Постановление № 145 от 7 юли 2005 г. за организация и координация по въпросите на Европейския съюз (Oтм. ДВ. бр.35 от 27 Април 2007г.)

МС

Държавен вестник брой: 35

Година: 2007

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 27.04.2007

МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:

Чл. 1.
(1) Министерският съвет ръководи и осъществява политиката на Република България към Европейския съюз, като:
1. решава политическите въпроси на интеграцията на Република България в Европейския съюз;
2. приема и актуализира годишна Програма за участие на Република България в процеса на взимане на решения на Европейския съюз;
3. одобрява позицията на Република България за заседанията на Европейския съвет и на Съвета на Европейския съюз;
4. одобрява мандат за представяне позицията по т. 3 от българските представители;
5. одобрява стратегически документи и оперативни планове, свързани с интеграцията на Република България в Европейския съюз;
6. одобрява проекти на актове, транспониращи правото на Европейските общности;
7. одобрява документи, свързани с изпълнение на Европейското споразумение за асоцииране;
8. приема законодателна програма на Министерския съвет в съответствие с политиките и актовете на Европейския съюз;
9. утвърждава финансовите меморандуми за предоставяне на безвъзмездна финансова подкрепа от Европейския съюз на Република България.
(2) Министерският съвет предоставя информация на Народното събрание:
1. по въпроси, отнасящи се до задълженията, произтичащи за Република България от нейното членство в Европейския съюз;
2. за действията, включени в годишната програма по ал. 1, т. 2;
3. за решенията на Европейския съвет и Съвета на Европейския съюз.
(3) Когато участва в разработването и приемането на актове на Европейския съюз, Министерският съвет информира предварително Народното събрание и дава отчет за своите действия.

Чл. 2. (Изм., ДВ, бр. 2 от 2006 г.) Цялостната координация на дейността по въпросите на Европейския съюз се осъществява от министър-председателя, който:
1. формулира, разработва и предлага конкретни решения за провеждане на съгласувана политика на Република България към Европейския съюз;
2. предлага на Министерския съвет приемането на програмата по чл. 1, ал. 1, т. 2;
3. осъществява цялостния контрол по провеждането и изпълнението на политиките на Европейския съюз в Република България;
4. осъществява общия контрол по функционирането на координационния механизъм по европейските въпроси;
5. ръководи заседанията на Съвета по европейска интеграция.

Чл. 3. Министърът по европейските въпроси осигурява провеждането на единна съгласувана политика на Република България по всички въпроси, свързани с Европейския съюз, като:
1. координира конкретното изпълнение на ангажиментите на Република България към Европейския съюз;
2. координира изготвянето на проекти на стратегически документи и оперативни планове, свързани с интеграцията на Република България в Европейския съюз;
3. координира изготвянето на проекти на позиции, които се представят пред институциите на Европейския съюз;
4. координира дейността на работните групи към Съвета за координация и мониторинг и на звената по европейска интеграция към министерствата и другите администрации;
5. осъществява общата координация на кореспонденцията на отделните администрации с институциите на Европейския съюз и с Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел;
6. формулира и поставя пред Съвета по европейска интеграция и пред Министерския съвет конкретни проблеми, свързани с интеграцията на Република България в Европейския съюз;
7. съвместно със съответния ресорен министър прави предложения пред Съвета по европейска интеграция за финансиране на приоритетни дейности по европейска интеграция от бюджета на Министерския съвет;
8. ръководи заседанията на Съвета за координация и мониторинг.

Чл. 4. Министърът на външните работи:
1. представлява Република България и участва в работата на Съвета по общи въпроси и външни отношения и съпътстващите го заседания;
2. ръководи и дава указания на Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел във връзка с участието на страната в органите и институциите на Европейския съюз въз основа на съгласуваните по реда на това постановление позиции;
3. внася съвместно с министъра по европейските въпроси в Министерския съвет проекти на решения по въпросите, свързани с присъединяването на Република България към Европейския съюз и с принципните позиции на страната по приоритетните политики и стратегии на Европейския съюз;
4. внася в Министерския съвет доклад за резултатите от заседанията на Съвета по общи въпроси и външни отношения;
5. ръководи българската делегация за заседанията на Съвета за асоцииране;
6. координира програмните приоритети с националния координатор на помощта в съответствие с приоритетите на процеса на подготовка на страната за членство в Европейския съюз и участва в процесите на наблюдение на тази помощ.

