Обн. ДВ. бр.46 от 28 Май 2004г., изм. ДВ. бр.32 от 12 Април 2005г., изм. ДВ. бр.88 от 10 Октомври 2008г., изм. ДВ. бр.31 от 24 Април 2009г.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) Инспекторатът на Министерството на земеделието и храните осъществява контрол върху дейността на националната служба.
1. изготвяне и утвърждаване на списък на вредителите и на растенията и растителните продукти или на други носители на зараза от вредители;
2. определяне специфичните условия за борба с вредителите;
3. даване на задължителни предписания на лицата, които отглеждат, произвеждат, съхраняват, транспортират и продават растения и растителни продукти, при констатиране на нарушения по поддържането и съхраняването им в добро фитосанитарно състояние;
4. ограничаване трансграничното преминаване на вредителите по земеделските култури и локализиране на вътрешнокарантинните вредители, поддържа надеждна структура за фитосанитарен контрол;
5. наблюдение за появата и развитието на икономически важните вредители, прогнозиране и сигнализиране на оптималните срокове за борбата с тях и осъществяване на методическо ръководство в областта на растителната защита (РЗ);
6. изпитване за биологична ефикасност и за остатъчни количества, разрешаване употребата на продукти за растителна защита (ПРЗ), контролиране вноса, съхранението и приложението на ПРЗ в страната;
7. въвеждане система за управление на качеството в националната служба;
8. хармонизиране на европейското законодателство в областта на растителната защита;
9. подпомагане развитието на интегрираната растителна защита, биологичното производство, опазването на ентомофаги и фитофаги, които гарантират баланса в биоценозите;
10. защитата на растенията и растителните продукти от вредители чрез прилагане на превантивни мерки и методи за борба при тяхното трансгранично преминаване, поява и разпространение на територията на страната;
11. изграждане, поддържане и развитие на система за наблюдение, диагностика, прогноза и сигнализация;
12. внедряване и усъвършенстване на методи за интегрирана борба срещу вредителите по растенията и растителните продукти и принципите за добрата растителнозащитна практика;
13. контрол на ПРЗ, режима на изпитване, разрешаване, внос, производство, търговия и употреба, с цел защита живота и здравето на хората и животните и опазване околната среда;
14. контрол на торове за съответствие с показателите, обявени от производителите;
15. контрол за фитосанитарното състояние на растенията и растителните продукти, предназначени за вътрешния пазар и за износ;
16. контрол на замърсителите в растителните суровини, почвите и водите за напояване;
17. контрол върху здравното състояние на посевния и посадъчния материал чрез лабораторни анализи;
18. контрол върху дейността на одобрените по чл. 8 от Закона за посевния и посадъчния материал лаборатории по отношение на извършваните от тях лабораторни анализи за определяне на здравното му състояние;
19. научноизследователска, научно-приложна, експертна и консултантска дейност в областта на растителната защита;
20. изготвяне на информационни материали с цел подпомагане земеделските производители при опазване на културите;
21. (изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) издаване на разрешителни за внос, търговия, разфасовка на ПРЗ и фумигация;
22. диагностиката и научните изследвания в областта на РЗ;
23. изготвяне на проекти на нормативни актове по прилагане на Закона за защита на растенията.
(2) За заместник генерален директор се назначава лице с висше образование с образователно-квалификационна степен "магистър" и с професионален опит в областта на растителната защита минимум 10 години, от които най-малко 5 са придобити на ръководна длъжност в държавната администрация или в научна организация.
(3) Генералният директор със заповед делегира правомощия на заместник генералния директор.
