Обн. ДВ. бр.105 от 8 Ноември 2002г., изм. ДВ. бр.103 от 23 Ноември 2004г., изм. ДВ. бр.78 от 30 Септември 2005г., изм. ДВ. бр.83 от 18 Октомври 2005г., изм. ДВ. бр.28 от 4 Април 2006г., изм. ДВ. бр.11 от 2 Февруари 2007г., изм. ДВ. бр.33 от 28 Март 2008г., изм. ДВ. бр.80 от 12 Септември 2008г., изм. ДВ. бр.98 от 11 Декември 2009г.
(2) Бюджетната издръжка на агенцията е отделена от приходите и разходите, свързани със следприватизационния контрол.
1. осъществява текущ документален контрол върху изпълнението на договорите за приватизационна продажба в сроковете, определени в договорите;
2. осъществява текущ контрол на място в приватизираните обекти относно изпълнението на поетите с приватизационните договори задължения;
3. извършва действия по предявяване и събиране на предвидените в договорите неустойки, лихви, задатъци, обезщетения, предявяване на банкови гаранции, претендиране на суми по доверителни сметки и други правни действия в случаите на констатирано неизпълнение по приватизационните договори;
4. (изм. - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) контролира и приема всички плащания по приватизационни договори, включително сключените по реда на отменения Закон за преобразуване и приватизация на държавни и общински предприятия;
5. изисква информация в случаите на постъпили сигнали за неизпълнение на приватизационните договори;
6. дава съгласие и одобрение от името на продавача в случаите, когато това е предвидено в приватизационните договори;
7. разработва и приема стратегии и становища във връзка с осъществяването на следприватизационния контрол;
8. по преценка предприема действия по разваляне на приватизационни договори и откриване на производство по несъстоятелност за купувача при констатирано трайно неизпълнение;
9. изготвя обобщени данни за резултатите от своята дейност;
10. изготвя и представя за одобряване от Министерския съвет отчети, стратегии и др.;
11. изготвя методика за отчитане на договорните ангажименти;
12. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) издава удостоверения за извършените плащания и при поискване - за изпълнение на други поети с приватизационните договори задължения;
13. (предишна т. 12 - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) осъществява и други функции, възложени с нормативни актове.
1. взаимодейства с министрите и другите органи на изпълнителната власт за провеждане на единна държавна политика при осъществяване на следприватизационния контрол;
2. дава становища преди сключването на приватизационните договори, когато Агенцията за приватизация е поискала това;
3. дава принципно становище по клаузите, които трябва да бъдат включени в приватизационните договори, в съответствие с методиката за отчитане на договорните ангажименти;
4. осигурява публичност и прозрачност при осъществяване на следприватизационния контрол и осведомява обществеността за извършваната от нея дейност относно фактите и обстоятелствата, които не представляват служебна или друга защитена тайна;
5. разработва проекти на нормативни актове във връзка със следприватизационния контрол и дава становища по разработени проекти;
6. създава и поддържа публичен регистър за процеса на следприватизационния контрол;
7. изисква и приема приватизационния договор, както и всички писмени документи, независимо от техния вид и характер, които са създадени след датата на подписването му; документацията не се предоставя в оригинал, а под формата на заверено копие; органите, представящи информацията, задължително прилагат към нея декларация за нейната пълнота и съдържание към момента на предоставянето й.
1. надзорният съвет;
2. изпълнителният съвет.
(2) Член на надзорния съвет се освобождава задължително при:
1. извършване на нарушение на ЗПСК или на подзаконов нормативен акт по прилагането му;
2. влизане в сила на присъда, с която е осъден за умишлено престъпление от общ характер;
3. невъзможност да изпълнява задълженията си, продължила повече от 6 месеца.
(2) Председателят на надзорния съвет:
1. свиква и ръководи заседанията на съвета;
2. определя дневния ред;
3. изисква информация от съответните органи и длъжностни лица, свързана с функциите на съвета;
4. подписва изходящата поща от името на надзорния съвет.
(3) Всеки член на надзорния съвет може да прави предложение за освобождаване на председателя и за избор на нов председател. Предложенията за освобождаване на председателя на надзорния съвет се включват задължително в дневния ред за следващото заседание на съвета.
