Устройствен правилник на Агенцията по вписванията (Отм. ДВ. бр.36 от 4 Май 2007г.)

МС

Държавен вестник брой: 36

Година: 2007

Орган на издаване: МС

Дата на обнародване: 07.05.2007

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. С правилника се определят структурата, организацията на работа, редът на дейност и съставът на Агенцията по вписванията, наричана по-нататък "агенцията".

Чл. 2.
(1) Агенцията е администрация към министъра на правосъдието.
(2) Агенцията е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София.
(3) Агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на правосъдието.

Глава втора
СТРУКТУРА НА АГЕНЦИЯТА

Раздел I
Общи положения

Чл. 3.
(1) Агенцията е организирана в обща и специализирана администрация, служител по сигурността на информацията и финансов контрольор.
(2) (Изм., ДВ, бр. 19 от 2005 г., бр. 65 от 2005 г., бр. 35 от 2006 г.) Общата численост на персонала в агенцията е 373 щатни бройки, разпределени съгласно приложение № 1.

Чл. 4. (Изм., ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Службите по вписванията са териториални звена, които осъществяват функциите си по Правилника за вписванията и Закона за кадастъра и имотния регистър на територията на съдебния район на съответния районен съд, а функциите си по Закона за регистър БУЛСТАТ - на територията на съответния окръжен съд.

Раздел II
Изпълнителен директор на агенцията

Чл. 5.
(1) Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.
(2) Изпълнителният директор на агенцията:
1. ръководи, координира и контролира изпълнението на функциите на агенцията, както и връзките й с други органи и организации;
2. представлява агенцията и организира международните й връзки;
3. планира, разпределя и администрира предоставените бюджетни средства на агенцията;
4. организира работата по създаването и поддържането на имотния регистър и на връзката му с кадастъра;
5. организира и контролира осъществяването на връзката между имотния регистър с регистрите по чл.7, ал. 2 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР), както и с други регистри и информационни системи;
6. ръководи, координира и контролира създаването и поддържането на централния архив в електронен вид на партидите на недвижимите имоти и вписаните актове с приложените към тях документи;
7. организира разработването на концепции и насоки за развитието в областта на имотния регистър и контролира тяхното изпълнение;
8. (нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) организира работата по воденето и поддържането на регистър БУЛСТАТ като единен национален административен регистър;
9. (нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) организира и контролира осъществяването на взаимодействието между регистър БУЛСТАТ и други регистри и информационни системи;
10. (нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) ръководи, координира и контролира съхраняването в единна информационна система на информацията в регистър БУЛСТАТ и поддържането на национална база данни за този регистър;
11. (предишна т. 8, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
12. (предишна т. 9, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) утвърждава структурата на административните звена по предложение на главния секретар;
13. (предишна т. 10, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) определя числения състав на административните, в т.ч. на териториалните, звена на агенцията;
14. (предишна т. 11, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) утвърждава длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите и работните заплати по предложение на главния секретар;
15. (предишна т. 12, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) назначава и освобождава държавните служители в агенцията;
16. (предишна т. 13, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) сключва, изменя и прекратява трудовите договори на работещите по трудово правоотношение в агенцията;
17. (предишна т. 14, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) осигурява условия за повишаване на квалификацията на служителите;
18. (предишна т. 15, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) ръководи атестирането на служителите в агенцията;
19. (предишна т. 16, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) изготвя и представя на министъра на правосъдието ежегоден доклад за дейността на агенцията;
20. (предишна т. 17, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) изпълнява и други правомощия, произтичащи от разпоредбите на ЗКИР и нормативните актове по прилагането му, както и възложени му с друг закон или подзаконов нормативен акт.
(3) (Изм., ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Изпълнителният директор може да възложи на главния секретар отделни свои правомощия, в т.ч. по:
1. служебните правоотношения, с изключение на назначаването и прекратяването на правоотношенията, както и налагането на дисциплинарни наказания;
2. сключването, изменянето и прекратяването на трудовите правоотношения със служители на агенцията.
(4) В изпълнение на правомощията си изпълнителният директор издава заповеди.
(5) При осъществяване на своите правомощия изпълнителният директор се подпомага от заместник изпълнителен директор. Трудовото правоотношение със заместник изпълнителния директор се сключва, изменя и прекратява от изпълнителния директор съгласувано с министъра на правосъдието.
(6) Изпълнителният директор делегира със заповед правомощия на заместник изпълнителния директор и определя неговите функции.
(7) (Доп., ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Правомощията на изпълнителния директор на агенцията при негово отсъствие или когато ползва законоустановен отпуск се осъществяват от заместник изпълнителния директор, освен ако със заповед не е определено друго.