Чл. 5.
(1) Министрите представляват Република България на заседанията на Съвета на Европейския съюз съгласно своята компетентност. За всеки формат на Съвета се определя координиращ министър съгласно приложение № 1.
(2) Министрите ръководят, координират и контролират в съответствие със своята компетентност оперативната работа по подготовката на материали, които се представят пред институциите на Европейския съюз, като:
1. съвместно с министъра по европейските въпроси предлагат за одобряване от Министерския съвет проекти на документи, свързани с интеграцията на Република България в Европейския съюз и с позициите на страната по приоритетни политики и стратегии на Европейския съюз;
2. съвместно с министъра по европейски въпроси предлагат за одобряване от Министерския съвет проекти на позиции за заседанията на Европейския съвет и на Съвета на Европейския съюз;
3. внасят за разглеждане в Министерския съвет проекти на актове, транспониращи правото на Европейските общности;
4. утвърждават проекти на позиции по приоритетни политики и стратегии на Европейския съюз, както и по ключови въпроси от национален интерес като основа за водене на преговори/обсъждане в работните групи и в помощните органи към институциите на Европейския съюз;
5. определят българските експерти, които участват в работните групи и в помощните органи към институциите на Европейския съюз, като уведомяват за това министъра по европейските въпроси;
6. (изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г.) осигуряват предварително съгласуване на материалите по т. 1 - 3 със заинтересуваните министри, с дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет, със социалните партньори и неправителствените организации.
(3) Проектите на актове, транспониращи правото на Европейските общности, които се внасят за разглеждане в Министерския съвет, следва да бъдат придружени със становище на съответната работна група и с таблица на съответствието съгласно приложение № 2.
(4) След всяко заседание на Съвета на министрите съответният министър внася в Министерския съвет доклад за резултатите и взетите решения.

Чл. 6.
(1) Създава се Съвет по европейска интеграция в състав:
1. (изм., ДВ, бр. 2 от 2006 г.) председател - министър-председателят;
2. членове:
а) (изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) министъра на транспорта;
б) (изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) министърът на икономиката и енергетиката;
в) министърът на труда и социалната политика;
г) министърът на външните работи;
д) министърът на финансите;
е) министърът на правосъдието;
ж) министърът на вътрешните работи;
з) министърът на околната среда и водите;
и) министърът по европейските въпроси;
к) министърът на образованието и науката;
л) министърът на земеделието и горите;
м) министърът на регионалното развитие и благоустройството;
н) ръководителят на Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел;
о) главният секретар на Министерския съвет.
(2) (Изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г.) Секретариат на Съвета по европейска интеграция е дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет.
(3) Съветът по европейска интеграция:
1. определя стратегическите направления за разработване на политики, свързани с интеграцията на Република България в Европейския съюз;
2. решава проблеми от междусекторен характер, възникнали при разработването на проекти на позиции;
3. обсъжда:
а) (доп., ДВ, бр. 2 от 2006 г.) проектите на позиции, които Република България представя пред Европейския съвет и пред Съвета на Европейския съюз, ако на заседание на Съвета за координация и мониторинг са останали нерешени въпроси от политически характер;
б) проектите на стратегически документи, оперативни планове и доклади, свързани с интеграцията на Република България в Европейския съюз;
в) материалите за заседанията на Съвета за асоцииране и на Комитета за асоцииране;
г) ежегодната програма за изпълнение на Комуникационната стратегия за подготовка на членството на Република България в Европейския съюз, годишния отчет за изпълнението й и предложения за финансиране на дейности и проекти по линия на стратегията;
д) доклади на националния координатор на помощта за хода на реализирането на проектите по предприсъединителните програми;
е) проблеми от междусекторен характер, възникнали при програмирането, усвояването и управлението на предприсъединителните, Кохезионния и Структурните фондове на Европейския съюз;
ж) конкретни проблеми, свързани с европейската интеграция;
4. одобрява:
а) програмата по чл. 1, ал. 1, т. 2;
б) програмните приоритети на помощта, предоставяна от Европейския съюз;
в) окончателния поименен списък на проектните предложения за финансиране по Програмата ФАР, които българската страна ще предложи на ръководния комитет на ФАР за одобряване и включване в съответния финансов меморандум;
г) предложения за финансиране на приоритетни дейности по европейска интеграция от бюджета на Министерския съвет.