1. представлява националната служба в страната и в чужбина;
2. организира, ръководи и контролира дейността на националната служба;
3. (изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) представя на министъра на земеделието и храните ежегоден отчет за дейността на националната служба;
4. осъществява правомощията по възникване, изменение и прекратяване на служебните и трудови правоотношения на служителите от националната служба (НС);
5. налага дисциплинарни наказания на служителите в НС;
6. утвърждава длъжностните разписания на служителите в НС;
7. сключва договори, свързани с дейността на НС;
8. разрешава разходването на средства за закупуване и поддържане на дълготрайни материални активи, строителство и ремонтни дейности;
9. (изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) участва в работата на колегиума на Министерството на земеделието и храните и организира изпълнението на неговите решения, свързани с дейността на националната служба;
10. (изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) издава разрешителни и други актове, посочени в Закона за защита на растенията (ЗЗР);
11. (изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) осъществява и други правомощия, които са му предоставени със закон, акт на Министерския съвет или възложени от министъра на земеделието и храните.
(2) Генералният директор в изпълнение на своите правомощия издава индивидуални административни актове.
(3) Генералният директор осъществява функции по чл. 20, ал. 3 от Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ).
(4) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) При отсъствие на генералния директор функциите се изпълняват от заместник генералния директор или от определен от генералния директор с писмена заповед служител на националната служба.
(5) Генералният директор може да възлага на директорите на регионалните служби и лабораториите и Института за защита на растенията отделни свои правомощия по трудовото и служебното правоотношение, с изключение на възникването, прекратяването и налагането на дисциплинарни наказания по трудово и служебно правоотношение.
(2) Главният секретар се назначава от генералния директор.
(3) Главният секретар:
1. ръководи, координира и контролира функционирането на административните звена и работата на служителите в националната служба и следи за точното спазване на нормативните актове;
2. организира разпределението на задачите между административните звена на националната служба и контролира изпълнението им;
3. контролира работата с документите, съхранението им и опазването на служебната тайна;
4. организира и координира дейността по предоставяне на информация на граждани, юридически лица и органите на държавната власт;
5. координира и контролира функционирането на организационните структури и административните звена на националната служба;
6. утвърждава длъжностните характеристики на държавните служители и на служителите по трудово правоотношение;
7. организира подготовката и провеждането на обществените поръчки за възлагане на строителство, доставка и услуги в съответствие със Закона за обществените поръчки (ЗОП).
(4) Главният секретар изпълнява и други функции, възложени му от генералния директор.
(5) При отсъствие на главния секретар неговите функции се изпълняват от длъжностно лице, определено от генералния директор с писмена заповед за всеки конкретен случай.
(2) Според дейностите, които извършва, администрацията е обща и специализирана.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) Общата администрация осигурява технически дейността на генералния директор и на специализираната администрация и е организирана в две дирекции: "Административно-правна, човешки ресурси, информационно и инвестиционно обслужване" и "Финансови дейности и управление на собствеността".
(4) Специализираната администрация е организирана във:
1. Главна дирекция "Растителна защита";
2. Централна лаборатория по карантина на растенията (ЦЛКР);
3. (изм. - ДВ, бр. 32 от 2005 г.) Централна лаборатория за химични изпитвания и контрол;
4. Институт за защита на растенията (ИЗР).
(5) В състава на главната дирекция влизат 14 регионални служби за растителна защита във: Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Видин, Враца, Добрич, Кюстендил, Плевен, Пловдив, Русе, София, Стара Загора и Хасково.
(6) Специализираните териториални звена по ал. 4, т. 2, 3 и 4 и ал. 5 са със статут на дирекции.
(7) Разпределението на щатните бройки по административни звена е посочено в приложението.
1. оказва правна помощ на администрацията и генералния директор за законосъобразно осъществяване на техните функции, като изготвя становища и предложения за разрешаване на правни проблеми;
2. участва в разработването на нормативни актове и дава становища по проекти на нормативни актове, представени за съгласуване;
3. осъществява процесуално представителство на генералния директор пред съдилищата;
4. организира дейността по постъпилите в националната служба предложения, жалби, сигнали и молби от граждани и организации и оказва методическа помощ при изготвяне на отговорите по тях;
5. дава указания на специализираните териториални звена по прилагането на нормативните актове, свързани с осъществяване дейността на националната служба;
6. осигурява деловодното обслужване, като организира и отговаря за осъществяване на документооборота на националната служба и за своевременното изпращане на заповеди или други документи към специализираните териториални звена и други институции;
7. участва съвместно с представители на други отдели в изготвянето и актуализирането на длъжностните характеристики на служителите в администрацията и дава методически указания по прилагането на действащата нормативна уредба в областта на назначаването, квалификацията и атестирането на служителите;
8. изготвя и отговаря за законосъобразността на актовете, свързани с възникването, изменението и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите от администрацията;
9. участва при изготвяне на документите за пенсиониране на служителите в администрацията;
10. изготвя и актуализира длъжностното разписание на служителите от администрацията и вътрешните правила за работната заплата;
11. изготвя документацията за процедури по Закона за обществените поръчки;
12. организира и осъществява информационното обслужване в националната служба;
13. (нова - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) осъществява предварителен финансов контрол;
14. (нова - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) осъществява цялостната инвестиционна политика на НСРЗ, като организира ремонт и поддръжка на материалната база, осъществява контрол на строителството и ремонтите; изготвя и съхранява свързаната с това документация.
1. отговаря за законосъобразното и целесъобразно разходване на бюджетните ресурси;
2. организира и осъществява финансово-счетоводните дейности в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството, индивидуалния сметкоплан на националната служба, единната бюджетна класификация и приложимите за бюджетните предприятия счетоводни стандарти и указания;
3. ежемесечно анализира и контролира разходите, извършвани от националната служба;
4. анализира и изготвя справки за събраните приходи от националната служба;
5. съставя проектобюджета на националната служба и прави предложения за корекции на бюджета;
6. организира завеждането, съхраняването и отчитането на материалните активи в националната служба;
7. съставя месечни и тримесечни касови отчети за изпълнение на бюджета на националната служба;
8. изготвя годишния баланс на националната служба;
9. извършва счетоводно отчитане на приходите и разходите по пълна бюджетна класификация по счетоводни сметки от единния сметкоплан;
10. осигурява съхранението на счетоводните документи съгласно Закона за счетоводството;
11. изготвя документите за пенсиониране на служителите в администрацията и статистическите справки;
12. контролира спазването на системите за финансово управление и контрол;
13. създава и поддържа регистър на недвижимите имоти, предоставени на националната служба.
14. (зал. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.)
1. организацията по провеждането на фитосанитарния контрол при внос, износ, транзит, производство и търговия с растения и растителни продукти и мерки за ограничаване разпространението на карантинните вредители;
2. организацията по диагностика, прогноза и сигнализация в растителната защита и контрол за провеждане на борба с икономически важните вредители;
3. внедряването на методи за интегрирана борба срещу вредителите по земеделските култури;
4. надзора върху органите, контролиращи биологичното производство на растения, растителни продукти и храни от растителен произход;
5. издаването на разрешителни за използване на утайки от пречиствателни станции за нуждите на земеделието;
6. организацията и контрола по изпитването за биологична ефикасност и остатъчни количества на ПРЗ;
7. одобряването на физически и юридически лица, които извършват изпитване за биологична ефикасност и остатъчни количества на ПРЗ;
8. цялостната подготовка на документацията по разрешаването на ПРЗ, обсъждана в съвета по продукти за растителна защита;
9. подготовката на документацията по разширяване употребата на ПРЗ, отнемане, промяна и прекратяване на разрешенията за ПРЗ;
10. изготвянето на Списък на разрешените за предлагане на пазара и употреба продукти за растителна защита и регистрираните торове и подобрители на почвата;
11. (изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) издаването на разрешителни на физически и юридически лица, които внасят, продават и разфасоват ПРЗ с търговска цел и/или извършват растителнозащитни услуги;
12. организацията по обучението на служителите от системата на националната служба;
13. хармонизирането и прилагането на законодателството във всички дейности на националната служба с това на ЕС и осъществяване на интеграционната политика;
14. (изм. - ДВ, бр. 32 от 2005 г.) международното сътрудничество и картотекиране на документацията, свързана с тази дейност и координиране на поетите задължения:
а) по Договора за прилагане на санитарните и фитосанитарните мерки към Световната търговска организация (СТО);
б) по Международната конвенция за растителна защита;
в) по Международната конвенция за забрана на биологичното оръжие;
г) по Ротердамската конвенция за опасните химикали и пестициди в международната търговия;
д) към Европейската организация за растителна защита;
15. (нова - ДВ, бр. 32 от 2005 г.) контрол по прилагането, търговията и съхранението на ПРЗ;
16. (нова - ДВ, бр. 32 от 2005 г.) контрол върху приложението на добрата растителнозащитна практика.
1. фитосанитарния контрол при внос, износ, транзит, производство и търговия с растения, растителни и други продукти;
2. провеждането на мониторинги за карантинни вредители;
3. борбата срещу карантинните вредители, ограничено разпространени в страната;
4. извършването на наблюдение, диагностика, прогноза и сигнализация за борба с вредителите по земеделските култури и растителната продукция;
5. издаването на бюлетини и други информационни материали за появата, разпространението и извеждането на борбата с вредителите по земеделските култури;
6. опазването на земеделските култури от икономически важните вредители;
7. контрола по приложението на ПРЗ, биоагентите, торовете и подобрителите на почвата;
8. вноса, търговията и употребата в страната на ПРЗ;
9. (нова - ДВ, бр. 32 от 2005 г.) биологичното изпитване за ефикасност и остатъчни количества на ПРЗ.
1. провеждат фитосанитарен контрол при внос, износ, транзит, производство и търговия с растения и растителни продукти и предприемат мерки за ограничаване разпространението на карантинните вредители;
2. извършват изпитване за биологична ефикасност и остатъчни количества на ПРЗ;
3. извършват дейност по диагностика, прогноза и сигнализация в растителната защита, издават бюлетини и упражняват контрол за провеждане на борба с икономически важните вредители;
4. провеждат контрол по прилагането, търговията и съхранението на ПРЗ;
5. регионалните лаборатории извършват лабораторни анализи за здравното състояние на посевния и посадъчния материал и издават необходимите документи; извършват лабораторни анализи на растения, растителни продукти, почви и идентифицират вредители;
6. оказват методическа помощ при вземане на проби от почви, растения и води за напояване.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) При изпълнение на служебните си задължения органите, осъществяващи фитосанитарния контрол на граничните контролно-пропускателни пунктове, носят униформени облекла и отличителни знаци, определени с наредба на министъра на земеделието и храните.
1. извършва фитосанитарна лабораторна експертиза и окончателна диагностика и идентификация на вредители;
2. методически ръководи и контролира фитосанитарните прегледи и анализи, локализирането и ликвидацията на огнища от карантинни вредители;
3. разработва и предлага фитосанитарни изисквания и условия за внос на материали от растителен произход и актуализация на списъци на вредители, растения, растителни продукти и други стоки, които подлежат на фитосанитарен контрол;
4. проучва, изпитва и внедрява нови методи за диагностика и средства за борба с карантинните вредители;
5. методически ръководи, обучава, контролира и отговаря за дейността на лабораториите на РСРЗ;
6. методически ръководи и контролира дейността по лабораторните анализи на посевния и посадъчния материал за установяване здравното му състояние; извършва арбитражни лабораторни анализи и издава необходимите документи;
7. контролира дейността на одобрените по чл. 8 от Закона за посевния и посадъчния материал лаборатории по отношение извършваните от тях лабораторни анализи за определяне здравното състояние на посевния и посадъчния материал;
8. изготвя информационни материали за вредителите и провежда обучението на специалисти от системата на националната служба в областта на фитосанитарния контрол и здравните анализи на посевния и посадъчния материал.
1. извършва контрол на растителни суровини и продукти, почви, подобрители на почви и води за напояване за съдържанието на химични и биологични замърсители;
2. осъществява мониторинг на суровини от растителен произход за наличие на пестицидни остатъци;
3. извършва контрол за съответствие на продукти за растителна защита, минерални и органични торове, подобрители на почвата, биологично активни вещества и хранителни субстрати с технически спецификации и нормативни изисквания;
4. извършва агрохимически анализи на почви, субстрати, утайки, растения и поливни води;
5. на основание чл. 4, ал. 4 от Закона за опазване на земеделските земи организира и контролира прилагането на ограничителен режим на земеползване върху замърсени с тежки метали и пестициди почви;
6. проучва, разработва и предлага за стандартизиране нови аналитични методи.
(2) Институтът за растителна защита:
1. разработва системи за опазване на земеделските култури от вредители;
2. разработва биологични методи и средства за борба срещу болести, неприятели и плевели;
3. извършва фитоимунитетни проучвания за повишаване устойчивостта на земеделските култури към вредители;
4. извършва биономични проучвания в агроценозите;
5. извършва екологични, токсикологични и хигиенни проучвания в растителната защита и оценка на риска от замърсяване на растителната продукция, почвата и водата с ПРЗ и техногенни замърсители;
6. разработва и предлага на генералния директор на НСРЗ съвременни методи за идентифициране на вредителите по растенията (в т.ч. и карантинни) и на полезни организми;
7. извършва изследвания за устойчивост на вредители към пестициди и методи за преодоляване на вредните последици;
8. разработва и предлага на генералния директор на НСРЗ методика за информационно осигуряване на растителната защита за целите на прогнозата и сигнализацията;
9. разработва и предлага на генералния директор на НСРЗ усъвършенствани методи за анализ на остатъчни количества от ПРЗ;
10. проучва, събира и анализира информация за замърсяването на растителната продукция, почвата и водата с ПРЗ и техногенни замърсители;
11. обучава докторанти, дипломанти и специализанти в областта на РЗ.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г., доп. - ДВ, бр. 31 от 2009 г.) Директорът на ИЗР е хабилитирано лице в областта на растителната защита и се назначава от генералния директор на НСРЗ по трудово правоотношение.
(4) Директорът представлява ИЗР пред трети лица, организира и ръководи изпълнението на научната програма, на административните и стопанските задачи; изпълнява и други функции, определени с нормативен акт или заповед на генералния директор на НСРЗ.
(2) Научният съвет е орган за ръководство на научноизследователската, научно-приложната и диагностичната дейност на НСРЗ.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) Научният съвет се състои от генералния директор на НСРЗ, директора на ИЗР и хабилитирани научни работници от ИЗР. Съставът му се утвърждава от генералния директор на НСРЗ по предложение на директора на ИЗР.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) Генералният директор на НСРЗ и директорът на ИЗР са по право членове на научния съвет.
(5) Научният съвет осъществява дейността си съгласно Закона за научните степени и научните звания (ЗНСНЗ) и нормативните актове по прилагането му.
1. присъжда научни звания на научни сътрудници в съответствие с предоставените му от Висшата атестационна комисия компетенции, когато са налице условията по ЗНСНЗ;
2. обсъжда и приема:
а) тематичен план за научноизследователската програма на ИЗР;
б) периодичните и завършващите отчети на научноизследователските проекти;
3. обсъжда и дава становища по:
а) методичното равнище на лабораторно-диагностичната работа и резултатите от нея в страната;
б) резултатите от внедрителската дейност в НСРЗ;
в) дейностите, съответстващи на основните научни направления в растителната защита;
4. прави предложения за разкриване на процедури за докторанти и научни сътрудници;
5. ежегодно провежда заседание с участието на всички научни работници от института за анализ на научноизследователската, диагностичната, внедрителската и други дейности;
6. представя на генералния директор на НСРЗ годишния отчет за цялостната дейност на ИЗР.
(2) Служителите на граничните контролно-пропускателни пунктове работят по график, утвърден от директора, съгласно изискванията на Закона за държавния служител и Кодекса на труда.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) Резолюцията на генералния директор съдържа срок за изпълнение, дата и подпис. При възлагане на преписката на повече от един ръководител на административно звено се посочва отговорният от тях.
(3) Ръководителите на административни звена възлагат с резолюция изпълнението на служебните преписки на съответния служител или служители, като в последния случай се определя отговорният от тях.
(2) Генералният директор взема решение по предложението в срок до два месеца след неговото постъпване, освен ако този срок бъде удължен до 6 месеца поради необходимост от по-продължително проучване. Взетото решение по предложението се съобщава на подателя в 7-дневен срок. Направените предложения, както и взетите по тях решения могат да се публикуват на в Интернет.
(3) Гражданите могат да отправят писмено искане за среща с генералния директор до главния секретар. Главният секретар съставя график за срещите на генералния директор с граждани само за приемното му време, като графикът се оповестява на в Интернет седем дни предварително.
(2) Отличията и наградите са:
1. грамота и почетен знак;
2. предметна или парична награда:
а) за държавните служители - при спазване изискванията на чл. 88, ал. 4 от Закона за държавния служител;
б) за служителите по трудово правоотношение - в размер до една основна месечна заплата на съответното лице.
(3) Паричната награда е еднократна в рамките на една календарна година.
1. такси от фитосанитарен контрол при внос, износ и движение на растения и растителни продукти;
2. (изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) такси за издаване на разрешителни за производство, разфасовка и продажба на ПРЗ;
3. такси за биологично изпитване, разрешаване и удължаване срока на разрешаването на ПРЗ и регистрация на торове и подобрители на почвата;
4. такси за издаване на фитосанитарни сертификати, паспорти и здравни свидетелства;
5. други такси за извършване на лабораторни услуги;
6. други такси по осъществяване дейността по контрола, регистрацията и услугите на националната служба;
7. имуществени санкции и глоби, налагани по Закона за защита на растенията;
8. наеми от движими и недвижими имоти, предоставени на националната служба;
9. такси по Закона за посевния и посадъчния материал;
10. (изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.) други видове такси съгласно Тарифата за таксите, които се събират от Националната служба за растителна защита при Министерството на земеделието и храните;
11. спонсорство и дарения;
12. реализация на научни продукти, услуги и консултации.
ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА НАЦИОНАЛНАТА СЛУЖБА ЗА РАСТИТЕЛНА ЗАЩИТА (ДВ, БР. 46 ОТ 2004 Г.)
§ 16. Навсякъде в текста на устройствения правилник:
1. Думите "министърът на земеделието и горите" и "министъра на земеделието и горите" се заменят съответно с "министърът на земеделието и храните" и "министъра на земеделието и храните".
2. Думите "Министерството на земеделието и горите" се заменят с "Министерството на земеделието и храните".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА НАЦИОНАЛНАТА СЛУЖБА ЗА РАСТИТЕЛНА ЗАЩИТА (ДВ, БР. 46 ОТ 2004 Г.)
§ 17. Устройственият правилник влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
(Изм. - ДВ, бр. 32 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 88 от 2008 г., в сила от 10.10.2008 г.)
"Обща численост | 476 щ. бр. |
в т.ч.: | |
1. генерален директор | 1 бр. |
2. заместник генерален директор | 1 бр. |
3. главен секретар | 1 бр. |
А. Обща администрация | 24 бр. |
в т.ч.: | |
1. дирекция "Административно-правна, човешки ресурси, информационно и инвестиционно обслужване" | 16 бр. |
2. дирекция "Финансови дейности и управление на собствеността" | 8 бр. |
Б. Специализирана администрация | 449 бр. |
в т.ч.: | |
1. Главна дирекция "Растителна защита" | 329 бр. |
2. Централна лаборатория по карантина на растенията | 23 бр. |
3. Централна лаборатория за химични изпитвания и контрол | 24 бр. |
4. Институт за защита на растенията | 73 бр. |