Раздел III
Служител по сигурността на информацията. Финансов контрольор

Чл. 6.
(1) Служителят по сигурността на информацията е на пряко подчинение на изпълнителния директор и ръководи регистратура за класифицираната информация, изпълнява възложените му със Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) задачи и отговаря за надлежното създаване, обработване, съхраняване и предаване на класифицирана информация.
(2) В изпълнение на възложените му със ЗЗКИ задачи служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазване изискванията на ЗЗКИ;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана на агенцията чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му; отговаря за организацията на ведомствената охрана и осигурява спазването на пропускателния режим в сградата на агенцията;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите, съдържащи класифицирана информация;
5. осъществява процедурата по обикновеното проучване съгласно чл.47 ЗЗКИ и води регистър на проучените лица;
6. следи за правилното определяне на нивото на класифицираната информация, води на отчет случаите на нерегламентиран достъп и предлага на изпълнителния директор мерки за тяхното отстраняване;
7. организира и провежда обучението на служителите от агенцията по защита на класифицираната информация;
8. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
9. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативните актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация.

Чл. 7. Финансовият контрольор:
1. осъществява предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност;
2. осъществява проверки и преди вземането на решения за поемане на задължения и извършване на разход със средства, получени от републиканския бюджет;
3. одобрява или отхвърля предложенията на разпоредителя за поемане на задължения или извършване на разходи съгласно правилата и процедурите на Закона за държавния вътрешен финансов контрол, правилника за прилагането му и указанията на Агенцията за държавен вътрешен финансов контрол при осъществяването на предварителния контрол.

Раздел IV
Главен секретар

Чл. 8.
(1) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията в агенцията.
(2) Главният секретар:
1. осигурява организационната връзка между изпълнителния директор на агенцията и административните звена, както и между самите административни звена;
2. създава условия за нормална и ефективна работа на всички административни звена на агенцията;
3. организира разпределението на задачите за изпълнение между административните звена на агенцията;
4. осъществява общ контрол по изпълнението на възложените задачи;
5. контролира и отговаря за правилното водене и съхраняване на документацията;
6. изготвя ежегодно доклад за състоянието на административната дейност в агенцията;
7. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
8. представлява агенцията в случаите, когато е изрично упълномощен от изпълнителния директор;
9. изпълнява други задачи, възложени му от изпълнителния директор на агенцията.
(3) При отсъствие на главния секретар неговите функции се изпълняват от ръководен служител, определен за всеки отделен случай с писмена заповед на изпълнителния директор.

Раздел V
Обща администрация

Чл. 9. (Изм., ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Общата администрация е структурирана в две дирекции - "Административно-правно обслужване и финансово-стопански дейности" и "Информационно обслужване и технологии".

