за поставяне на цели и анализиране на резултати; състояние на информационната инфраструктура; умения по ефективно текущо поддържане и стопанисване на имуществото, борба с корупцията, умения за работа в екип;
3. обем, качество и ефективност на дейността на центъра, които включват оценяване на: дейността по секции и отдели; ефективност на взаимодействието с контролни органи, държавни органи и неправителствени организации, финансовата политика, своевременност, точност и изчерпателност на отчетите до Министерството на здравеопазването; медийната политика.
1. отрицателна;
2. неудовлетворителна;
3. добра;
4. много добра.
(2) Министърът на здравеопазването може да приеме възражението за основателно или да го отхвърли.
(3) Когато министърът на здравеопазването приеме възражението за основателно, се провежда ново атестиране в срок до един месец от неговото решение.
(4) Попълнените и подписани атестационни карти се съхраняват в личното досие на директора на центъра.
(2) Съставът на директорския съвет включва: директора, заместник-директорите, ръководителите на структурните звена, главния счетоводител и юрисконсулта.
(3) Директорският съвет предлага мерки по отношение на осъществяването и координирането на дейността на центъра, включително управлението на неговия щат, бюджет и материална база.
(4) При обсъждане на работното време, отпуските, охраната и условията на труда, както и трудовите възнаграждения директорският съвет заседава с участието на представители на синдикалните организации.
1. приема колективния трудов договор;
2. взема решения за начина на използване на средствата, определени за социално-битово и културно обслужване;
3. осъществява други функции съгласно действащата нормативна уредба в страната.
(2) Научния съвет приема планове, предложения и отчети, свързани с научноизследователската дейност на центъра, и обсъжда учебни програми и учебната дейност на центъра.
1. секции и отдели;
2. сектори;
3. групи.
(2) Ръководителите на секциите и отделите правят предложения до директора за годишния план. Предложенията съдържат:
1. задачи, възложени от МЗ за информационно осигуряване на управлението - годишна и оперативна информация;
2. задачи по дългосрочно споразумение с Националния статистически институт;
3. задачи по международни ангажименти на МЗ и центъра;
4. научно-приложни задачи;
5. други задачи.
(3) Планът се обсъжда от директорския съвет, одобрява се от директора и се предлага за утвърждаване от министъра на здравеопазването.
(4) Изпълнението на плана се отчита ежемесечно по структурни звена и тримесечно за целия център.
(5) Ежегодно до 30 март директорът представя на министъра на здравеопазването доклад за дейността на центъра за предходната година.