Чл. 7.
(1) Председателят на Съвета по европейска интеграция определя дневния ред и свиква съвета на ежемесечни редовни заседания.
(2) Секретариатът на съвета уведомява писмено членовете на съвета за датата и дневния ред на заседанията. Материалите за заседанието на Съвета по европейска интеграция се изпращат предварително до всички членове на Съвета по европейска интеграция.
(3) Членовете на съвета могат да предлагат на председателя свикване на заседание за разглеждане на определени въпроси. Предложенията се правят писмено.
(4) След определянето на дневния ред на заседанието допълнителни въпроси могат да се внасят по решение на председателя. Предложенията за внасяне на допълнителни въпроси се правят писмено от членовете на съвета до председателя.
(5) В случаите по ал. 4 секретариатът на съвета незабавно уведомява неговите членове за допълнителните въпроси, включени в дневния ред.
(6) По решение на председателя на заседанията могат да бъдат канени и представители на органите по чл.19, ал. 4 от Закона за администрацията и народни представители.
(7) (Изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г.) На заседанията на Съвета по европейска интеграция се води протокол, който се подписва от председателя и от директора на дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет. Секретариатът на съвета изпраща препис от протоколите от заседанията на всички членове на Съвета по европейска интеграция и на членовете на Съвета за координация и мониторинг.

Чл. 8.
(1) Към Съвета по европейска интеграция функционира Съвет за координация и мониторинг в състав:
1. председател - министърът по европейските въпроси;
2. членове:
а) (изм., ДВ, бр. 2 от 2006 г.) заместник-министрите, отговарящи за въпросите по европейската интеграция, съответно член от политическите кабинети на министрите;
б) (изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г.) директорът на дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет;
в) (изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г., бр. 2 от 2006 г.) началникът на отдел "Координация по европейските въпроси" в дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет;
г) директорът на дирекция "Евроинтеграция" на Министерството на външните работи;
д) политическият директор в Министерството на външните работи;
е) европейският кореспондент;
ж) ръководителите на работни групи по чл. 10.
(2) (Изм., ДВ, бр. 2 от 2006 г.) Поименният състав на Съвета за координация и мониторинг се определя със заповед на министър-председателя по предложение на министъра по европейските въпроси, изготвено въз основа на посочените от съответния министър или ръководител на водещата проблематиката администрация представители.
(3) (Изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г., бр. 2 от 2006 г.) Секретариат на Съвета за координация и мониторинг е отдел "Координация по европейските въпроси" в дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет.

Чл. 9.
(1) Съветът за координация и мониторинг:
1. одобрява позициите за заседанията на работните групи към институциите на ЕС и дава предложения за тяхната актуализация, с изключение на позиции по въпросите на общата външна политика и политика за сигурност и европейската политика за сигурност и отбрана;
2. разглежда проектите на позиции, които се представят на заседанията на Съвета на Европейския съюз, преди одобряването им от Министерския съвет, с изключение на позиции по въпросите на общата външна политика и политика за сигурност и европейската политика за сигурност и отбрана;
3. одобрява позициите за заседанията на Комитета на постоянните представители на държавите - членки на Европейския съюз (Корепер 1 и Корепер 2), и на другите секторни комитети, с изключение на:
а) всички позиции, отнасящи се до общата външна политика и политика за сигурност и европейската политика за сигурност и отбрана;
б) позициите за заседания на Комитета по политика и сигурност (КОПС);
4. обсъжда програмата по чл. 1, ал. 1, т. 2;
5. прави предложения пред Съвета по европейска интеграция за разглеждане на въпроси от неговата компетентност;
6. разглежда и приема списък от предложения за проекти за финансиране от Европейската комисия, които се одобряват от Съвета по европейска интеграция;
7. анализира информацията за изпълнението на ангажиментите към Европейския съюз и предлага на работните групи по чл. 10 предприемането на приоритетни действия в тази насока;
8. разглежда мониторинговите таблици по изпълнение на поетите ангажименти в хода на преговорите за членство в Европейския съюз.
(2) Редовните заседания на Съвета за координация и мониторинг се провеждат веднъж седмично.
(3) Извънредни заседания се провеждат при необходимост.
(4) По решение на председателя Съветът за координация и мониторинг може да бъде свикан на заседание в ограничен състав.
(5) Секретариатът на Съвета за координация и мониторинг уведомява писмено членовете на съвета за датата и дневния ред на извънредните заседания.
(6) Членовете на Съвета за координация и мониторинг могат да предлагат на председателя на съвета свикване на заседание за разглеждане на определени въпроси. Предложенията се правят писмено.
(7) Допълнителни въпроси могат да се внасят за разглеждане на редовните заседания само по решение на председателя. Предложенията за внасяне на допълнителни въпроси се правят писмено от членовете до председателя на съвета.
(8) В случаите по ал. 7 секретариатът на съвета незабавно уведомява неговите членове за допълнителните въпроси, включени в дневния ред.
(9) По решение на председателя на Съвета за координация и мониторинг на заседанията могат да бъдат канени и представители на икономическите и социалните партньори и на неправителствени организации.
(10) В дневния ред на редовните заседания на Съвета за координация и мониторинг се обособяват две части:
1. част А - проекти на документи, които са придружени от положителни становища в хода на съгласуването по чл. 13 и не предполагат необходимост от дискусия;
2. част Б - проекти на документи, изискващи дискусия.
(11) (Изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г., бр. 2 от 2006 г.) На заседанията на Съвета за координация и мониторинг се води протокол, който се подписва от председателя и от началника на отдел "Координация по европейските въпроси" в дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет. Секретариатът на съвета изпраща препис от протоколите от заседанията на членовете на Съвета за координация и мониторинг, както и до Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел.
(12) Министърът на външните работи чрез дирекция "Евроинтеграция" на Министерството на външните работи предоставя позицията по ал. 1, т. 2 и 3 на Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел и дава указания по прилагането й.

Чл. 10.
(1) Към Съвета за координация и мониторинг функционират работни групи съгласно приложение № 3.
(2) Поименният състав на работните групи се предлага от заинтересуваните министри или ръководители на администрации и се определя със заповед на водещия министър или на ръководителя на водещата проблематиката администрация.
(3) Работната група се състои от ръководител, заместник-ръководител(и), секретар и членове.
(4) (Изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г.) В работните групи задължително се включват експерти от дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет, експерти от дирекция "Евроинтеграция" на Министерството на външните работи, юристи и експерти от специализираната администрация от заинтересуваните администрации с практически и теоретични познания в съответната област и владеещи английски език.
(5) Работните групи по ал. 1:
1. анализират политиките и редовно проследяват промените в законодателството на Европейския съюз в съответната област;
2. разработват предложения за мерки и действия, които се включват в програмата по чл. 1, ал. 1, т. 2;
3. разработват проекти на позиции, които се представят в работните групи и комитетите към институциите на Европейския съюз;
4. изработват проекти на позиции за заседанията на Комитета на постоянните представители на държавите - членки на Европейския съюз (Корепер 1 и Корепер 2), и за заседанията на секторните комитети, които се утвърждават от съответните ресорни министри и се внасят за одобрение на Съвета за координация и мониторинг;
5. разработват проекти на позиции за заседанията на Съвета на Европейския съюз;
6. обсъждат проекти на нормативни актове, транспониращи правото на Европейските общности, дават становища по тях и по таблицата на съответствието, като становищата се подписват от ръководителите на работните групи;
7. извършват анализ на изискванията, произтичащи от членството, и подготвят материали, документи и становища, които се представят пред институциите на Европейския съюз и на Европейското споразумение за асоцииране;
8. анализират и предлагат на Съвета за координация и мониторинг дейности, свързани с изпълнението на приоритетите и ангажиментите към Европейския съюз;
9. (изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г.) определят приоритетността и реда за превод на нормативните актове на Европейските общности и на националното законодателство в съответната област, като предоставят информация за това на дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет;
10. съгласуват специфичните термини в преведените и редактирани от Центъра за преводи и редакции актове и приемат превода;
11. обсъждат програмните приоритети в рамките на предприсъединителните финансови инструменти и правят препоръки за разработване на специфични програми и документи;
12. извършват нотифицирането на правото на Европейските общности;
13. подготвят и предоставят на компетентните органи информация за базата данни на националната хармонограма (Progress Database).
(6) (Изм., ДВ, бр. 84 от 2005 г.; доп., бр. 2 от 2006 г.) Документите по ал. 5, т. 2, 6 и 7 се съгласуват предварително с дирекция "Координация по въпросите на Европейския съюз и международните финансови институции" на Министерския съвет и с дирекция "Евроинтеграция" на Министерството на външните работи. Актовете по ал. 5, т. 6 следва да са придружени със становище на съответната работна група и с таблица на съответствието.
(7) Документите по ал. 5, т. 3, 4, 5 и 7 се подготвят на български и на английски език.
(8) Ръководителите и членовете на работните групи носят отговорност за качественото и своевременно изготвяне на точна информация, която се представя пред Съвета за координация и мониторинг.
(9) Работните групи се отчитат за работата си пред Съвета за координация и мониторинг.

Чл. 11.
(1) В изпълнение на своите функции ръководителите на работните групи свикват редовни и извънредни заседания, на които могат да бъдат канени представители на икономическите и социалните партньори.
(2) Ръководителят на работната група може да създава подгрупи по конкретни теми и/или проблематика.
(3) Дневният ред за заседанието на работните групи и материалите по него се изпращат на членовете на работната група.
(4) Членовете на работната група изпращат своите мнения и предложения до ръководителя.
(5) На заседанието ръководителят на работната група докладва получените мнения и предложения, на основата на които работната група изработва общо становище.

Чл. 12. Работната група определя секретар измежду членовете си, който:
1. подготвя заседанията, изпраща поканата и материалите за заседанията до всички членове на работната група;
2. подготвя протоколите от заседанията, които се изпращат на членовете на работната група и на секретаря на Съвета за координация и мониторинг;
3. изпълнява задачи, възложени му от ръководителя на работната група.

Чл. 13.
(1) Работните групи по чл. 10 разработват проект на позиция за съответното заседание на работните групи и комитетите към Европейската комисия и на работните групи към Съвета на Европейския съюз.
(2) Когато позицията по ал. 1 се отнася до въпроси, свързани с прилагането на законодателство и политики, без да води до създаване на такива, ръководителят на съответната работна група по чл. 10 уведомява предварително членовете на Съвета за координация и мониторинг за позициите и за резултатите от заседанието на комитета.
(3) Когато позицията по ал. 1 се отнася до изработване на законодателство и политики на Европейския съюз, проектът на позиция се утвърждава от ресорния министър или от упълномощен от него заместник-министър и се одобрява окончателно от Съвета за координация и мониторинг. В случай на противоположни становища Съветът за координация и мониторинг предлага на Съвета по европейска интеграция да одобри позицията по ал. 1.

Чл. 14.
(1) Позициите за заседания на Корепер 2, КОПС и на съпътстващите ги работни групи по въпросите на общата външна политика и политика за сигурност и европейската политика за сигурност и отбрана се изготвят от Министерството на външните работи съгласувано с Министерството на отбраната и с Министерството на вътрешните работи и се одобряват от министъра на външните работи.
(2) Позицията по въпросите по ал. 1 за заседание на Съвета по общи въпроси и външни отношения се одобрява от Министерския съвет.

Чл. 15. Експертите от българската държавна администрация съобразно компетентността на съответното ведомство задължително участват във всички заседания на работните групи към Съвета на Европейския съюз и на работните групи и комитетите към Европейската комисия.

Чл. 16. (Доп., ДВ, бр. 2 от 2006 г.) Експертите по чл. 15 се определят от ресорните министри или ръководителите на водещите проблематиката администрации.

Чл. 17.
(1) По време на заседанията по чл. 13 експертът представлява българската позиция по разглеждания въпрос и действа само в рамките на одобрената позиция.
(2) След приключване на заседанията в срок един ден експертът изпраща доклад на съответния министър и на секретариата на Съвета за координация и мониторинг. Докладът съдържа кратко резюме и аналитична част с изводи и препоръки по най-важните въпроси и постигнатите резултати.

Чл. 18.
(1) За нуждите на постановлението се създава компютърна информационна система, която се поддържа от администрацията на Министерския съвет. В системата не се въвежда класифицирана информация.
(2) Ръководителите на работните групи по чл. 10 своевременно включват в системата по ал. 1 материалите по чл. 13, 14 и 17.
(3) Ръководителят на Мисията на Република България към Европейските общности в Брюксел предоставя своевременно на ресорните министри и на секретариата на Съвета по европейска интеграция докладите и паметните записки на служителите на Мисията от оперативната работа в институциите на Европейския съюз и включва тези документи в системата по ал. 1.

Чл. 19.
(1) Материалите, получени от Съвета на Европейския съюз, се препращат автоматично чрез системата по чл. 18.
(2) В системата по чл. 18 се включват и материалите по чл. 1, ал. 1, т. 2 - 5, чл. 7, ал. 2 и 7 и чл. 9, ал. 1, т. 3, ал. 5 и 11.

Чл. 20. Съгласуването на материалите по европейските въпроси, както и свикването на заседания на работните групи по чл. 10, може да се извършва и по електронен път чрез използване на електронен подпис.

