Правилник за устройството и дейността на центровете за образователни услуги и квалификация (отм.)

МОН

Държавен вестник брой: 17

Година: 2005

Орган на издаване: МОН

Дата на обнародване: 25.02.2005

Раздел I
Общи положения

Чл. 1. С този правилник се уреждат дейността, структурата и организацията на работа на центровете за образователни услуги и квалификация, наричани по нататък "центровете".

Чл. 2.
(1) Центровете са държавни обслужващи звена в системата на народната просвета - извънучилищни педагогически учреждения.
(2) Центровете са юридически лица на бюджетна издръжка, второстепенен разпоредител с бюджетните кредити на МОН.
(3) Финансирането на центровете се осигурява със средства от:
1. държавния бюджет;
2. собствени приходи.

Раздел II
Дейност

Чл. 3. Основните направления на дейността на центровете за образователни услуги и квалификация са:
1. информационно подпомагане на училищата;
2. осигуряване на условия за подкрепа и популяризиране на добрите учителски практики и ученически проекти;
3. подпомагане с идеи и проекти промяната на училищната среда;
4. посредничество и помощ при решаване на различни проблеми в училищната общност;
5. провеждане на семинари, обучения и квалификационни курсове за учители и други лица, работещи в сферата на образованието;
6. подпомагане процеса на общуване в училищната общност;
7. работа със застрашени от отпадане и отпаднали ученици;
8. организиране на професионално ориентиране и консултиране на ученици и техните родители.

Чл. 4. Центровете за образователни услуги и квалификация осъществяват следните функции:
1. предоставяне на образователни услуги - обучение и възпитание на деца и ученици извън учебния процес, включително и по учебни предмети, изучавани в училище, без придобиване на степен на завършено образование или професионална квалификация;
2. професионално ориентиране и консултиране на ученици и техните родители;
3. организиране на форми за повишаване на квалификацията на учители;
4. решаване на проблеми в училищната общност, свързани с адаптиране към учебния процес, с отпадане от училище и с осигуряване на равен достъп до качествено образование на деца от различни етнически групи;
5. осъществяване на проекти за промяна на училищната среда;
6. научно, методическо и техническо подпомагане на учителите;
7. педагогически и психологически консултации;
8. подкрепа и прилагане на децентрализирани стратегии и програми в областта на услугите в образованието;
9. разработване и реализиране на проекти, свързани с основните направления на дейност по чл. 3;
10. съдействие при реализиране на регионални и национални инициативи в областта на образованието.

Раздел III
Структура и управление

Чл. 5.
(1) Центровете се ръководят и представляват от директор, който заема длъжността въз основа на конкурс, проведен по реда на Кодекса на труда.
(2) Трудовият договор с директора на центъра се сключва, изменя и прекратява от министъра на образованието и науката.

Чл. 6. Директорът на центъра:
1. организира и контролира дейността на центъра и го представлява пред държавни органи, физически и юридически лица;
2. сключва договори, свързани с осъществяване на дейността на центъра;
3. представя на министъра на образованието и науката ежегоден план, отчет и становища във връзка с дейността на центъра;
4. ежегодно изготвя разписание на длъжностите и поименно щатно разписание и го утвърждава след съгласуване с първостепенния разпоредител с бюджетните кредити;
5. сключва, изменя и прекратява трудовите договори на служителите в центъра и утвърждава длъжностните им характеристики;
6. издава заповеди за командироване в страната, заверява болнични листове и разрешава ползването на отпуск на служителите в центъра;
7. подписва изходящите документи и издава заповеди в съответствие с нормативно установените му правомощия;
8. осигурява безопасни условия за обучение и труд;
9. разпорежда се с утвърдения от министъра на образованието и науката бюджет на центъра.

Чл. 7. Дейността на центровете се извършва от работници и служители, назначени по трудово правоотношение.

Чл. 8.
(1) В центровете се води задължителната документация за обслужващите звена съгласно чл.157 от Правилника за прилагане на Закона за народната просвета.
(2) Води се и задължителната документация: протоколна книга; летописна книга; книга за регистриране на даренията.

Чл. 9. Директорът на центъра организира съхраняването на документацията в съответствие с изискванията на Наредба № 1 от 1982 г. за класифицирането, научно-техническото обработване, съхраняването и използването на документите в учрежденията, организациите и предприятията (ДВ, бр. 85 от 1982 г.).

Раздел IV
Организация на работа

Чл. 10.
(1) Входящите документи се регистрират във входящ дневник от определено от директора лице. Във входящия дневник се вписват съдържанието на резолюцията на директора и движението на преписката.
(2) Изходящите документи се регистрират от определено от директора лице в изходящ дневник.

Чл. 11. Заповедите на директора се регистрират в заповедна книга от определено от него лице, като копия от тях се връчват на съответните длъжностни лица.

Чл. 12. За всеки служител се съставя от определено от директора лице лично трудово досие, което съдържа всички документи, отразяващи възникването, съществуването, изменението и прекратяването на трудовото правоотношение.

Чл. 13. Центровете осъществяват взаимодействие по предмета на дейността си със: детски градини; училища; дирекциите на МОН; регионалните инспекторати по образованието; висши училища; общинската и областната администрация; физически и юридически лица.

Заключителни разпоредби

§ 1. Контролът върху дейността на центровете за образователни услуги и квалификация се извършва от Министерството на образованието и науката.

§ 2. Този правилник се издава на основание чл.33а, ал. 2 ЗНП.

Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив