Обн. ДВ. бр.100 от 12 Декември 2006г.
(2) Центърът е юридическо лице, второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на образованието и науката със седалище и адрес София 1000, район "Средец", ул. Граф Игнатиев 15, ет. 4.
(3) Центърът има собствени банкови сметки в левове и валута.
1. укрепване на капацитета за посрещане на новите предизвикателства на модерното общество, основано на знанието, и демографските процеси в страната;
2. засилване на ролята на образованието и обучението за повишаване на конкурентоспособността на европейската икономика в контекста на засилената динамика на глобалните процеси;
3. създаване и усъвършенстване на условията за учене през целия живот.
(2) За изпълнение на целите по ал. 1 центърът:
1. насърчава и координира участието на Република България в програми и инициативи, свързани с изграждането и укрепването на европейските системи за образование и обучение, и отговаря за успешното им изпълнение на национално ниво;
2. координира и управлява дейности, свързани с разработване, реализиране, наблюдение и оценка на проекти в областта на образованието и обучението;
3. предоставя консултации и техническа помощ по проекти, свързани с образованието и обучението;
4. анализира административните и финансовите условия за прилагане на децентрализиран подход при управлението на европейски образователни програми и инициативи на национално ниво и прави предложения за усъвършенстването им, вкл. и мерки за избягване на конфликт на интереси;
5. анализира, в сътрудничество с компетентните институции на национално и европейско ниво, нуждите и възможностите за участие на Република България в образователни програми и инициативи и предлага действия за укрепване на абсорбционния капацитет;
6. насърчава и допринася за укрепване на националната и международната мрежа за партньорство при разработване и осъществяване на образователни проекти;
7. създава условия за гарантиране на стабилното и ефективното управление на средствата, предоставени от Европейския съюз, в това число разработва и прилага ясни правила за почтено и етично изпълнение на функциите и задачите от служителите на центъра;
8. осъществява проекти и изследвания в областта на образованието, пазара на труда и човешките ресурси.
(3) Изпълнението на дейностите и задачите на центъра се осъществява при спазване на следните принципи:
1. прозрачност на процедурите;
2. отговорност и отчетност;
3. равно третиране и недопускане на дискриминация;
4. разделение на функциите и недопускане на конфликт на интереси;
5. недопускане на двойно финансиране на проекти от различни финансови източници на Европейския съюз.
(2) Членове на управителния съвет са по един представител на Министерството на образованието и науката, Министерството на труда и социалната политика, Министерството на финансите, Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на държавната администрация и административната реформа.
(3) Съставът на управителния съвет се определя от министъра на образованието и науката по предложение на ръководителите на съответните ведомства.
(4) Министърът на образованието и науката определя председател на управителния съвет измежду неговите членове.
1. по тяхно писмено искане;
2. при обективна невъзможност да изпълняват задълженията си за повече от шест месеца;
3. при прекратяване на трудовото или служебното правоотношение със съответното ведомство;
4. по искане на ръководителя на ведомството, чиито представители са;
5. при системно неизпълнение на задълженията.
(2) При освобождаване на член на управителния съвет министърът на образованието и науката определя на негово място нов член от същата квота по реда на чл. 6, ал. 3.
1. приема годишна програма за дейността на центъра и одобрява проекта на бюджет за неговото осъществяване и я представя на министъра на образованието и науката;
2. одобрява годишния доклад за дейността на центъра и го представя на министъра на образованието и науката;
3. прави предложение на министъра на образованието и науката за участие на центъра в международни програми и инициативи в областта на образованието и обучението;
4. одобрява правила за финансовата дейност, правила за организацията и функционирането на вътрешна система за отчетност, наблюдение и оценка на дейността на центъра и процедурни правила за управление на проекти;
5. взема решение за създаване на консултативни органи към центъра и привличане на външни експерти с оглед гарантиране на прозрачност в неговата дейност и разширяване на възможностите за сътрудничество при осъществяването на проекти и дейности в областта на образованието и обучението на международно, национално и местно ниво;
6. запознава се с резултатите от извършените ежегодно одити и проверки на дейността на центъра и предлага при необходимост мерки за укрепване на неговия капацитет.
(2) Членовете на управителния съвет не могат да участват в процедури за одобряване, координиране или управление на проекти, свързани с дейността на центъра.
(2) Управителният съвет може да се свика на извънредно заседание по инициатива на председателя или по предложение на най-малко двама членове.
(3) Членовете на управителния съвет се уведомяват писмено за насрочените заседания не по-късно от три дни преди провеждането им.
(4) Управителният съвет взема решения с мнозинство повече от половината от членовете си.
(5) Директорът на центъра участва в заседанията на управителния съвет с право на съвещателен глас.
(2) Член на управителния съвет, който не е съгласен с прието решение, подписва протокола с особено мнение, което мотивира писмено. Особеното мнение се прилага към протокола.
(2) Директорът:
1. организира, ръководи и отговаря за дейността на центъра;
2. представлява центъра пред български и чуждестранни физически и юридически лица, държавни органи и международни организации;
3. организира подготовката и воденето на документацията на заседанията на управителния съвет;
4. разработва проект на годишна програма и годишен доклад за дейността на центъра и ги предлага за одобрение на управителния съвет;
5. разработва правила за финансовата дейност и правила за организацията и функционирането на вътрешна система за отчетност, наблюдение и оценка на дейността на центъра и ги предлага за одобрение на управителния съвет;
6. в съответствие с изисквания на Европейската комисия разработва и предлага за одобрение на управителния съвет процедурни правила за оценяване и управление на проекти, гарантиращи прозрачност и равнопоставеност на всички участници;
7. утвърждава кодекс за поведение на служителите в центъра;
8. утвърждава длъжностното и поименното щатно разписание, утвърждава и изменя длъжностните характеристики и изискванията за заемане на длъжности в центъра;
9. сключва, изменя и прекратява трудовите правоотношения с работниците и служителите в центъра;
10. разрешава и прекратява ползването на отпуск и командирова служителите на центъра;
11. създава и гарантира условия за разработване, документиране и поддържане на Система за управление на качеството, изпълняваща изискванията на международния стандарт ISO 9001:2000;
12. взема решение за отпускане на грантове в съответствие с одобрените процедурни правила за управление на проекти;
13. сключва договори с български и чуждестранни юридически лица, свързани с изпълнение на основните функции и задачи на центъра;
14. разработва и представя при поискване от министъра на образованието и науката текущи отчети за дейността на центъра;
15. разпорежда се с финансовите средства на центъра;
16. организира поддържането на електронните страници на центъра;
17. организира воденето и съхранението на документацията на центъра и отговаря за осигуряването на нейната сигурност, както и за сигурността на информацията;
18. изпълнява други функции, възложени му от министъра на образованието и науката.
1. средства, предоставени от Европейската комисия за управление на програми и инициативи в областта на образованието и обучението;
2. държавна субсидия;
3. средства от съпътстващи дейности по изпълнение на международни споразумения, проекти и дейности, непротиворечащи на българското законодателство.
(2) Средствата от държавния бюджет по ал. 1, т. 2 се използват приоритетно за осигуряване на допълващо финансиране на средствата по ал. 1, т. 1 и за издръжка на центъра.
1. резултатите от дейността на центъра по показатели за изпълнение, заложени в плана за съответната година;
2. проведените одити на дейността на центъра и препоръките, направени в одитните доклади, както и мерките, предприети за тяхното изпълнение;
3. извършените външни оценки на дейността на центъра;
4. размера на усвоените средства, източниците за финансиране и начина на тяхното разходване.
(2) Конфликт на интереси е налице, когато лицето има такъв частен интерес, който оказва влияние или би могъл да окаже влияние върху обективното и безпристрастното изпълнение на служебните задължения или ангажименти.
(3) Частният интерес включва всякакво предимство за лицето, членовете на неговото семейство или други близки роднини, както и за лица или организации, с които лицето поддържа или е поддържало бизнес или политически отношения или към които има финансови задължения.
(2) Лицата по чл. 16, ал. 1 не могат да приемат за изпълнение задачи и нямат право да участват в процедури, гласуване или вземане на решения, когато от това би могъл да възникне конфликт на интереси. Те са длъжни да уведомят за наличието на тези обстоятелства.