Чл. 10. (Изм., ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Дирекция "Административно-правно обслужване и финансово-стопански дейности":
1. във връзка с административно-правното обслужване:
а) осъществява правната помощ на изпълнителния директор и на административните звена на агенцията с оглед законосъобразното осъществяване на техните функции, като дава мотивирани становища по правни въпроси;
б) изготвя становища по законосъобразността на проектите на административни актове на изпълнителния директор на агенцията;
в) осъществява процесуалното представителство на агенцията;
г) участва в производството по осъществяване на имуществена и административнонаказателна отговорност;
д) предприема правни действия за своевременното събиране на вземанията на агенцията;
е) участва в дейността, свързана с управлението на правото на държавна собственост на агенцията;
ж) изработва или участва в изработването на проекти на нормативни актове, засягащи дейността на агенцията, както и дава становища по проекти на нормативни актове, получени от други държавни органи за съгласуване;
з) изготвя проекти на договори, свързани с дейността на агенцията, и дава становища по законосъобразността на проекти на договори;
и) изготвя правни становища по заявления по Закона за предложенията, сигналите, жалбите и молбите, Закона за достъп до обществена информация и Закона за административното обслужване на физическите и юридическите лица;
к) във връзка с документооборота:
аа) организира, осъществява и контролира движението на входящата, изходящата и вътрешната кореспонденция;
бб) експедира входящата и изходящата кореспонденция;
вв) комплектува, съхранява, обработва и организира използването на текущия и архивния документационен фонд на агенцията;
2. във връзка с човешките ресурси и връзките с обществеността:
а) осъществява организацията по набиране на персонала и назначаването на служителите в агенцията;
б) изготвя всички актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения в съответствие със законовите разпоредби; оформя, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите в агенцията;
в) изготвя и актуализира длъжностните и поименните щатни разписания на агенцията;
г) съставя и актуализира длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
д) организира въвеждането и прилагането на система за оценка на изпълнението на длъжността, заплащането и израстването в държавната администрация;
е) планира и организира обучението и развитието на персонала, като предлага и реализира програми за обучение и професионална квалификация на служителите в агенцията;
ж) предоставя на медиите информация за дейността на агенцията;
з) анализира и систематизира публикациите в средствата за масово осведомяване за дейността на агенцията;
и) подготвя и координира изявите на изпълнителния директор и на главния секретар пред средствата за масово осведомяване;
к) координира и изготвя програмата на изпълнителния директор и на главния секретар при пътуванията извън страната и изготвя необходимите документи за задграничните командировки на служителите на агенцията;
л) организира и осигурява превод на международни срещи на агенцията;
м) организира, координира и протоколно осигурява провеждането на пресконференции, симпозиуми, семинари, работни срещи и др.;
3. във връзка с финансово-стопанските дейности:
а) изготвя проект на годишния бюджет за приходите и разходите на агенцията за съответната година;
б) изготвя ежемесечни и тримесечни отчети за касовото изпълнение на бюджета и годишния финансов отчет на агенцията;
в) изготвя месечното разпределение на бюджета на агенцията за съответната бюджетна година;
г) изготвя бюджетна прогноза и проект на бюджет на агенцията;
д) организира и извършва финансово-счетоводното обслужване на агенцията и осигурява изпълнението на бюджета;
е) упражнява контрол за законосъобразното и целесъобразното разходване на паричните средства и дълготрайните материални и нематериални активи на агенцията и материалните запаси;
ж) организира инвентаризациите в агенцията съгласно Закона за счетоводството;
4. във връзка с управлението на собствеността:
а) изготвя становища относно управлението на имотите - държавна собственост, предоставени на агенцията, и осигурява правилното им стопанисване;
б) проучва нуждите на службите по вписванията и изготвя предложения за предоставяне на сграден фонд;
в) изготвя технически и финансови предложения за ремонт на сградния фонд на агенцията и за материално-техническо снабдяване на агенцията;
г) организира и осъществява материално-техническото снабдяване на агенцията със съоръжения, резервни части, инвентар, организационна техника, консумативни материали и обзавеждане;
д) осъществява текущ контрол при изпълнение на строително-монтажни работи и организира текущи ремонти, участва в комисии за оценка и приемане на тези работи;
е) изготвя документацията, организира процедури по възлагане на обществени поръчки и участва със свои представители в работата на комисиите по възлагане на обществените поръчки;
ж) организира и провежда процедури по Закона за държавната собственост и по правилника за неговото прилагане;
з) отговаря за ефективното функциониране и стопанисване на автомобилния парк, почивната и учебната база на агенцията;
и) отговаря за поддържането на хигиената в агенцията.

Чл. 11. (Отм., ДВ, бр. 65 от 2005 г.).

Чл. 12. Дирекция "Информационно обслужване и технологии":
1. във връзка с изпълнението на функциите на агенцията по Закона за кадастъра и имотния регистър:
а) организира изграждането, внедряването и функционирането на всички информационни системи, свързани с дейността на отделните структурни звена на агенцията;
б) управлява и координира изграждането и поддържането на инфраструктурата, осигуряваща информационната дейност на агенцията;
в) осигурява защитата на информационните технологии на агенцията;
г) подпомага потребителите на информационни технологии и средства в агенцията;
д) изготвя план за необходимото обучение за потребителите на информационни технологии и оказва съдействие при организирането, провеждането и оценката на обучението;
е) разработва анализи за състоянието на информационната инфраструктура, извършва оценка и изготвя план за управление на риска;
ж) осъществява методическо ръководство върху дейността на експертите по информационни технологии в службите по вписванията;
з) осигурява връзката между имотния регистър и други регистри;
и) създава и поддържа централен архив в електронен вид на партидите на недвижимите имоти и вписаните актове с приложените към тях документи;
2. (нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) във връзка с изпълнението на функциите на агенцията по Закона за регистър БУЛСТАТ:
а) организира изграждането, внедряването и функционирането на всички информационни системи, свързани с дейността на отделните структурни звена на агенцията;
б) управлява и координира изграждането и поддържането на инфраструктурата, осигуряваща информационната дейност на агенцията;
в) осигурява взаимодействие с други регистри и информационни системи;
3. (предишна т. 2, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) във връзка с разработването и поддържането на Информационната стратегия на правораздавателните органи на Република България и общото управление на проекти, свързани с тяхната информационна дейност:
а) осигурява разработването и актуализирането на Информационната стратегия на правораздавателните органи на Република България и на Плана за изпълнение на стратегията;
б) осигурява съответствието на Информационната стратегия на правораздавателните органи на Република България със Стратегията за реформа на съдебната система, с изискванията на Европейския съюз и с информационната политика на правителството на Република България;
в) участва в разработването, поддържането и осигуряването на прилагането на нормативното осигуряване, свързано с изпълнението на Информационната стратегия на правораздавателните органи на Република България;
г) участва в планирането на финансовото осигуряване на информационната дейност на правораздавателните органи на Република България, както и в подготовката и осъществяването на процедури, свързани с него;
д) разработва, съгласува и поддържа единна методика за реализация на информационните проекти на правораздавателните органи на Република България - процедури, документация и критерии за избор на изпълнители за изграждане на нови информационни технологии, за разработване, внедряване и поддръжка на приложен софтуер, за доставка на базов софтуер и технологично оборудване и др.;
е) участва в разработката, съгласуването и поддържането на еталони и класификации за информационно взаимодействие на правораздавателните органи на Република България;
ж) поддържа библиотека с еталони, класификации и норми, свързани с информационните технологии, прилагани в дейността на правораздавателните органи на Република България;
з) подпомага организирането на поддържане на квалификацията на служителите по отношение на прилаганите информационни технологии;
4. (предишна т. 3, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) във връзка с разработване, внедряване и поддържане на информационни технологии за осигуряване дейността на правораздавателните органи на Република България:
а) осигурява методическо управление на информационните проекти;
б) осигурява прилагането на единната методика за реализация на информационните проекти и на приети еталони и класификации за информационно взаимодействие на правораздавателните органи на Република България;
в) осигурява прилагането на модулен подход и политика за защита за информационните технологии, както и на адекватни процедури, осигуряващи надеждно съхраняване на данни;
г) управлява и координира разработването, внедряването и поддържането на приложен софтуер, като осигурява спазване на изискванията за интеграция;
д) участва в процедурите за избор на изпълнители по проекти за разработване, внедряване и поддръжка на приложен софтуер, както и в процедурите по приемане на извършената работа от изпълнителя;
е) контролира качеството на изпълнение на информационните проекти;
ж) (изм., ДВ, бр. 65 от 2005 г.) осигурява спазването на договорните изисквания по информационните проекти; следи доставките и разпределението на технологично оборудване в сътрудничество с дирекция "Административно-правно обслужване и финансово-стопански дейности";
з) разработва/оценява технически задания за разработване, внедряване и поддръжка на приложен софтуер и доставка на базов софтуер; подпомага потребителите при определяне на изисквания към софтуера;
и) участва в разработването на информационни проекти;
к) изготвя план за необходимото обучение на потребителите на информационни технологии и оказва съдействие при провеждане и оценка на обучението;
л) разработва анализи за състоянието на информационните проекти, извършва оценка и изготвя план за управление на риска;
5. (предишна т. 4, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) във връзка с изграждане и поддържане на инфраструктура, осигуряваща информационната дейност на правораздавателните органи на Република България и поддържане на информационни технологии и средства:
а) управлява и координира изграждането и поддържането на инфраструктурата, осигуряваща информационната дейност; осигурява прилагането на единен подход при изграждането и поддържането й;
б) участва в процедурите по избор на изпълнители за изграждане и поддържане на инфраструктурата, осигуряваща информационната дейност, както и в процедурите по приемане на извършената работа от изпълнителите;
в) контролира качеството на изпълнение на инфраструктурните проекти;
г) осигурява спазването на договорните изисквания по инфраструктурните проекти;
д) разработва/оценява задания за инфраструктурни проекти; подпомага потребителите при определяне на изисквания към хардуера;
е) участва в разработването на инфраструктурни проекти;
ж) осигурява прилагането на политика за защита при изграждането и поддържането на инфраструктура, осигуряваща информационната дейност;
з) разработва/оценява технически спецификации; подпомага потребителите при определяне на изисквания към техническите средства;
и) осигурява функционирането на комуникационната инфраструктура и организира сервиза на компютърната техника за правораздавателните органи на Република България;
к) осигурява функционирането на общите компютърни системи на правораздавателните органи на Република България;
л) осигурява защитата на информационните технологии на правораздавателните органи на Република България;
м) подпомага потребителите на информационни технологии и средства в правораздавателните органи на Република Бълрия;
н) изготвя план за необходимото обучение за потребителите на информационни технологии и оказва съдействие при организирането, провеждането и оценката на обучението;
о) разработва анализи за състоянието на информационната инфраструктура, извършва оценка и изготвя план за управление на риска.

Раздел VI
Специализирана администрация

Чл. 13.
(1) (Изм., ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Специализираната администрация е структурирана в две дирекции - "Методология на вписванията" и Главна дирекция "Служби по вписванията".
(2) (Нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Главна дирекция "Служби по вписванията" е с териториални звена - служби по вписванията, обединени в регионални дирекции.
(3) (Предишна ал. 2, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Служителите в службите по вписванията се назначават от изпълнителния директор по предложение на главния секретар.

Чл. 14.
(1) (Предишен текст на чл. 14, ДВ, бр. 19 от 2005 г.) Главна дирекция "Служби по вписванията":
1. организира, координира и ръководи дейностите в службите по вписванията;
2. организира административния контрол по създаването, воденето и съхраняването на имотния регистър;
3. организира връзките между имотния регистър и кадастъра, както и с други регистри и контролира тяхното осъществяване;
4. разработва програмите за дейността по вписванията;
5. изготвя проект на указания във връзка със създаването на имотния регистър;
6. оказва съдействие при изготвянето на технически задания по проекта "Кадастър и имотна регистрация" по Заемното споразумение с Международната банка за възстановяване и развитие;
7. контролира и изготвя отчети за изпълнение на дейностите по проекта "Кадастър и имотна регистрация" по Заемното споразумение с Международната банка за възстановяване и развитие;
8. (нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) организира административния контрол по воденето и съхраняването на регистър БУЛСТАТ;
9. (предишна т. 8, доп., ДВ, бр. 65 от 2005 г.) проучва структурата, динамиката и тенденциите на търсенето на данни от имотния регистър и регистър БУЛСТАТ;
10. (нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) организира връзките между регистър БУЛСТАТ и други регистри и информационни системи и контролира тяхното осъществяване;
11. (нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) осигурява прилагането на методическите указания в регионалните дирекции.
(2) (Нова, ДВ, бр. 19 от 2005 г.; отм., бр. 65 от 2005 г.).

Чл. 14а. (Нов, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Регионалната дирекция:
1. организира, координира и ръководи административната дейност в службите по вписванията към съответната регионална дирекция;
2. изготвя и подава обобщени справки и искания за материално-техническо снабдяване на звената в дирекцията;
3. организира административния контрол по създаването, воденето и съхраняването на регистрите в службите по вписванията към съответната регионална дирекция;
4. контролира и изготвя отчети за изпълнение на дейностите в службите по вписванията към съответната регионална дирекция;
5. организира и контролира прилагането в службите по вписванията на методическите указания за дейностите.

Чл. 15. Службата по вписванията:
1. извършва вписвания, отбелязвания и заличавания по разпореждане на съдията по вписванията;
2. подготвя и предава на агенцията информацията за партидите на недвижимите имоти и вписаните актове с приложените към тях документи за централния архив;
3. прави справки и издава удостоверения за вписванията;
4. изпълнява дейности, свързани със създаването на имотния регистър, определени с наредбата по чл.5, ал. 3 ЗКИР;
5. уведомява съответната служба по кадастъра за новообразуваните партиди и извършеното вписване съгласно чл.86 ЗКИР.
6. (нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) извършва регистрация в регистър БУЛСТАТ при условията на чл. 9 от Закона за регистър БУЛСТАТ;
7. (нова, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) издава справки и удостоверения за вписаните обстоятелства в регистър БУЛСТАТ.

Чл. 15а. (Нов, ДВ, бр. 65 от 2005 г.) Дирекция "Методология на вписванията":
1. във връзка с дейността по създаването и поддържането на имотния регистър:
а) разработва програмите за дейността по вписванията по Правилника за вписванията и по ЗКИР;
б) изготвя проект на указания във връзка със създаването на имотния регистър;
в) оказва съдействие при изготвянето на технически задания по проекти;
г) контролира и изготвя отчети за изпълнение на дейностите по проекти;
2. във връзка с дейността по администрирането и поддържането на регистър БУЛСТАТ:
а) разработва програми за дейността по вписванията в регистър БУЛСТАТ;
б) изготвя указания във връзка с регистър БУЛСТАТ;
в) контролира и изготвя отчети за изпълнение на дейностите по БУЛСТАТ;
3. осъществява методическо ръководство върху дейността на служителите в службите по вписванията чрез Главната дирекция и регионалните дирекции.

Глава трета
СЛУЖИТЕЛИ НА АГЕНЦИЯТА

Чл. 16.
(1) Служителите в агенцията имат правата и задълженията, предвидени в Закона за държавния служител, съответно в Кодекса на труда, и в нормативните актове по прилагането им.
(2) Държавните служители и служителите по трудово правоотношение осъществяват своята дейност въз основа на длъжностни характеристики.

Чл. 17.
(1) За образцово изпълнение на служебните си задължения служителите в агенцията могат да бъдат награждавани с отличия и награди.
(2) Награждаването на служителите се извършва по решение на изпълнителния директор на агенцията въз основа на мотивиран доклад от съответния директор на дирекция.
(3) Стойността на паричната или предметната награда не може да надвишава размера на една основна месечна работна заплата на съответния служител.

Чл. 18.
(1) За изпълнението на определени задачи, свързани с дейността на агенцията, могат да се привличат нещатни сътрудници в качеството им на експерти.
(2) Правата и задълженията на лицата по ал. 1 се определят в заповедта за привличането им и в сключения с тях договор от изпълнителния директор.

Глава четвърта
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА

Чл. 19. Организацията на работата в агенцията се осъществява съгласно правилника и утвърдена от изпълнителния директор на агенцията инструкция за вътрешния документооборот.

Чл. 20. Ръководството на главната дирекция се осъществява от главния директор, а на дирекциите - от съответния директор.

Чл. 21.
(1) Документите, изпратени до агенцията от държавни органи, юридически или физически лица, се завеждат в канцеларията във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването им.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на материалите, посочени в тях, и се образува преписка, която се разпределя според адресата или съдържанието й.

Чл. 22. Изходящите от агенцията документи се съставят най-малко в 2 екземпляра. Вторият екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, който е изготвил документа, и на ръководителя на съответното административно звено.

Чл. 23.
(1) Работното време на служителите в агенцията при 5-дневна работна седмица е 8 часа дневно и 40 часа седмично.
(2) Началото и краят на работното време в агенцията, както и на приемното време на административните звена се определят със заповед на изпълнителния директор на агенцията.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. Правилникът се приема на основание чл.58г от Закона за кадастъра и имотния регистър и чл.55 от Закона за администрацията.

§ 2. Правилникът влиза в сила от 31 юли 2004 г.

Приложение № 1
към чл. 3, ал. 2
(Изм., ДВ, бр. 35 от 2006 г.)

Численост на персонала в Агенцията по вписванията - 373 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
Заместник изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Служител по сигурността на информацията 1
Финансов контрольор 1
Обща администрация 63
в т. ч.:
дирекция "Административно-правно обслужване и финансово-стопански дейности" 37
дирекция "Информационно обслужване и технологии" 26
Специализирана администрация 305
в т. ч.:
Главна дирекция "Служби по вписванията"
в т. ч.:
регионални дирекции "Служби по вписванията"
Регионална дирекция - София
Регионална дирекция - Благоевград
Регионална дирекция - Бургас
Регионална дирекция - Варна
Регионална дирекция - Враца
Регионална дирекция - Велико Търново
Регионална дирекция - Плевен
Регионална дирекция - Пловдив
Регионална дирекция - Русе
Регионална дирекция - Разград
Регионална дирекция - Стара Загора
Регионална дирекция - Хасково

Приложение № 2
към чл. 4
(Отм., ДВ, бр. 19 от 2005 г.)

Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив