На 27 февруари 2013 г. (сряда) в 18:30 часа в зала "Роял" на Шератон София Хотел Балкан традиционно ще бъдат раздадени най-престижните призове за корпоративна социална отговорност. Това ще стане на тържествена церемония, в рамките на която отличените ще получат призовете си от министрите на икономиката, социалната политика, екологията и образованието. Това съобщиха организаторите от Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ).
Тази година за наградите се състезават рекорден брой проекти – 85 от 49 компании от цялата страна.
Какво представляват Наградите за корпоративна социална отговорност?
Създадени през 2003 г., Наградите за отговорен бизнес имат за цел да популяризират социално отговорното поведение на бизнеса в България. Те са признание за усилията на тези компании, които развиват успешно проекти в областта на корпоративната социална отговорност и същевременно се стремят да насърчат останалите бизнес представители да развиват активна социална политика. Годишните награди на БФБЛ са национални и за тях могат да бъдат номинирани компании от цялата страна, независимо от техните големина и сфера на дейност.
Тази година проектите се подаваха изцяло по електронен път на сайта на БФБЛ. Целта на новата процедура е всички кандидатури да бъдат напълно съпоставими и достъпни за широката публика, в онлайн база данни от успешно реализирани социално отговорни проекти.
В какви категории се отличават социално отговорните компании?
Награди се раздават в следните 5 категории:
- Инвеститор в обществото – отличава компанията с най-сериозни бизнес практики, насочени към дългосрочно социално развитие и просперитет на общността, в която функционира, или на цялото общество.
- Инвеститор в околната среда – отличава компанията с най-активна дейност за опазване на околната среда, създаване и използване на екологично чисти продукти или технологии.
- Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд – поощрява успеха на компании, които се стремят към устойчиво развитие чрез непрекъснат професионален растеж на своите служители и реализират практически стъпки за подобряване условията на труд.
- Инвеститор в знанието – отличава компаниите, които работят усилено за повишаване качеството на образованието, подобряване квалификацията на младите хора в България и подпомагане на научната и изследователската дейност.
- Награда за маркетинг, свързан с кауза - отличават се компании, които, рекламирайки своя продукт или услуга, в същото време декларират подкрепата си за определена социална кауза. Tя може да е материална (част от цената на продукта или услугата се отделя в полза на каузата), може и да е само под формата на добро послание, насочено към клиентите. Така потребителите не само се присъединяват към социално отговорното поведение на компанията, но и научават повече за нуждите на обществото.
Ще бъде връчена и специална награда за цялостна социално отговорна политика на малко и средно предприятие, както и наградата „Енгейдж”, чийто носител се определя от Международния форум на бизнес лидерите.
*Econ.bg е традиционен дългогодишен медиен партньор на Наградите