Чл. 21.
(1) Държавни служители и лица, работещи по трудово правоотношение в централната администрация на изпълнителната власт, които имат съществен принос за изпълнението на важни задачи по въпросите на европейската интеграция, могат да бъдат награждавани за една календарна година с парични награди в размер до 6 основни месечни заплати на съответното лице.
(2) Могат да бъдат награждавани държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в централната администрация на изпълнителната власт, които:
1. пряко участват в координацията, управлението, програмирането, изпълнението, мониторинга и финансовия контрол на средствата от предприсъединителните програми на Европейския съюз и в подготовката на страната за участие в Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз;
2. са членове на работните групи към Съвета за координация и мониторинг или изпълняват функции по чл. 15.
(3) (Изм. и доп., ДВ, бр. 2 от 2006 г.) Лицата по ал. 2 се награждават от органа по назначаването/работодателя съгласувано с министъра по европейските въпроси, а за второстепенните разпоредители с бюджетни кредити - и от съответния първостепенен разпоредител с бюджетни кредити. По преценка на органа по назначаването, а за второстепенните разпоредители с бюджетни кредити - съгласувано със съответния първостепенен разпоредител с бюджетни кредити, средствата за награди по ал. 1 или част от тях могат да бъдат разходвани и за обучение на лицата по ал. 2.
(4) Размерът на наградите по ал. 1 се определя в зависимост от приноса на лицата за осъществяване на конкретни мерки по изпълнението на ангажиментите, поети в преговорния процес.
(5) Приносът на лицата - членове на работни групи по чл. 10, се оценява от ръководителите на работните групи, които изпращат писмо до ръководителя на ведомството, излъчило съответния представител в работната група. Писмото се изпраща в подходящ срок преди началото на съгласувателната процедура за награждаване по ал. 3.
(6) (Доп., ДВ, бр. 24 от 2006 г.) Членовете на политическите кабинети по чл.27 и следващите от Закона за администрацията и държавните служители по чл.7а от Постановление № 137 на Министерския съвет от 2005 г. за заплатите в бюджетните организации и дейности нямат право на награда по ал. 1.

Допълнителна разпоредба

§ 1. По смисъла на постановлението:
1. "Програма за участие на Република България в процеса на вземане на решения на Европейския съюз" е документ, който съдържа приоритети и общи насоки на българските позиции по стратегически въпроси на Европейския съюз с разпределение на отговорностите на отделните министерства за период от една календарна година. Програмата се разработва в съответствие с приоритетите на съответните председателства на Европейския съюз и в съответствие с програмата на Европейската комисия.
2. "Позиция" е предварителна писмена информация, която се подготвя на базата на анализ на приоритетните политики и стратегии на Европейския съюз, както и по ключови въпроси от национален интерес като основа за водене на преговори/обсъждане в институциите на Европейския съюз. В случай на необходимост позицията подлежи на актуализация.
3. "Таблица на съответствието" е сравнителен работен документ за отразяване степента на съответствие на проект на български нормативен акт с акт на Европейските общности. Таблицата се изготвя на български език и съдържа 3 колони:
а) първа колона - пълен текст на акта на Европейските общности;
б) втора колона - текст на националния нормативен акт, който кореспондира с нормата от акта в първа колона;
в) трета колона - преценка на степента на съответствие (пълно или частично); при липса на пълно съответствие се въвежда срок за бъдещо въвеждане на съответната европейска норма в националния акт, както и видът на акта за осъществяването му.
4. "Нотифициране" е предоставяне на информация относно транспонирането на директивите на Европейския съюз в българското законодателство.

Заключителни разпоредби

§ 2. Отменя се Постановление № 33 на Министерския съвет от 2002 г. за координация и мониторинг на подготовката на Република България за присъединяване към Европейския съюз (обн., ДВ, бр. 19 от 2002 г.; изм. и доп., бр. 85 и 86 от 2002 г., бр. 68 и 75 от 2003 г., бр. 13 и 56 от 2004 г. и бр. 29 и 48 от 2005 г.).

§ 3. Член 107а от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация, приет с Постановление № 209 на Министерския съвет от 1999 г. (обн., ДВ, бр. 103 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 4 и 26 от 2000 г.; попр., бр. 27 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 44, 74 и 87 от 2001 г., бр. 81 от 2002 г., бр. 20 и 75 от 2003 г., бр. 21, 24, 33, 97, 101 и 110 от 2004 г. и бр. 29 от 2005 г.), се изменя така:
"Чл. 107а. Дирекция "Европейска интеграция и отношения с международните финансови институции":
1. подпомага експертно дейността на Министерския съвет за провеждане на съгласувана политика на Република България към Европейския съюз;
2. прави предложения за включване в законодателната програма на Министерския съвет на проекти на актове в съответствие с политиките и актовете на Европейския съюз;
3. подготвя становища по проектите на актове на Министерския съвет и на министрите за съответствието им с политиките на Европейския съюз и с правото на Европейските общности;
4. подготвя становища за съответствието на проектите на позиции, които се представят пред институциите на Европейския съюз с Програмата на Министерския съвет за участие на Република България в процеса на вземане на решения на Европейския съюз;
5. анализира политиките на Европейския съюз и извършва наблюдение на изпълнението на ангажиментите на Република България към Европейския съюз;
6. координира нотифицирането на правото на Европейските общности и осъществява мониторинг по транспонирането на европейските актове в българското законодателство в указания от съответните европейски институции срок;
7. администрира информационна система с материали, документи и позиции, които се получават от Европейския съюз и се представят пред неговите институции;
8. подпомага организационно координацията на дирекциите в администрацията на Министерския съвет във връзка с взаимоотношенията и диалога с институциите на Европейския съюз;
9. подпомага организационно координацията на дирекциите в администрацията на Министерския съвет по програмите за сътрудничество, организирани от държавите - членки на Европейските общности, или финансирани от Европейския съюз, или от международните финансови институции;
10. разработва и управлява проекти по програми, финансирани от Европейския съюз или от неговите държави членки;
11. осигурява организационно и технически работата на Съвета по европейска интеграция, на Съвета за координация и мониторинг на европейската интеграция и на Съвета по структурна политика;
12. осъществява мониторинг и изготвя информация по изпълнението на решенията на Съвета по структурна политика;
13. подпомага организационно и технически връзките на правителството с международните финансови институции и координацията на действията на органите на изпълнителната власт с тях;
14. осъществява мониторинг и подготвя отчети за изпълнението на предвидените в договорите между правителството и международните финансови институции мерки и действия;
15. оказва методическа помощ на Центъра за преводи и редакции по въпросите на превода на правото на Европейските общности и редовното осъвременяване и поддържане на пълен и актуален информационен масив по проблемите на европейската интеграция, като изготвя и график за преводите;
16. осъществява координация с водещите по работни групи министерства или ведомства по изготвянето и поддръжката на актуализирана национална хармонограма (Progress Database) за състоянието на сближаване на националното законодателство с правото на Европейските общности и я представя на институциите на Европейския съюз;
17. представлява национална точка за контакт с Бюрото за техническо подпомагане при обмена на информация (TAIEX Office) към Генералната дирекция "Разширяване" на Европейската комисия по отношение на изпълнителната власт в Република България;
18. съгласува програмите за обучение на Института по публична администрация и европейска интеграция по въпросите на Европейския съюз."

§ 4. За изпълнението на чл. 21 от това постановление министърът на финансите да предоставя средства от централния бюджет за съответната година по реда на чл.34, ал. 1 от Закона за устройството на държавния бюджет по бюджетите на министерствата и ведомствата в размери, определени за съответната бюджетна година.

Приложение № 1
към
чл. 5, ал. 1
(Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г., бр. 96 от 2005 г.; доп., бр. 2 от 2006 г.)

1. (Доп., ДВ, бр. 2 от 2006 г.) Съвет по общи въпроси и външни отношения - министърът на външните работи и министърът по европейските въпроси.
2. Съвет по икономически и финансови въпроси - министърът на финансите.
3. Съвет по правосъдие и вътрешни работи - министърът на правосъдието и министърът на вътрешните работи.
4. (Доп., ДВ, бр. 2 от 2006 г.) Съвет по социална политика, заетост, здравеопазване и защита на потребителите - министърът на труда и социалната политика.
5. (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) Съвет по конкурентоспособност - министърът на икономиката и енергетиката.
6. (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.) Съвет по транспорт, телекомуникации и енергетика - министърът на транспорта.
7. Съвет по земеделие и рибарство - министърът на земеделието и горите.
8. Съвет по околна среда - министърът на околната среда и водите.
9. Съвет по образование, култура и младеж - министърът на образованието и науката.

