Съвсем очаквано, домакините на големи събития, каквото е и олимпиадата, печелят от по-големия брой посетители и парите, които те оставят на място.
Глобалната компания "Виза" (Visa) отчита 42% увеличение на броя на картодържателите с този бранд, които са пътували до френската столица за Олимпийските игри Париж 2024.
Другите градове домакини също отчитат икономически ползи от игрите - Лил отбеляза 188% увеличение на посетителите, Сен-Етиен - 150%, а Марсилия - 48%.
Според данните на компанията на притежателите на тези карти от САЩ се пада най-големият дял посетители с ръст 72% на годишна база, следвани от Латинска Америка и Карибите (+62%) и Азиатско-Тихоокеанския регион (+57%), до Франция са пътували и повече притежатели на картите от Европа, например от Великобритания (+53%) и Германия (+53%).
Великобритания е начело с ръст на разходите на годишна база 42%, следвана от Латинска Америка и Карибите (+34%) и САЩ (+32%).
Присъствалите на състезанията в Париж 2024 са похарчили с 20% повече от тези, които не са присъствали, като 39% от европейските фенове (без Франция) са похарчили по-големи суми. Най-значителното увеличение на разходите в Париж на годишна база се наблюдава в ресторантите (+49%).