(2) Надзорният съвет заседава по определен от председателя и предварително оповестен дневен ред. По изключение в дневния ред могат да се включат въпроси, които не са предварително оповестени, ако всичките петима членове на надзорния съвет се съгласят с това.
(3) Материалите по дневния ред за заседанията на надзорния съвет се представят на членовете му най-малко 3 дни преди заседанието в писмен вид или на магнитен носител, освен ако надзорният съвет реши друго.
(4) Надзорният съвет гласува за включване в дневния ред на предложения, направени от всеки от членовете на надзорния съвет, както и от изпълнителния съвет.
(5) На следващото заседание на надзорния съвет задължително се разглеждат въпросите, които са били отложени от предишното заседание.
(2) За въпросите, по които следва да докладва пред надзорния съвет, изпълнителният съвет трябва да бъде уведомен най-малко 3 работни дни преди заседанието.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.) Протоколите се съставят в два екземпляра от определен от надзорния съвет служител и се завеждат по отделна партида в специален регистър на агенцията. Те се съхраняват от същия служител и от Архива на агенцията към дирекция "Административно-правно обслужване и финансово-стопанска дейност".
(2) Надзорният съвет приема решение, ако за решението са гласували не по-малко от 3-ма от неговите членове.
(3) Преписи от решенията на надзорния съвет се предоставят на членовете на надзорния съвет и на изпълнителния съвет до един работен ден от подписването на протокола, с който са взети.
(4) Решенията на надзорния съвет се съобщават от изпълнителния съвет писмено на заинтересуваните лица и/или органи в срок до 5 работни дни от приемането им.
(5) Всеки член на надзорния съвет, гласувал "въздържал се" или "против" взето решение, оформя особеното си мнение писмено в протокола от съответното заседание или като отделно приложение, което е неразделна част от протокола.
1. контролира дейността на агенцията;
2. изготвя и представя пред Народното събрание 6-месечни и годишни отчети за дейността на агенцията;
3. утвърждава проекта на устройствен правилник на агенцията;
4. одобрява проекта на бюджет на агенцията;
5. утвърждава методиката за отчитане на договорните ангажименти по чл. 19, ал. 2, т. 10;
6. утвърждава общите правила и условия за назначаване, работната заплата и допълнителното материално стимулиране на служителите на агенцията;
7. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) по предложение на изпълнителния директор след решение на изпълнителния съвет определя индивидуалния размер на допълнителното материално стимулиране за участие в работата по следприватизационен контрол в агенцията съгласно вътрешни правила за допълнително материално стимулиране в размера на средствата по чл. 22, ал. 1, т. 6 ЗПСК;
8. (предишна т. 7 - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) приема тримесечните и годишните отчети на изпълнителния съвет за дейността на агенцията;
9. (предишна т. 8 - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) произнася се по проектите на решения на агенцията, внесени от изпълнителния съвет;
10. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) изпълнява други функции и правомощия, произтичащи от нормативни актове.
(2) За изпълнение на своите функции по чл. 14, т. 1 надзорният съвет:
1. получава ежемесечна справка за дейността по осъществяване на следприватизационния контрол и копия от решенията на изпълнителния съвет, свързани с разрешаването на конкретни въпроси, както и на всяко свое заседание - всички решения, взети в периода след последното заседание;
2. може да поиска от изпълнителния съвет или от отделни негови членове писмен доклад за конкретни приватизационни договори;
3. може да дава указания на изпълнителния съвет, свързани с организацията и осъществяването на следприватизационния контрол върху сключените приватизационни договори;
4. може да дава указания на изпълнителния съвет, свързани с организацията на работата на агенцията и с изпълнението на нейните функции и правомощия, несвързани пряко със следприватизационния контрол.
(3) Решенията на надзорния съвет, възлагащи отговорности и задължения на изпълнителния съвет, се изпълняват от изпълнителния съвет в срок 5 работни дни, освен ако в решението на надзорния съвет е посочен друг срок.
(4) В изпълнение на правомощията си членовете на надзорния съвет могат по всяко време да получават копие от интересуващата ги документация. Искането се прави с писмена заявка до изпълнителния съвет и се изпълнява в срок до 3 дни от датата на заявката.
(5) За изпълнение на своите функции надзорният съвет може да привлича външни експерти или фирми за изготвяне на експертизи или становища. За тази цел надзорният съвет определя заданието, сроковете за представяне на експертните доклади, както и максималния размер на възнаграждението, което може да се изплати на изпълнителите при условията на Наредбата за възлагане извършването на дейности, свързани с подготовката за приватизация или със следприватизационния контрол, включително процесуално представителство, приета с Постановление № 115 на Министерския съвет от 2002 г. (ДВ, бр. 57 от 2002 г.).
(2) Членовете на надзорния съвет нямат право да участват в обсъждането и/или вземането на решения по следприватизационния контрол на сделка, от която те или членове на семействата им по смисъла на ЗПСК имат финансов или друг интерес, и се задължават да разкрият такова обстоятелство и при наличието му да прекратят участието си в обсъждането и вземането на решението.
(3) Членовете на надзорния съвет при встъпване в длъжност подписват декларация по образец съгласно приложение № 1 за съхраняване и неразпространяване на информация, определена с акт на Министерския съвет като служебна тайна.
(2) Членовете на надзорния съвет могат да ползват наведнъж или на части полагащите им се отпуски по закон след решение на надзорния съвет.
(3) Членовете на надзорния съвет могат да бъдат командировани в чужбина със заповед на министър-председателя в съответствие с действащите нормативни актове.
(4) Членовете на надзорния съвет се командироват в страната по решение на надзорния съвет, без да е необходима писмена заповед за това. Те изготвят тримесечни отчети за своите командировки в страната, които се утвърждават с решение на съвета.
(2) Член на изпълнителния съвет се освобождава задължително при:
1. извършване на нарушение на ЗПСК или на подзаконов нормативен акт по прилагането му;
2. влизане в сила на присъда, с която е осъден за умишлено престъпление от общ характер;
3. невъзможност да изпълнява задълженията си, продължила повече от 6 месеца.
1. организира и ръководи работата на агенцията в съответствие с нормативната уредба;
2. приема проекта на бюджет на агенцията и го внася за одобряване от надзорния съвет;
3. представя пред надзорния съвет тримесечни и годишни отчети за дейността на агенцията;
4. внася за одобряване от надзорния съвет предложения за разваляне на приватизационни договори;
5. може по своя преценка да внася за разглеждане от надзорния съвет проекти на свои решения;
6. внася в надзорния съвет за становище предложение за започване на производство по несъстоятелност по отношение на неизправни купувачи;
7. внася в надзорния съвет доклади относно мерките за въздействие по отношение на неизправни длъжници, при наличие на сигнали за нарушение на договорните клаузи и за разпореждане с акции, дялове или имущество на приватизираните предприятия без съгласието на агенцията;
8. изпраща в Министерския съвет копия от тримесечните и годишните отчети заедно с решенията на надзорния съвет; към тези решения се прилагат и препоръките и забележките, които надзорният съвет е дал на изпълнителния съвет във връзка с приемането на отчета, ако има такива;
9. (отм. - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.)
10. изпълнява и други функции и правомощия, произтичащи от нормативни актове.
(2) Изпълнителният съвет приема решения за:
1. начисляване и предявяване, включително по съдебен ред, на предвидените в договорите неустойки, лихви, задатъци, обезщетения, предявяване на банкови гаранции, претендиране на суми по доверителни сметки и други правни действия в случаите на констатирано неизпълнение по приватизационните договори;
2. приемане и превеждане в централния републикански бюджет на разсрочените вноски в случаите на разсрочено плащане на покупната цена по приватизационните договори, както и начислените неустойки;
3. даване на разрешение (съгласие) или съответно отказ на разрешение (съгласие) за разпореждане с дълготрайни материални активи и/или акции и дялове от приватизираните дружества от името на продавача, когато това е предвидено в приватизационните договори;
4. предприемане на конкретни действия при получени сигнали за нарушения от страна на купувачите и неизпълнение на приватизационните договори;
5. искане на становище от надзорния съвет за започване на производство по несъстоятелност по отношение на неизправните длъжници;
6. предложения до надзорния съвет за разваляне на приватизационни договори;
7. освобождаване на обезпечения от името на продавача;
8. реализиране на съществуващи обезпечения от името на продавача;
9. приемане на изготвени от съответните дирекции становища и анализи, както и направените в тях предложения за решаване на конкретни въпроси, свързани с дейността по осъществяване на следприватизационния контрол;
10. приемане на методика за отчитане на договорните ангажименти, която предлага на надзорния съвет за утвърждаване;
11. определяне на допълнителното материално стимулиране на служителите на агенцията в съответствие с приетите от надзорния съвет общи правила за допълнително материално стимулиране на служителите при наличието на законови основания и източници на средства за това;
12. приемане на вътрешни правила за документооборота в администрацията на агенцията и свързаната с документите техническа организация на работа, както и за тяхната отчетност;
13. приемане на правила за вътрешния ред, за достъп на външни лица в агенцията и за ползване на служебната информация;
14. възлагане на трети лица извършването на експертни дейности, свързани със следприватизационния контрол, включително процесуално представителство.
(3) Решенията на изпълнителния съвет по ал. 2 се вземат, когато за тях са гласували изпълнителният директор и поне един заместник изпълнителен директор.
(4) Решенията на изпълнителния съвет се оформят в протоколи, които се подписват от членовете му.
(5) Заместник изпълнителен директор, гласувал "против" или "въздържал се" за взето решение, оформя особеното си мнение писмено. Особените мнения се неразделна част от съответното решение.
(6) Изпълнителният съвет може да възлага на експертни комисии и екипи от служители на агенцията да подготвят проекти на решения на изпълнителния съвет по компетенциите по ал. 2, които се внасят в изпълнителния съвет, придружени от доклад, съдържащ обосновка на предлаганото решение.
(2) Правомощията на изпълнителния директор в негово отсъствие от страната или когато ползва законоустановения си отпуск, се изпълняват от определен със заповед за всеки конкретен случай заместник изпълнителен директор.
(3) Заместник изпълнителният директор, изпълняващ правомощията на изпълнителен директор по ал. 2, в ролята си на член на изпълнителния съвет не може да гласува при вземане на решения по чл. 19, ал. 3 и в качеството си на заместник изпълнителен директор.
1. сключва и прекратява служебните и трудовите правоотношения със служителите на агенцията;
2. разрешава отпуските и командирова служителите на агенцията;
3. подписва изходящата от агенцията кореспонденция;
4. определя длъжностните лица, които съставят актове за нарушения, посочени в глава девета "Административнонаказателни разпоредби" от ЗПСК;
5. издава наказателни постановления по глава девета "Административнонаказателни разпоредби" на ЗПСК;
6. подписва договори с трети лица при възлагане извършването на експертни дейности, свързани със следприватизационния контрол, включително процесуално представителство;
7. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
8. (изм. - ДВ, бр. 83 от 2005 г., в сила от 18.10.2005 г., отм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.)
9. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) внася за разглеждане в надзорния съвет решенията на изпълнителния съвет, за които се предвижда произнасяне на надзорния съвет;
10. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) изпълнява други функции, възложени му с нормативни актове.
(2) Изпълнителният директор и заместник изпълнителните директори при встъпването си в длъжност подписват декларация по образец съгласно приложение № 1 за съхраняване и неразпространяване на информация, определена с акт на Министерския съвет като служебна тайна.
(3) В случаите, когато член на изпълнителния съвет участва в осъществяването на следприватизационен контрол по приватизационен договор, от който той или членовете на семейството му имат търговски, финансов или друг интерес, той е длъжен да разкрие това обстоятелство и да прекрати участието си в работата и вземането на решение по конкретния случай.
(2) Изпълнителният директор в изпълнение на своите правомощия пътува в страната, без да издава заповед за командироване. Заместник изпълнителните директори се командироват в страната със заповед на изпълнителния директор. Тримесечните отчети за командировките се утвърждават от Министерския съвет.
(3) Членовете на изпълнителния съвет се командироват в чужбина със заповед на министър-председателя в съответствие с действащите нормативни актове.
(4) Членовете на изпълнителния съвет ползват отпуските, предвидени в трудовото законодателство.
(2) В рамките на дирекциите изпълнителният съвет създава отдели и сектори.
(3) Числеността на персонала на агенцията е посочена в приложение № 2.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) Главният секретар се назначава със заповед на изпълнителния директор на агенцията.
1. създава условия за нормална и ефективна работа на органите на управление и на звената в агенцията;
2. контролира и отговаря за работата с документите, за съхраняването им и за опазването на служебната тайна;
3. осъществява контрол по сроковете за изпълнение на възложените задачи;
4. управлява държавната собственост, ползвана от агенцията;
5. ръководи и организира въвеждането и функционирането на автоматизираните системи в работата на агенцията;
6. координира оперативното взаимодействие с Администрацията на Министерския съвет, с други органи на изпълнителната власт и с неправителствени организации;
7. изготвя ежегоден доклад за състоянието на администрацията, който представя за утвърждаване от изпълнителния съвет на агенцията;
8. ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията на агенцията за точното спазване на нормативните актове;
9. уведомява министъра на финансите за водените от агенцията и срещу нея дела.
Раздел II.
"а" Служител по сигурността на информацията (Нов - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.)
(2) В изпълнение на възложените му със Закона за защита на класифицираната информация задачи служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазване на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и други нормативни актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация;
2. разработва план за охрана на класифицираната информация чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
3. извършва периодични проверки на отчетността и движението на документите, съдържащи класифицирана информация, както и води на отчет случаите на нерегламентиран достъп и взетите мерки;
4. осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл. 47 от Закона за защита на класифицираната информация и води регистър на проучените лица;
5. следи за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията;
6. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
7. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;
8. подпомага Изпълнителния съвет на агенцията при определяне на зоните за сигурност в агенцията;
9. подпомага изпълнителния директор на агенцията при изпълнение на задачите и функциите съгласно Закона за управление при кризи, както и задачите по отбранително-мобилизационната подготовка.
1. отговаря за управлението на собствеността, предоставена на агенцията за осъществяване на нейните функции и задачи;
2. осъществява правно-нормативното обслужване на агенцията;
3. изготвя документите, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на трудовите и служебните правоотношения, и другите актове по Кодекса на труда и по Закона за държавния служител, както и с подбора и квалификацията на човешки ресурси в агенцията;
4. отговаря за правилното отчитане на отпуските, оформя болничните листове;
5. образува, води и съхранява досиетата на служителите и подготвя за издаване и заверка служебните и трудовите книжки;
6. изготвя поименното щатно разписание на длъжностите в агенцията;
7. изгражда и поддържа информационните фондове на агенцията;
8. съгласува и осъществява автоматизиран обмен на данни с национални и ведомствени информационни системи;
9. организира и осъществява архивната и библиотечната дейност;
10. поддържа нормалната работа на електронноизчислителната техника, информационните системи, програмните продукти, локалната мрежа и Интернет и оказва методическа помощ на служителите в администрацията при работа с тях;
11. организира и осъществява деловодната дейност;
12. извършва техническа дейност за подготовка на материалите, внасяни в Министерския съвет;
13. изпълнява протоколна дейност;
14. организира, ръководи и контролира финансовата дейност, счетоводната отчетност и правилното осчетоводяване на приходите и разходите на агенцията;
15. изготвя бюджета на агенцията;
16. (изм. - ДВ, бр. 78 от 2005 г., в сила от 01.10.2005 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.) изготвя и представя в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма месечни, тримесечни и годишни касови отчети и баланси на агенцията;
17. отговаря за съхраняването и ползването на счетоводния архив;
18. организира и извършва в установените срокове годишните инвентаризации;
19. изготвя месечни разплащателни ведомости по заплащането на служителите;
20. регистрира и отчита постъпилите по сметки на агенцията парични средства от извършения следприватизационен контрол и ги превежда по предназначение съгласно ЗПСК;
21. регистрира и отчита постъпилите непарични платежни средства за плащане на разсрочени годишни вноски по приватизационните договори;
22. организира и извършва снабдяването, съхраняването, стопанисването и използването на стоково-материални ценности;
23. организира извършването на текущи ремонти, поправка на инвентара и съоръженията;
24. осигурява и контролира информационния поток от агенцията към обществеността и осигурява информация за дейността на агенцията;
25. организира и контролира транспортното обслужване на агенцията.
1. дирекция "Приватизационни сделки";
2. дирекция "Правна".
1. (изм. - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.) осъществява документален контрол и контрол на място в приватизираните дружества върху изпълнението на задълженията по приватизационните договори, сключени от оправомощени държавни органи по отменения Закон за преобразуване и приватизация на държавни и общински предприятия (ЗППДОбП);
2. (изм. - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.) осъществява документален контрол и контрол на място в приватизационните дружества върху изпълнението на задълженията по приватизационни договори, сключени от Агенцията за приватизация по ЗПСК;
3. (отм. - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.)
4. разработва становища и методики по отчитане на договорните ангажименти;
5. създава организация за ефективна текуща контролна дейност в приватизираните дружества;
6. приема отчетите за изпълнение на приватизационните договори и осигурява ефективна система за съхраняване на получаваната отчетна и друга документация при спазване на изискванията за поверителност;
7. констатира изпълнението или съответно неизпълнението на договорните ангажименти и предлага на изпълнителния съвет действия по начисляване и предявяване на неустойки и лихви за доброволното им изплащане;
8. констатира изпълнението или неизпълнението на изпълнителните споразумения към приватизационните договори в съответствие с Наредбата за условията и реда за определяне на отговорността на държавата за екологични щети, причинени от минали действия или бездействия, при приватизация, приета с Постановление № 196 на Министерския съвет от 1999 г. (обн., ДВ, бр. 97 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 51 от 2002 г.);
9. организира автоматизирането на процедурите за наблюдение и контрол върху поетите ангажименти по договорите, стандартизиране на изискванията към представяната документация и унифициране на практиката при неспазване на ангажиментите по договорите;
10. (изм. - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) изготвя и представя на изпълнителния съвет тримесечни и годишни отчети за дейността си;
11. (нова - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.) осъществява контрол върху изпълнението на задълженията за уреждане задълженията на приватизираните дружества към кредитори, когато това е предвидено в приватизационните договори;
12. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) обслужва финансовото осигуряване на следприватизационния контрол в рамките на бюджета на агенцията;
13. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) подготвя необходимите документи за приемане плащанията на парични разсрочени вноски по приватизационните сделки в случаите на договорено разсрочено плащане на покупната цена;
14. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) подготвя необходимите документи за приемане плащанията на непарични разсрочени вноски по приватизационните сделки в случаите на договорено разсрочено плащане на покупната цена;
15. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) разработва становища и методики, свързани с осъществяването на дейността си;
16. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) подготвя необходимите документи за превод на парични средства по цената по приватизационните договори, постъпили по сметка на агенцията;
17. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) създава и поддържа база данни относно предстоящи падежи, постъпили плащания и забавяне на плащания, очаквани приходи, както и други данни, свързани с дейността на дирекцията;
18. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) в 3-дневен срок от датата на констативния протокол, удостоверяващ извършеното плащане, представя в дирекция "Правна" всички необходими документи за предприемане на действия по освобождаване на обезпеченията, учредени съгласно приватизационните договори върху дълготрайни материални активи, акции или дялове от приватизираното дружество;
19. (нова - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) участва в изготвянето на документи и извършва дейности в съответствие с Наредбата за условията и реда за определяне на отговорността на държавата и за отстраняване на нанесените щети върху околната среда, настъпили от минали действия или бездействия, при приватизация, приета с Постановление № 173 на Министерския съвет от 2004 г. (обн., ДВ, бр. 66 от 2004 г.; попр., бр. 114 от 2004 г.; изм. и доп., бр. 65 от 2007 г.).
1. отговаря за правното осигуряване на следприватизационния контрол;
2. дава правни становища по осъществяването на следприватизационния контрол;
3. разработва проекти на нормативни актове и дава становища по проекти на нормативни актове във всички случаи, когато агенцията е заинтересувано ведомство;
4. изготвя становища по правни въпроси от името на агенцията;
5. подготвя юридическата аргументация на правните действия по разваляне на приватизационни договори и на други възможни правни действия при наличие на условия за това;
6. подготвя действията по започване на производство по несъстоятелност спрямо неизправните купувачи;
7. предлага на изпълнителния съвет осъществяването на действия по освобождаване на учредени обезпечения съгласно приватизационните договори или съответно реализирането им;
8. комплектува документацията и предлага на изпълнителния съвет завеждането на дела, свързани със следприватизационния контрол и с цялостната дейност на агенцията;
9. чрез свои служители осъществява процесуално представителство пред съдилищата в Република България и другите юрисдикции по дела, по които агенцията е страна;
10. участва в изготвянето на документи и извършва дейности в съответствие с Наредбата за условията и реда за определяне на отговорността на държавата за екологични щети, причинени от минали действия или бездействия, при приватизация, приета с Постановление № 196 на Министерския съвет от 1999 г.;
11. (изм. - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г.) изготвя и представя на изпълнителния съвет тримесечни и годишни отчети за дейността си;
12. (нова - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.) предприема своевременни действия за започване на изпълнително производство в предвидените от закона случаи, като подава молба за издаване на изпълнителен лист, за започване на изпълнително производство и всички необходими правни действия в хода на изпълнителното производство;
13. (нова - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.) предявява всички вземания на агенцията в качеството й на кредитор в открити производства по несъстоятелност или ликвидация на купувачите по приватизационните договори в законоустановените срокове.
(2) Изходящата кореспонденция се подписва от председателя на надзорния съвет или от изпълнителния директор, или от съответния служител на агенцията в съответствие с тяхната компетентност.
(3) Изходящата кореспонденция се извежда чрез деловодството.
(2) Изходящите документи, предназначени за Министерския съвет, заедно с приложенията към тях се съставят в 4 екземпляра: за Министерския съвет, за деловодството, за дирекцията изготвител и за главния секретар.
(3) Административни действия, за които няма нормативно определен срок, се извършват не по-късно от 3 работни дни от постъпване на искането. Когато се налага проверка, установяване на факти и събиране на сведения, срокът е 14 работни дни.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.) Създаването и актуализирането на публичния регистър се осигурява от дирекция "Административно-правно обслужване и финансово-стопанска дейност".
(3) (Изм. - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г.) Дирекция "Административно-правно обслужване и финансово-стопанска дейност", създава необходимите условия за запознаване на институциите и заинтересуваните лица с информацията в регистъра.
(2) Служителите в администрацията осъществяват своята дейност в съответствие със Закона за държавния служител, Кодекса на труда и други нормативни актове, свързани с тях.
(3) Държавните служители и служителите по трудово правоотношение осъществяват своята дейност въз основа на длъжностни характеристики, утвърдени от изпълнителния директор.
(4) Служителите в администрацията при встъпването си в длъжност подписват декларация по образец съгласно приложение № 3 за съхраняване и неразпространяване на информация, определена с акт на Министерския съвет като служебна тайна.
(5) Работното време на служителите в администрацията е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица.
(6) Работното време по ал. 5 е от 9 до 17 ч. и 30 мин. с обедна почивка от 12 ч. и 30 мин. до 13 ч.
(2) Награждаването на служителите в администрацията се извършва по решение на изпълнителния съвет въз основа на мотивиран доклад на съответния директор на дирекция. Награждаването на директори от администрацията на агенцията е по решение на изпълнителния съвет.
(3) В заповедта за награждаване по ал. 2 се определя видът отличие или награда, като по преценка изпълнителният съвет може да награди едновременно с отличие и с предметна награда.
(4) Изпълнителният съвет утвърждава образец на златен и сребърен почетен знак на агенцията.
(5) Като предметни награди могат да се дават печатни и музикални произведения, произведения на изобразителното или приложното изкуство и други ценни предмети, чиято стойност не надвишава 200 лв.
(6) Средствата за награди се изплащат от бюджета на агенцията.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 206 ОТ 27 СЕПТЕМВРИ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ИКОНОМИКАТА И ЕНЕРГЕТИКАТА
§ 2. Навсякъде думите "министърът на икономиката", "министъра на икономиката", "министър на икономиката", "Министерството на икономиката" и "заместник-министър на икономиката" се заменят съответно с "министърът на икономиката и енергетиката", "министъра на икономиката и енергетиката", "министър на икономиката и енергетиката", "Министерството на икономиката и енергетиката" и "заместник-министър на икономиката и енергетиката" в следните нормативни актове на Министерския съвет:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
31. Устройствения правилник на Агенцията за следприватизационен контрол, приет с Постановление № 245 на Министерския съвет от 2002 г. (обн., ДВ, бр. 105 от 2002 г.; изм., бр. 103 от 2004 г.)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 215 ОТ 12 ОКТОМВРИ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ И АДМИНИСТРАТИВНАТА РЕФОРМА
§ 10. Навсякъде думите "министърът на държавната администрация" и "министъра на държавната администрация" се заменят съответно с "министърът на държавната администрация и административната реформа" и "министъра на държавната администрация и административната реформа" в следните нормативни актове на Министерския съвет:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
17. Устройствения правилник на Агенцията за следприватизационен контрол, приет с Постановление № 245 от 2002 г. (обн., ДВ, бр. 105 от 2002 г.; изм., бр. 103 от 2004 г.).
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 66 ОТ 27 МАРТ 2006 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 11. Постановлението влиза в сила от 1 април 2006 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 15 ОТ 23 ЯНУАРИ 2007 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 7. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 57 ОТ 21 МАРТ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 16. Постановлението влиза в сила от 1 април 2008 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 215 ОТ 2 СЕПТЕМВРИ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 7. Постановлението влиза в сила от 1 септември 2008 г. с изключение на § 4 и 5, които влизат в сила от 22 юли 2008 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 286 ОТ 3 ДЕКЕМВРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 9. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
ДЕКЛАРАЦИЯ |
Долуподписаният(ата) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .. |
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ., |
в качеството си на ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... . |
на Агенцията за следприватизационен контрол |
СЕ ЗАДЪЛЖАВАМ: |
Да не разгласявам и да не допускам разгласяването и узнаването по никакъв начин от неоправомощени за това лица на фактите, сведенията и документите, представляващи служебна тайна, които са ми предоставени в изпълнение на задълженията ми. |
Дата ... ... ... | Декларатор: ... ... ... ... .. |
(Изм. - ДВ, бр. 103 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 28 от 2006 г., в сила от 01.04.2006 г., изм. - ДВ, бр. 11 от 2007 г., в сила от 02.02.2007 г., изм. - ДВ, бр. 33 от 2008 г., в сила от 01.04.2008 г., изм. - ДВ, бр. 98 от 2009 г., в сила от 11.12.2009 г.)
Численост на персонала на Агенцията за следприватизационен контрол - 59 щатни бройки
Изпълнителен съвет | 3 |
Главен секретар | 1 |
Служител по сигурността на | 1 |
информацията | |
Обща администрация | 13 |
в т.ч.: | |
дирекция "Административно-правно | 13 |
обслужване и финансово-стопанска | |
дейност" | |
Специализирана администрация | 41 |
в т.ч.: | |
дирекция "Приватизационни | 21 |
сделки" | |
дирекция "Правна" | 20 |
ДЕКЛАРАЦИЯ |
Долуподписаният(ата) ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... |
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ., |
адрес: ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .., |
на длъжност ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... |
в дирекция ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .. |
на Агенцията за следприватизационен контрол |
СЕ ЗАДЪЛЖАВАМ: |
Да не разгласявам и да не допускам разгласяването и узнаването по никакъв начин от неоправомощени за това лица на фактите, сведенията и документите, представляващи служебна тайна, които са ми предоставени в изпълнение на задълженията ми при работата в Агенцията за следприватизационен контрол. |
Дата: ... . | Декларатор: ... ... ... |