Приложение № 2
към
чл. 5, ал. 3

Таблица на съответствието с правото на Европейските общности

Наименование и идентификационен номер на съответния нормативен акт (актове) на Европейските общности Наименование на проекта на българския нормативен акт/действащи нормативни актове, с който се въвеждат изискванията Степен на съответствие (срещу всеки текст от акта се записва една от изброените възможности, която отговаря на действителното положение към момента на одобряване на акта)
Текст на съответния нормативен акт (актове) на Европейските общности - член по член Кореспондиращ текст от съответния проект на акт/съответно българско законодателство а) пълно;
б) частично; конкретизация на акта, с който ще се въведе съответното изискване, включително дата/срок; коментар на причините за невъвеждане или частично въвеждане на разпоредбите;
в) не подлежи на въвеждане; коментар;
г) Република България не се възползва от предложената опция; коментар

Приложение № 3
към
чл. 10, ал. 1
(Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г., бр. 83 от 2005 г., бр. 96 от 2005 г.;
изм. и доп., бр. 2 от 2006 г.; изм., бр. 55 от 2006 г.)

Работна група № 1 (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.)
"Свободно движение на стоки" - Министерството на икономиката и енергетиката
Работна група № 2 "Свободно движение на хора" - Министерството на труда и социалната политика
Работна група № 3 "Свободно предоставяне на услуги" - Министерството на финансите
Работна група № 4 "Свободно движение на капитали" - Министерството на финансите
Работна група № 5 (Доп., ДВ, бр. 2 от 2006 г.)
"Дружествено право" - Министерството на правосъдието и Министерството на културата
Работна група № 6 "Политика на конкуренцията" - Комисията за защита на конкуренцията и Министерството на финансите
Работна група № 7 "Земеделие" - Министерството на земеделието и горите
Работна група № 8 "Рибарство" - Министерството на земеделието и горите
Работна група № 9 (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.)
"Транспортна политика" - Министерството на транспорта
Работна група № 10 "Данъчна политика" - Министерството на финансите
Работна група № 11 "Икономически и валутен съюз" - Министерството на финансите и Българската народна банка
Работна група № 12 "Статистика" - Националният статистически институт
Работна група № 13 "Социална политика и заетост" - Министерството на труда и социалната политика
Работна група № 14 (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) "Енергетика" - Министерството на икономиката и енергетиката
Работна група № 15 (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) "Индустриална политика" - Министерството на икономиката и енергетиката
Работна група № 16 (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) "Малки и средни предприятия" - Министерството на икономиката и енергетиката
Работна група № 17 "Наука и изследвания" - Министерството на образованието и науката
Работна група № 18 "Образование и обучение" - Министерството на образованието и науката
Работна група № 19 (Изм., ДВ, бр. 96 от 2005 г.)
"Телекомуникации и информационни технологии" - Държавната агенция за информационни технологии и съобщения"
Работна група № 20 (Изм., ДВ, бр. 2 от 2006 г.)
"Политика в областта на културата и аудиовизията" - Министерството на културата
Работна група № 21 (Изм., ДВ, бр. 55 от 2006 г.) "Регионална политика и координация на структурните инструменти" - Министерството на финансите
Работна група № 22 "Околна среда" - Министерството на околната среда и водите
Работна група № 23 (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) "Защита на потребителите и тяхното здраве" - Министерството на икономиката и енергетиката
Работна група № 24 "Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи" - Министерството на вътрешните работи
Работна група № 25 "Митнически съюз" - Министерството на финансите
Работна група № 26 (Изм., ДВ, бр. 78 от 2005 г.) "Външни отношения" - Министерството на икономиката и енергетиката
Работна група № 27 "Обща външна политика и политика за сигурност" - Министерството на външните работи
Работна група № 28 (Доп., ДВ, бр. 2 от 2006 г.)
"Финансов контрол" - Министерството на финансите и Сметната палата
Работна група № 29 "Финансови и бюджетни въпроси" - Министерството на финансите
(Изм., ДВ, бр. 2 от 2006 г.)
Работна група № 30 "Въпроси на административния капацитет" - Министерството на държавната администрация и административната реформа
(Изм., ДВ, бр. 2 от 2006 г.)
Работна група № 31 "Политически критерии за членство в Европейския съюз" - Министерството на труда и социалната политика и Министерството на правосъдието
(Изм., ДВ, бр. 2 от 2006 г.)
Работна група № 32 "Лисабонска стратегия" - Министерството на финансите и Администрацията на Министерския съвет
Подгрупа към Работна група № 32 "Икономически критерии за членство в Европейския съюз" - Агенцията за икономически анализи и прогнози към министъра на финансите
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив