Производството на бира расте с 4% до края на юни на годишна база, а през 4-те най-топли месеца на годината по традиция се реализират и 45% от годишните продажби.
Това съобщават от Съюза на пивоварите в навечерието на професионалния си празник, отбелязван на Илинден. През последните 18 месеца българските пивовари са добавили в асортимента си 15 нови бири, включително и производството на 4 световни марки от висок клас. Продължава да се развива сегментът на безалкохолните и нискоалкохолни видове (стилове) бира и миксове.
По данни на съюза през 2023 г. консумацията на безалкохолно пиво в България е надминала 6.5 млн. литра.
Инвестициите в сектора от началото на годината са за 35 млн. лв. Според проучването на Международния репутационен институт 2/3 от консуматорите на пиво в България са готови да платят повече за бира, която е произведена от компания, която се грижи за природата.